Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing veloce vs. vivace…

  • veloce vs. vivace…

    Publicerad av anonym-anvandare på 27 oktober, 1999 vid 16:26

    Är det ngn som har bra koll på vilka de största skillnaderna mellan vivace 290 och veloce 288 är? Funderar på att köpa ngn av dessa och vivacen går att få mkt billigare. Är velocen värd prisskillnaden….

    stefan-v svarade 24 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    31 oktober, 1999 vid 15:16

    Köp en veloce det är en bra allroundbräda…

  • linsurfer

    Medlem
    31 oktober, 1999 vid 19:10

    Veloce är en freeride dvs mer lättseglad. Vivace är omoderna racebrädor vilket medför dåligt 2:a handsvärde.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 november, 1999 vid 06:30

    Utnyttja det “dåliga andrahandsvärde” och få mycket bräda för pengarna.
    Andrahandsvärde blir ändå lågt på båda brädorna eftersom de är relativt billiga från början.
    Har märkt att det igentligen inte är så mycket mer freeride känsla i 288an mot min 290a.
    Jag kör 5,5-8,0 på min och det funkar fin fint.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 november, 1999 vid 12:14

    Det är inte så att du försvarar din egen gamla vivace…?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 november, 1999 vid 13:56

    Försvar och försvar !
    Lite partisk är man väl oberoende man vill eller inte.
    Men det är inget billigt knep på så sätt att jag kommer att erbjuda dig att köpa tex min bräda 😉

    Jag är mycket nöjd med min Vivace 290 och tycker personligen inte att det är så
    mycket mera fördelar med Veloce 288.

    En faktor som man inte skall förbise är att jag kört min 290 i 4 år och endast provkört 288 i ca 1/2-1 timme.

    Vanligtvis så köper man ju en ca 120L bräda som sin första “funboard” och till det tycker jag 290an är helt OK

  • stefan-v

    Medlem
    1 november, 1999 vid 16:01

    Bra talat! I högsta grad både rolig, ganska snabb och förlåtande. Jag kör i och för sig en 278 Veloce. Det går utmärkt att dra rigg för mig på 278an (Jag väger 81kg, 178cm och med 7,5kvm NP V8). Priset beg bör inte vara över 3000kr inkl fena och mastfot (puck). Kolla stropparna. De kan vara lite slappa efter några år. Styva upp profilen på BIC stroppen med ett inlägg av t ex en plast frysburk. Skär upp plasten och lägg in profilen i stroppen. Fungerar mkt bra! Lycka till med ditt köp. Stefan V

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing veloce vs. vivace…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.