Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem har mest (o)seriösaste reklambilderna?

  • surfslusken

    Medlem
    14 mars, 2008 vid 18:51

    @getwet 451880 wrote:

    Letar jag faktiskt själv efter den nu också. Vi får vänta på någon som lägger in något vettigt istället, jag har kört fast! 😉

    Ja håller me, kan nån va så vänlig o hysta in lita nya vettiga bilder! E ju så länge tills melodifestivalen börjar o man får nåt o fredags rycka åt. Behöver lite uppvärmning! (wank…wank)

  • trasurfarn

    Medlem
    14 mars, 2008 vid 18:52

    Du är inte ensam med din åsikt andersbg! Till och med en 50-årig “gubbe” som jag gillar inte sexistisk reklam. Jag tror att mitt ställningstagande i frågan motar gubbsjukan som annars lurar lite här och var.
    Träsurfarn

  • anna79

    Medlem
    14 mars, 2008 vid 21:26

    (OK, getwet här kommer ett svar från en av 9,52% tjejer här på konfen..)

    Shit, såg den här tråden för några dagar sen och nu har man varit avskuren från Internet i två dar och ligger således 10 sidor efter… När jag nu läst större delen är jag mest trött. Den entusiasm jag hade först att svara är typ borta…

    Det har har sagts endel klokt i denna tråd men även en hel del mindre intelligenta uttalanden. Det verkar finnas både män med stake och pojkar utan. Förmodligen växer väl dom ut om några år och de kan lära sig att betrakta kvinnan på rätt sätt och utan att behöva hävda sig.

    Ja vad ska man säga ang bilderna? Beklagligt, billigt, astråkigt (jäsp) och typiskt tyskt. Tycker Jesper har sagt många kloka ord här (som alltid), hur skönt hade det inte varit med en tjej som rippar en våg och ser lycklig ut snarare än kåt på reklambilderna. Jag tycker att det är skittrisst att inte fler tjejer vågar få skit under naglarna och göra roliga saker utan viger så många timmar åt utseende för att må bra med sig själv. Tyvärr är det ju allt svårare för unga tjejer (och säkert killar) att göra just det; att trivas med hur man ser ut pga de ideal som råder. Själv tycker jag att en en “vacker” kvinna är en stark individ med egna värderingar och åsikter och som gör som hon vill därför att hon själv vill det. Inte för att det “hör till” eller för att “tjejer ska vara så”. Om det sen är att surfa eller att ligga på playan och bättra på brännan kvittar, sålänge hon gör det för att själv må bra. Men att ligga i strandkanten och åla i string – hur kul kan det vara, seriöst? Nä visa istället relevanta bilder på tjejer som utövar sporten som kan inspirera både tjejer och killar och visa att vi är på rätt håll.

    Nä nu orkar jag inte mer. Låt det bli vår snabbt och börja blåsa så kan vi mötas på stranden som jämlikar istället! Lika lyckliga, lika vackra, med rinnande snor, sjögräs i håret och med ett fånigt leende på läpparna.

    Anna

  • flikka

    Medlem
    15 mars, 2008 vid 03:10

    @DanneMan 451725 wrote:

    Wow het tråd märks att surfabstinensen e rätt svår nu höhö..

    Satt och gjorde en lite ironisk film i går natt.
    Men tyvärr så krashade min dator så allt försvann ska se om jag inte kan fixa till den i natt igen..

    Flikka/Emma du har ju själv vart med i boardseekerbabé tävlingen..
    Nu var det ju så att rätt många av dessa brudar hade ju näst intill ingenting med surf att göra överhuvudtaget..vad anser ni om denna tävling då?
    den måste väl ändå vara en bland dom värsta tävlingarna förutom Miss Univurse då förstås som t.o.m jag tycker e kvinnoförnedrande..
    som tur var så kunde vi ju se till att Emma tog hem segern i denna tävling, men strax efter med endast en procents marginal kom denna babé
    http://www.boardseekermag.com/windsurfing_lifestyle/Boardseeker_babes/belinda_baker.htm

    Många som yttrat sig ganska hårt i denna tråd har ju kanske även villigt röstat i den tävlingen, kan ju tycka att det finna en hel del dubbel moral i frågan. hmmm.
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=41758

