• axx

    Medlem
    12 oktober, 2007 vid 07:04

    Jag ska se om vi har fått in några än, om vi har det så kanske jag kan ta med en till torkels på söndag när vi ska köra speedtävling.

  • axx

    Medlem
    12 oktober, 2007 vid 08:47

    hade tyvärr inte några än.
    blr säkert nått tillfälle att testa den längre fram.

    rebel 08 finns att testa

  • hildingdude

    Medlem
    12 oktober, 2007 vid 15:00

    Jag körde en vegas 08 i egypten:
    Den va körd på platt vatten med jämn vind (en sjöbris som började stark men som dog ut under dagen) med jamie pro 08 bräda och nya 08 straps.
    vegas 08. 27 m linors bom:
    Det va lättare bomtryck än på 07an, skulle säga att bomtrycket låg på nästan samma nivå som naish helix. Som de flesta C kites gav den lika mycket kraft i upp som nerstråk vilket ger en sjukt goa loopar. Det är ingen kite som man bygger upp en hög topphastighet med. Men den “naturliga” fart jag fick med den gav mig perfekt tryck för pop! Med andra ord perfekt för en new school wakestyle den va alltid redo för pop och låg alltid perfekt i vindlfönstret även när man krokade ur!
    Looparna (urkrokade) gav sjuk höjd med gött häng för att den drar lika mycket på uppstråket som nerstråket. Det resulterar i mjuka landningar eftersom man har nästan samma kraft genom hela loopen! Jag landade lite grejer blind också: man känner verkligen vart kiten är hela tiden även när det händer mycket (ex. i en dålig landning).
    Till skillnad från väll nertrimmade kites började vegas 08 inte fladdra i sidorna när det blåste mer utan den höll sig lugt på sin plats i slutet av vindfönstret.

    Vegas 08 är absolute ett allternativ när jag köper kite inför nästa säsong.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.