Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing vem är bäst, andre phillip eller aaron hadlow?

  • vem är bäst, andre phillip eller aaron hadlow?

    Publicerad av anonym-anvandare på 24 augusti, 2005 vid 15:55

    finns ju många duktiga kiteare som ej tävlar i PKRA utan bara kör i videos och liknande.

    vilka är egentligen bäst? de som dominerar i videos med feta trick med stil(andre phillip, moe goold, vari etc) eller de som dominerar världscupen med svåra men ofta hafsiga trick, alltså aaron hadlow, etienne lhote och ruben lenten?

    lite oschysst att jämföra tävling å videos. tävlingar i alla brädsporter är ju ofta lite mindre stil och mer spin-to-win som går bäst hem medan videos är tvärtom.

    och är lou fortfarande bäst? är ju ej med i videos längre?
    vilken video ska man köpa/ladda hem om man vill se det bästa av honom?

    p-a svarade 18 år, 8 månader sedan 13 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • kongos

    Medlem
    24 augusti, 2005 vid 16:07

    Vilka som är bäst?

    Det är de som redigerar filmen.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 augusti, 2005 vid 16:10

    ok.. du tar in sjukt med vatten över huvudet om du säger att de som inte kör touren har stil! Etienne lhote är utan tvekan en av de roligaste o kolla på i världen och Ruben kör en jävligt mycket hårdare stil än de flesta waakestyle åkarna där ute (korta linor,låg kite).. Och jag tvekar starkt på att moe o dre skulle naila alla tricks som hadlow/ruben/lhote gör om de var med i ett heat. Däremot så får dom ju utvecklas mer genom att bara o åka, så i slutändan är dom bättre o pushar sporten framåt.

  • davids

    Medlem
    24 augusti, 2005 vid 16:15

    Man kan jämföra lite med skidåkning faktiskt. För några år sedan var det sjukt hett med ett trick som heter D-spin. Jon Olsson var en av pionjärerna och drog på D-Spin 720,900 och 1080 i var och varannan film/tävling. Förra året var det inte det som gällde längre. Sporten hade utvecklats och långa stilfulla 180’s, 360’s och flat spins var det hetaste. Personligen tror (och hoppas) jag att stilen kommer få mer och inverkan. Moe och André tillsammans med Stav tycker jag är världens bästa åkare. Skön stil, cleana trick, skön attityd…

  • curry

    Medlem
    24 augusti, 2005 vid 16:23

    Svar till:


    och är lou fortfarande bäst? är ju ej med i videos längre?
    vilken video ska man köpa/ladda hem om man vill se det bästa av honom?

    [/ QUOTE ]

    awake är det tydligen man ska ha om man vill se lou…köp på http://www.tronolone.com

  • andi_j

    Medlem
    24 augusti, 2005 vid 16:27

    Det är ju skit svårt att säga vem som är bäst, gör som jag skaffa en idol som alltid är din förebild och den bäste i dina ögon så slipper du problemet smirk.gif smirk.gif

  • niklas82

    Medlem
    24 augusti, 2005 vid 16:53

    Svar till:


    Det är ju skit svårt att säga vem som är bäst, gör som jag skaffa en idol som alltid är din förebild och den bäste i dina ögon så slipper du problemet smirk.gif smirk.gif

    [/ QUOTE ]

    känner mig alltid lika hedrad.. ska se om jag kan signera några bilder cool.gif

  • kiters_se

    Medlem
    24 augusti, 2005 vid 19:05

    Aaron Hadlow är bäst i världen enligt PKRA och deras domare.
    Själv har jag inte gått igenom topp åkarna och tittat, men jag tror det är som med olika kites de är bra på olika saker.

    Peter

  • rocco

    Medlem
    24 augusti, 2005 vid 20:05

    Andre har den skönaste stilen jag sett på vattnet. KUNG!

  • chrille

    Medlem
    24 augusti, 2005 vid 21:03

    Svar till:


    vem är bäst, andre phillip eller aaron hadlow?

    [/ QUOTE ]

    Lite svårt att säga vem som är bäst. Svårt att definiera vad det innebär att vara bäst.
    Är det att landa flest svåra trick på 8 minuter under forcerade och oftast asdåliga förhållanden?
    Eller är det att ha kiten lägre än lågt och köra så folk tappar hakan under en freeride session.

    Aaron kan en jävla massa olika trick och är en grym åkare, utan tvekan den som presterar mest under press, men det är ju värt att nämna att André var den första som landade revert (omvänd blind) i PKRA. Att han dessutom gjorde det före domarna visste vad det var, och ett drygt år innan någon annan åkare ens provade göra det säger en del om hans nivå. Nu försöker alla göra det, men det är inte många som klarar att göra det med linorna som Andre!

    I mina ögon imponerar Andre mer än Aaron på vattnet under en session. Sen finns det ju Etienne Lhote som har en av världens snyggaste stilar, både i tävling och freeride.
    Och sen finns det ju Ruben som lämnar hjärnan på stranden och kör så hårt att man tror han ska dö.
    Även vår egen MikeTK är en av de mest imponerande åkarna på touren och en av de få som har kiten lägre än vad som borde vara tillåtet.

    Inte helt rättvist att bedöma vem som är bäst genom en enkel tävling. Man borde istället filma alla potentiella åkare under tre månader på ett grymt ställe och se vem som får ihop coolast film (samma snubbe som redigerar)!

  • rambo_johnson

    Medlem
    24 augusti, 2005 vid 21:37

    Svar till:


    Svar till:


    vem är bäst, andre phillip eller aaron hadlow?

    [/ QUOTE ]

    Lite svårt att säga vem som är bäst. Svårt att definiera vad det innebär att vara bäst.
    Är det att landa flest svåra trick på 8 minuter under forcerade och oftast asdåliga förhållanden?
    Eller är det att ha kiten lägre än lågt och köra så folk tappar hakan under en freeride session.

    Aaron kan en jävla massa olika trick och är en grym åkare, utan tvekan den som presterar mest under press, men det är ju värt att nämna att André var den första som landade revert (omvänd blind) i PKRA. Att han dessutom gjorde det före domarna visste vad det var, och ett drygt år innan någon annan åkare ens provade göra det säger en del om hans nivå. Nu försöker alla göra det, men det är inte många som klarar att göra det med linorna som Andre!

    I mina ögon imponerar Andre mer än Aaron på vattnet under en session. Sen finns det ju Etienne Lhote som har en av världens snyggaste stilar, både i tävling och freeride.
    Och sen finns det ju Ruben som lämnar hjärnan på stranden och kör så hårt att man tror han ska dö.
    Även vår egen MikeTK är en av de mest imponerande åkarna på touren och en av de få som har kiten lägre än vad som borde vara tillåtet.

    Inte helt rättvist att bedöma vem som är bäst genom en enkel tävling. Man borde istället filma alla potentiella åkare under tre månader på ett grymt ställe och se vem som får ihop coolast film (samma snubbe som redigerar)!

    [/ QUOTE ]

    Jag tycker Mikte TK är bäst av alla

  • otg

    Medlem
    24 augusti, 2005 vid 21:40

    mmm han e fan fet

  • pepa

    Medlem
    25 augusti, 2005 vid 06:39

    Vem bryr sig?

  • p-a

    Medlem
    25 augusti, 2005 vid 07:44

    Jag häller med Davids Men mycket vikt skall läggas på attityd.
    Attitude is everything!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing vem är bäst, andre phillip eller aaron hadlow?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.