    No hard feelings Emma.. Jag hoppas vissa av er ser en viss ironi i mina inlägg..
    Alla här vet ju att det inte står en massa brudar i stringbikini å väntar en blåsig dag i Apelviken.
    Men faktum e att i tex Elyaqe så gör det faktiskt det trot eller ej:wink:

    over and out…

    belinda_5.jpg

    Nej du Danneman, jag tar det inte särskilt personligt, men jag känner ändå att jag vill bemöta ditt inlägg. Anledningen till att jag ställde upp i tävlingen BoardseekerBabe var i grund o botten bara för att en vän till mig känner killen som startade Boardseeker och desperat behövde en tjej till månadens upplaga för han började få slut på bekanta, syskon m.m till att ställa upp. Jag tycker att tävlingen blir vad man gör den till, visst frågorna är inte vad jag hade valt om jag skulle gjort en tävling, men beroende på hur man svarar så tycker jag man kan vinkla tävlingen till något bra respektive dåligt. Dessutom tyckte jag att det kändes som en bra grej att de fick med en tjej som faktiskt kan hantera en bräda annat än att bära den åt sin pojkvän… Jag vill inte skryta eller hävda att jag är någon grym förebild, men allt är ju relativt och jag tyckte det kändes skönt att jag vann av just den anledning att andra tjejer får se att det inte bara handlar om utseende och perversa svar, som det gjorde hos många av de andra tävlande. Bilderna som jag använde var dessutom i mitt tycke väldigt oskyldiga, surfbilder i boardshorts blandat med enkla lifestylebilder.

    Det var någon annan av er här som skrev något som stack lite i ögat på mig, det handlade om att vi tjejer minsann också skulle göra lumpen om det nu skulle vara så hemskans jämnställt. Japp, fine, ska det vara lika så ska det vara lika, jag håller med. Men ärligt, var det det bästa du kunde komma på att kontra med?? Jag har hört den där meningen så många gånger förr i liknande debatter och det känns bara som ett desperat sista hugg för att få säga något över huvud taget. Är det relevant i proportion till all diskriminering som många tjejer utsätts för dagligen? Hade jag varit du hade jag tagit tillbaka den där meningen, speciellt med tanke på att de flesta killar jag känner inte ens gjort lumpen för de inte vill och därmed inte behövt och de som har gjort den har gjort den av helt fri vilja.

  • pure

    Medlem
    15 mars, 2008 vid 08:18

    @flikka 451939 wrote:

    Nej du Danneman, jag tar det inte särskilt personligt, men jag känner ändå att jag vill bemöta ditt inlägg. Anledningen till att jag ställde upp i tävlingen BoardseekerBabe var i grund o botten bara för att en vän till mig känner killen som startade Boardseeker och desperat behövde en tjej till månadens upplaga för han började få slut på bekanta, syskon m.m till att ställa upp. Jag tycker att tävlingen blir vad man gör den till, visst frågorna är inte vad jag hade valt om jag skulle gjort en tävling, men beroende på hur man svarar så tycker jag man kan vinkla tävlingen till något bra respektive dåligt. Dessutom tyckte jag att det kändes som en bra grej att de fick med en tjej som faktiskt kan hantera en bräda annat än att bära den åt sin pojkvän… Jag vill inte skryta eller hävda att jag är någon grym förebild, men allt är ju relativt och jag tyckte det kändes skönt att jag vann av just den anledning att andra tjejer får se att det inte bara handlar om utseende och perversa svar, som det gjorde hos många av de andra tävlande. Bilderna som jag använde var dessutom i mitt tycke väldigt oskyldiga, surfbilder i boardshorts blandat med enkla lifestylebilder.

    Det var någon annan av er här som skrev något som stack lite i ögat på mig, det handlade om att vi tjejer minsann också skulle göra lumpen om det nu skulle vara så hemskans jämnställt. Japp, fine, ska det vara lika så ska det vara lika, jag håller med. Men ärligt, var det det bästa du kunde komma på att kontra med?? Jag har hört den där meningen så många gånger förr i liknande debatter och det känns bara som ett desperat sista hugg för att få säga något över huvud taget. Är det relevant i proportion till all diskriminering som många tjejer utsätts för dagligen? Hade jag varit du hade jag tagit tillbaka den där meningen, speciellt med tanke på att de flesta killar jag känner inte ens gjort lumpen för de inte vill och därmed inte behövt och de som har gjort den har gjort den av helt fri vilja.

    Till flikka:

    Första stycket: Det finns ju tjejer som inte idrottar (dom är många).. är det fel att vika ut sig om man inte håller på med nån sport utan man bara är riktigt snygg? Är man ett passivt våp bara för att man inte idrottar och en dålig förbild för andra tjejer? Jag tycker att bilderna är väldigt bra som du va med på och jag skulle gärna varit med på liknande på samma sätt om jag hade utseende till det och om tjejer var lika intresserade att titta på såna bilder som killar är.

