Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vem har äldsta brädan!?

  • vem har äldsta brädan!?

    Publicerad av ove226 på 30 september, 2002 vid 10:44

    nu har jag undrat vem som har äldsta brädan här på konfen!?
    inga regatta brädor inräknade utan bara “funboards”!!!
    kul o veta! grin.gif
    och när började Bic Alto att tillverkas, den med en väldigt cool design ser typ ut som ett kretskort i massa färger!?

    anonym-anvandare svarade 21 år, 6 månader sedan 18 Medlemmar · 36 Svar
  • 36 Svar
  • endy

    Medlem
    30 september, 2002 vid 11:51

    Vad det gäller bicen så hade en kompis en sånn, den fanns mellan 90-93, taget från bic
    http://www.bicsport.com/products/windsurf_boards_oldies.php?sportid=1&lang=us

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 september, 2002 vid 12:28

    Har en F2 starlit wave från -84 tror jag… med wingers och 3fenor 59cm bred och 257cm lång

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 september, 2002 vid 13:43

    Hej, Jag fick min första funboard 1983 och det var en Chic, just det Chic inte bic. Chicen var en sinker med en cigarrliknande form med volymen framför mastfoten. Brädan var faktiskt mycket populär och det var många som seglade den 83 och 84. Jag har foto på den om någon är intresserad.
    Sebastian

  • stinger

    Medlem
    30 september, 2002 vid 14:32

    Min enda bräda (alltså den jag använder och inte bara har i garaget) är en Mistral Stinger från 1991.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 september, 2002 vid 15:03

    Hänger en Mikael Delfs custom speed bräda hemma på väggen. Rosa footstraps och svart kolfiber/kevlar bygge, tunn som ett löv i aktern (så tunn att fenkasetten måste gjutas in på ovankanten) Tror den är någon gång från mitten av 80 talet, tyvärr ej signerad och daterad vilket customs brukar vara. Har seglat på den sent 80 tal….måtten är one foot off 25cm, vid mastskena 44cm (brädorna var bredast där förr)och längden 254cm. Vikten är ca 4 kilo, med straps!!En riktig gunner helt enkelt.
    Minns att den var otroligt snabb för den tiden, enkel att gippa med men det var tvunget att gå tok fort in i gippen annars gick den igenom, tror antal liter är runt 55-60l.
    Kul grej iallafall, förmodar att det är just den brädan som satte svenskt hastighetsrekord för många många år sedan.

  • getwet

    Medlem
    30 september, 2002 vid 15:05

    Inte nu igen….glömde logga in, Delfs brädan hänger alltså hemma hos mig….

  • fart

    Medlem
    30 september, 2002 vid 15:22

    Jag har en surfpartner DRY från sent 80-tal. Har inte seglat på 10 år och tänker börja köra igen. Ska jag damma av min gamla DRY eller köpa nåt annat!?!?!?!
    Joakim

  • kungdenknege

    Medlem
    30 september, 2002 vid 16:28

    K Ö P A N Å T A N N A T ! ! !

  • borje

    Medlem
    30 september, 2002 vid 16:38

    Självklart vill vi se foton på gamla brädor.

  • cicky

    Medlem
    30 september, 2002 vid 17:13

    Uppsala brädseglarklubb har gamla Windsurfer Original (heter dom väl?). Respekt!

    Ja, självklart vill vi se bilder!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 september, 2002 vid 18:28

    Jag har en likadan. Seglar du på din?

  • teabag

    Medlem
    30 september, 2002 vid 20:18

    Jag testade en potentiell speedsträcka hemma på Muskö när det blåste en hel massa för en tid sedan men det var på Nord.Det var en sån sanlös turbulens att jag höll på att braka rätt in i ett berg.Kanske väst är något.
    Vid min reko hade jag dock polarns speednål i tanken och den borde vara lika gammal och skall vara en kopia från någon som satte ett rekord av något slag.
    Redo för en utmaning???

  • skywalker

    Medlem
    30 september, 2002 vid 20:57

    Har en Virvelvind custom 275 och åker på. Ingen aning om ålder, men skulle tro runt 90-91… grin.gif

  • getwet

    Medlem
    1 oktober, 2002 vid 06:47

    Utmaning? Är påven katolik? Alltid redo för en speedrunda…..har du hittat bra vatten på Muskö så viska i mitt öra, så kör vi nästa gång det blauser!!! Ska damma av speednåls reliken som hänger på vägggen……borde väl gå än idag!
    Är Krokko hemma från utlåningen än??

  • poopzilla

    Medlem
    1 oktober, 2002 vid 10:07

    Vore kul med en liten spotbeskrivning från en Muskölocal.
    Norra delen ser ju intressant ut på kartan (Hyttan/Kanada), finns det några bra ställen för nordligt där. Sydsidans Arbottna vore även det intressant att höra om, ser ju bra ut på sydliga vindar.

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vem har äldsta brädan!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.