Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vem har äldsta brädan!?

  • getwet

    Medlem
    17 oktober, 2002 vid 17:58

    Ok Mr Wave, här kommer en bild jag hittade i “arkivet”, en go åttiotalare som satt en del rekord. Men…..dagens downvindslalom går fortare, garanterat!!!
    Sist jag körde den var någon gång slutet av åttiotalet, snabb för sin tid. Tror brädan är byggd mitten av åttio och det är en Mikael Delfs bräda. Byggd i kolfiber/kevlar, väger ca 4kg och det som ni ser i aktern är fenkasetten som sticker upp, så tunn är den!

  • ove226

    Medlem
    17 oktober, 2002 vid 19:53

    den va sjyst du getwet!!!
    våldigt sjyst design tycker jag (hehe)!
    det är ju kul o kolla på gammla prylar fast man blir väldigt mycket mer sugen om man kollar på nya!!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 oktober, 2002 vid 20:15

    nån som har nån cool blid på en vinta bräda ? .. tänkte jag hade en sån föut . såg ut som en skumbanan Aaaah! … klaskrut@hotmail.com

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 oktober, 2002 vid 20:18

    jag har en fräshig sailboard 315 från nångång på åttitalet (nån som vet hur gammal en sån kan va??) ..den använde jag tills i sommras då jag köpte mig in i 90talet.

    nån ovan mig skrev om en vinta 320.. en kompis hade en vinta som vi kallade skumbananen. det måste vara den sämsta designen någonsin (om man undantar den mjuka brädan, “ryamattan”, som fanns ett tag)

  • anders_hoffman

    Medlem
    17 oktober, 2002 vid 20:29

    jävlar va långt fram mastfästet sitter!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 oktober, 2002 vid 07:17

    Har en Skimbird byggd i epoxy prototyp bräda liggandes. Gissar på att den är tillverkad i slutet av 70-talet med tanke på att Skimbird sålde sina serieproducerade brädor i början på 80-talet. Det prototypen till den mest ökända av Skimbirds modeller 343, shapad som en dörr helt utan scoop. Inte nog med att det troligtvis är en av de äldsta brädorna utan oxå troligtvis även den sämsta brädan som byggts, en riktig raritet!

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vem har äldsta brädan!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.