Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem är det som säljer vad?

  • Vem är det som säljer vad?

    Publicerad av niclase på 23 november, 2005 vid 07:53

    Gô Môrron.

    Är egentligen för gammal för att ens orka skriva denna typen av inlägg men efter att ha läst Jester´s annons ang. att han vill sälja sin JP SuperX kan jag inte låta bli.

    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=6454&sort=1&cat=12&page=1

    Min fråga är: Vad är det som är till salu? Är det brädan eller är det speedkillen som äger den?

    Om jag ger brädan till min farmor seglar hon lika fort som Jester då?

    Om Björna Dunkerschmeck får låna (kanske han inte får i och för sig) min gamla Bic Vivace och ställs mot Jester på sin JP hur skulle det sluta!!!???

    Eller är det så att brädan helt jä-la enkelt är så snabb att siffrorna verkligen säger ALLT om brädan???!!!

    Ser fram emot “Yeah!” smile.gif och/eller “fuck off”. frown.gif

    //Niclas

    soulandradical svarade 18 år, 5 månader sedan 12 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • the_novice

    Medlem
    23 november, 2005 vid 09:13

    Kul annons tycker jag, rena fakta istället för en massa löjliga utlåtande från tillverkaren om hur mycket lättare den planar, hur mycket fortare den går, hur mycket bättre den svänger etc etc.

    Möjligen saknar man dimensionerna på brädan…. tongue.gif

    Fattar man inte att seglaren har betydelse också så kanske man skall prova en annan hobby?

  • niclase

    Medlem
    23 november, 2005 vid 09:32

    Svar till:


    Kul annons tycker jag, rena fakta istället för en massa löjliga utlåtande från tillverkaren om hur mycket lättare den planar, hur mycket fortare den går, hur mycket bättre den svänger etc etc.

    Möjligen saknar man dimensionerna på brädan…. tongue.gif

    Fattar man inte att seglaren har betydelse också så kanske man skall prova en annan hobby?

    [/ QUOTE ]

    Aha!

    Så kontentan av detta är att de som är bra på att vindsurfa kan sälja skitsaker till andra?

    Ex: Björn Borg spöar förmodligen skiten ur mig och dig med sitt gamla tennisrack av trä oavsett vilket rack jag och du får använda oss av. Allt han behöver göra är att skriva i sin annons när han säljer sitt rack.
    “med detta rack vinner ni garanterat Wimbledon 5 ggr i rad!!!”

    Vem hade inte köpt ett sånt rack!!!

  • dr-masse

    Medlem
    23 november, 2005 vid 10:03

    Jag tror att Jester utgår från att den som handlar en i stort sett ny JP Super X vet rätt väl vad han/hon köper.

    Brädan går uppenbarligen att segla fort med, och han har lagt med litet statistik på hur snabbt han själv åkt med den. Hur fort man själv kan köra på den – ja, förhoppningsvis finns det någon slags koll på den egna förmågan, månne?

    Tror nog att du själv vet svaret på de synnerligen självbesvarande frågeställningarna “om jag ger den till min gamla farmor” och den av slaget “om Duknen kör på en gammal toadörr och jag på denna, vem är snabbast?”

    Förstår faktiskt inte problemet? Har man mer specifika frågor är det ju bara att kontakta honom och värdera svaren, vill man ha kompletterande fakta så är ju JP:s hemsida helt OK.

  • charl8

    Medlem
    23 november, 2005 vid 10:11

    För gammal…..? Blir man det….? smirk.gif

  • JOHN_j_RAMBOO

    Gäst
    23 november, 2005 vid 10:13

    man blir inte ädlre än va man gör sig till..men vissa här inne är lite för gammla

  • niclase

    Medlem
    23 november, 2005 vid 10:24

    Tack för alla synpunkter!

    Tänk att att det finns så många (inkl. mig själv) som inte bättre för sig än att skriva inlägg på konfen!

