Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem är Steffo???????

  • mag

    Medlem
    25 mars, 2004 vid 20:05

    Jesus går ju också på vattnet! Han smyger runt kusterna i jakt på vågor o vind. Kanske använder han inte bil, vem vet.

    Jag har själv sett honom, den ökände Steffo vid ett par tillfällen. Första gången var 1998 i WA då han dök upp på ett legendarsikt surfspot en grym novembermånad. Sedan dröjde det till 2001 då jag stötte på honom på ett legendariskt surfspot här på Västkusten en legendarisk oktoberstorm. Efter detta har jag åkt länder och riken runt i jakt på legendariska dagar på legendariska spots men inte funnit denne man mer. Han har antagligen befunnit sig på en ännu bättre surfspot än jag vid dessa tillfällen. Så mitt råd till dig som undrar är att söka efter honom de där riktigt legendarsika dagarna som ibland inträffar på riktigt coola platser runt vår jord.

    /Magnus, som tyvärr glömde ta hans autograf! cool.gif

  • jat

    Medlem
    25 mars, 2004 vid 20:21

    Via Gulasidorna på privat delen fick man reda på att i Solna fanns bara en Stefan Österman.

  • weeboy

    Medlem
    25 mars, 2004 vid 20:32

    Svar till:


    Via Gulasidorna på privat delen fick man reda på att i Solna fanns bara en Stefan Österman.

    [/ QUOTE ]
    Gött! Nu startar vi utredning grabbar. År 2004 kan ingen längre vara gömd eller anonym grin.gif

    ps. Vart tog paparazzi vägen när de behövs som mest confused.gif

  • kamaaina

    Medlem
    25 mars, 2004 vid 20:53

    Svar till:


    Via Gulasidorna på privat delen fick man reda på att i Solna fanns bara en Stefan Österman.

    [/ QUOTE ]

    Vågar du ringa honom, för det vågar inte jag.

    Ang. Magnus…du som träffat honom, kan du inte måla en fantombild (du vet en sådan polisen gör av misstänkta) och lägga upp på konfen…så vi andra vet…hur denne legendariska surfare ser ut. För övrigt vet jag att han innehar B-licens…snart kan du inte gömma dig längre Stefan!!!!

  • tobba

    Medlem
    25 mars, 2004 vid 21:05

    Hahahahahahah. Det här börjar kännas lite sjukt måste jag säga. Snart börjar förmodligen riktigt skumma fakta att dyka upp wink.gif

  • teabag

    Medlem
    25 mars, 2004 vid 21:14

    Varför bryr du dig ?

    Vad spelar det för roll ?

    Det är väldigt mycket bättre att Steffo får sköta sin sajt ifred (förmodligen en av de bästa dessutom) utan tjafs.

    Let it be och försök leva utan att veta allt.

  • kamaaina

    Medlem
    25 mars, 2004 vid 21:59

    Svar till:


    Varför bryr du dig ?

    Vad spelar det för roll ?

    Det är väldigt mycket bättre att Steffo får sköta sin sajt ifred (förmodligen en av de bästa dessutom) utan tjafs.

    Let it be och försök leva utan att veta allt.

    [/ QUOTE ]

    Kan bara tolka det som att du e hans utsända…..eller e det du som e steffo.
    Nej, skämt o sido…så kan jag hålla med, det börjar bli rätt sjukt inlägg. Tyckte det bara kund vara kul å veta vem han var…menar är.

  • steffo

    Medlem
    25 mars, 2004 vid 23:07

    Det där kan jag mycket väl ha skrivit, länge sedan.
    Datanörd… nej, men något måste man ju jobba med frown.gif
    Nu får ni sluta rota, det kanske dyker upp något obehagligt… wink.gif.
    Jag hänger en del på Torö, Fituna och Väddö så ni får väll bege er dit om ni vill veta vem jag är. Kommer att vara i Marocko i slutet av juni.

    PS. Är faktiskt med i svenska filmen “Free” inspelad i WA smile.gif

    /S

  • diil

    Medlem
    25 mars, 2004 vid 23:34

    Jepp, hemlige Steffo “Stefan” Konfmaster får förbli hemlig.

    Du gör i alla fall ett riktigt bra jobb med de här sidorna, det uppskattas! /D

  • kamaaina

    Medlem
    26 mars, 2004 vid 00:50

    Jag får väl avsluta det här som jag påbörjade. Jag skulle nog också bli lite lätt nervös om folk började rota bland gamla saker. Vi respekterar din hemlighet…..vill oxå passa på och tacka för en fantastisk sida, med din hjälp har jag köpt/sålt utrustning och lärt mig massor…gråtit, skrattat och allt där i mellan.
    Gott Jobbat Stefan!
    grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif

  • weeboy

    Medlem
    26 mars, 2004 vid 08:06

    Gråtit? Nu ska vi väl alt inte överdriva grin.gif grin.gif

  • bwss-bg

    Medlem
    26 mars, 2004 vid 08:20

    Magnus är inne på rätt spår men har bara letat på fel ställen de senaste åren. Ni vet, Fantomen är inte heller lätt att upptäcka bland vanliga människor men han är alltid på rätt plats vid rätt tillfälle.
    Jag lyckades faktiskt fånga honom på bild på en liten våg i Marocko, men se så snyggt han lyckas skugga sig själv…
    http://www.surfzone.se/pp/showphoto.php?photo=58&password=&sort=1&cat=500&page=1
    /Guran

  • kamaaina

    Medlem
    27 mars, 2004 vid 07:03

    Fan, Marocko ser fint ut, var det dyrt eller?

  • bwss-bg

    Medlem
    27 mars, 2004 vid 20:46

    Nej Marocko är inte dyrt. Okej man måste flyga reguljärt (4.400-5.800SEK exkl. frakt) eftersom det är sommarn som gäller, bilhyran är också lite dyr (200-300SEK/dag), men boendet och maten är löjligt billig och spritkontot blir nära 0SEK eftersom Marocko är muslimskt. Vi kommer att dra dit i år igen i slutet av Juni, det är ett svårslaget sommarställe i surf per krona om man väger in vindsäkerhet (med side shore), vågor och levnadskostnader. För mera tips, kolla in min story från förra året på:
    http://www.steffo.nu/forum/showflat.php?Cat=&Board=resor&Number=127702&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1
    Och mer nyttig info på Varberg Vindsurfingklubbs hemsida:
    http://www.apelviken.nu/build/visning.asp?val=5&visning=artiklar_marocko01.asp
    Ses vi där eller?
    cool.gifBenny

  • s

    Medlem
    29 mars, 2004 vid 07:11

    Gott Stefan! Vi ses i Marocko i år igen!?!?
    Vi landar den 1/7 och stannar tre veckor. Vi lär väl ses hos galningen Hamid!

    /Staffan

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem är Steffo???????

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.