    Hade hoppats på ännu tuffare kommentarer då jag självklart medvetet varit lite provokativ (för er yngre betyder ordet utmanande).

    Nu saknas bara en kommentar från annonsören him self!!!

    Niclas

  • Knatte

    Gäst
    23 november, 2005 vid 11:03

    smile.gif smile.gif
    Man blir aldrig för gammal för surfing cool.gif Kolla på Rune och Stig i Björlanda kile, i alla fall Rune har ju passerat 70 år med marginal och still going strong tongue.gif

  • mrfreeride

    Medlem
    23 november, 2005 vid 11:25

    Låter fint, Knatte!
    Då har man många fina surfår att se fram emot smile.gif

  • judo-freddan

    Medlem
    23 november, 2005 vid 11:26

    Brädan är från 2005. Gammalt träracket..? Du snackar ju ungefär som det var en Vivace han sålde till samma pris..

  • oscar

    Medlem
    23 november, 2005 vid 11:29

    OK här kommer lite provokation: confused.gif crazy.gif mad.gif

  • jester

    Medlem
    23 november, 2005 vid 11:46

    För det första förbehåller jag mig rätten att skriva vad jag vill i min annons. Hade det här varit en anonym postare hade jag totalt struntat i tråden, dessutom.

    Men för att förklara varför jag klippte in min bästa session i år är för att jag tyckte det var lite ball att göra så. Kanske lockar det en köpare som annars skulle tveka. Och jag vill ju natruligtvis ha sålt brädan. Tilläggas bör att jag inte på några sätt är någon proffs-surfare, har ex inte tävlat en meter… Är bara en glad amatör, som tycker det är kul att köra fort. Om den gör 35 knop med vem som helst på brädan? Nej, naturligvtis inte. Men förutsättnigarna finns, vilket jag har bevisat.

    Jag har beställt en ny bräda (Exocet TB58, 80 liter) som jag VET är kapabel att köra 40+knop, och det var värdefull information för mig, även om JAG kanske inte har förutsättningen att göra det.

    Men nu är det ju fler än normalt som har sett annonsen, så jag får buga o tacka för reklamen.

    Kan nämna att killen jag sålde en annan bräda till häromveckan tyckte att: “du är den bästa säljare jag har ahft o göra med”.

  • jester

    Medlem
    23 november, 2005 vid 11:52

    Oh. Här är dimensinerna på brädan:

    106liter 254cm lång (8’4″) 62.5cm bred (24.6″) 106liter 6.5kg Fena:Super-X 33 PB Segelstorlek idealiskt:5.2-6.9 rekommenderat:5.0-7.5

    Och mitt bästa tips om du har problem o få fart på prylarna: Ät mer gröt! (eller hamburgare) Fat is fast!

  • svenne

    Medlem
    23 november, 2005 vid 12:01

    Jester är hardcore. Kool annons. smile.gif

  • sode

    Medlem
    23 november, 2005 vid 12:50

    …tjaaa, jag skulle gärna ha den brädan i min ägo… men iom att jag nu äger en 115liter så tror jag de blir lite “för lika”… även om kanske denna JP är både nyare/bättre och snabbare än min nuvarande, så kanske det inte riktigt är ekonomiskt försvarbart… *drewl*

  • niclase

    Medlem
    23 november, 2005 vid 13:00

    Men nu är det ju fler än normalt som har sett annonsen, så jag får buga o tacka för reklamen.

    Kan nämna att killen jag sålde en annan bräda till häromveckan tyckte att: “du är den bästa säljare jag har ahft o göra med”.

    [/ QUOTE ]

    Vilket säljteam du och jag skulle utgöra… jag lockar du kränger! wink.gif

    All respekt för dina uppmätta hastigheter. (o även dina annonser så klart)

    Bevisligen är surfers ett folk som engagerar sig! Låt oss gå tillbaka till våra jobb o se till att tjäna lite $$$.

    //Niclas

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem är det som säljer vad?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.