    Andra stycket:
    På dom arbetsplatser jag har jobbat på så är det ofta kvinnor som är projektledare och mellan chefer och mer män som jobbar med produktionen. Så det kan hända att jag inte förstår all diskriminering som pågår dagligen mot tjejer. Det enda man ser av diskriminering är när dom jämför medel löner på nyheterna. Är det den du syftar på eller upplever du att det finns annan? Så det kanske var därför jag tog med lumpen som ett exempel bara för att jag inte ser den typen av diskriminering som du kanske syftar på och för att visa på att det finns delar i samhället där män särbehandlas negativt så att det är bättre att kalla sig för humanist.

    Jag skulle gärna sett att det var fler tjejer som vindsurfar och om jag skulle få en dotter en vacker dag så skulle jag försöka motivera henne att vara med i olika sporter (och gärna vindsurfing) men om hon inte vill det så skulle jag acceptera det. Det är ju bra att det finns tjejer som du som syns lite i media och kan bli förebilder. Den enda anledningen till att jag skriver på den här tråden är att jag tycker att det är en över reaktion på bilders påverkan på dom val man gör i livet. Självklart påverkar det men det finns mycket viktigare saker som påverkar så som föräldrar, kompisar och skola.

    Bilder kan man ju alltid tolka på olika sätt men om man tittar på tex GUN sails hela reklam linje så är den till 100% riktad till män där man om man köper GUN Sails så får man den snygga tjejen och blir hjälten. Det är många sådana reklamer varje dag på TV så det är inget nytt. Dom kanske har kollat igenom sin kund databas och sett att det är tyska 95% män som beställer från dom och då kanske den reklamen funkar. Men att sträcka sig så långt att bojkotta på grund av den typen av reklam ja då är det inte mycket som kan köpas i samhället. Kolla bara på coca-cola zero reklamen eller gå in på närmaste bilmässa.

  • christian

    Medlem
    15 mars, 2008 vid 08:45

    @flikka 451939 wrote:

    Det var någon annan av er här som skrev något som stack lite i ögat på mig, det handlade om att vi tjejer minsann också skulle göra lumpen om det nu skulle vara så hemskans jämnställt. Japp, fine, ska det vara lika så ska det vara lika, jag håller med. Men ärligt, var det det bästa du kunde komma på att kontra med?? Jag har hört den där meningen så många gånger förr i liknande debatter och det känns bara som ett desperat sista hugg för att få säga något över huvud taget. Är det relevant i proportion till all diskriminering som många tjejer utsätts för dagligen? Hade jag varit du hade jag tagit tillbaka den där meningen, speciellt med tanke på att de flesta killar jag känner inte ens gjort lumpen för de inte vill och därmed inte behövt och de som har gjort den har gjort den av helt fri vilja.

    Lumpen som en måttstock på jämlikhet mellan könen kan man nog lägga ned för gott.
    Har för mig att ca 25 % av en årskull kallas in. Detta kommer att minska med ca 20-30 % i en snar framtid pga övergång till anställda soldater och sjömän.
    Precis som flikka säger är det redan idag mer en fråga om man vill än att man måste.

    Det är ju rätt långt från en gemensam börda för männen att ensamma bära/ha uthärdat 🙂

  • jesper_b

    Medlem
    15 mars, 2008 vid 09:08

    Pure för faaan, hur blåst får man bli! 100% män? Snarare 100% en djädrigt blåsta snorvalpar (och säkert deras lika fördummade flickvänner). Jag tycker INTE tjejerna på de bilderna är snygga, och även om jag tyckte det skulle jag aldrig kunna se någon som en hjälte bara för att han “fick” dem. Hjältar för mig är sådana som tänker efter, helst före, som står för vettiga värderingar och för sin handlingar.

    Jag är man och jag vill inte bli beskriven som en sån idiot. Gunreklamen är inte riktad till mig!

    Visst fasen kan man och bör man använda sin makt som konsument, dvs försöka välja varor som uttrycker de värderingar man själv identifierar sig med.

    /Jesper B

    PS: Får nog ta ett snack med slusk om detta trots allt. Jag vet att han driver hårt med oss, men det kan nog gå djädrigt snett om det finns så pass blåsta läsare på denna tråd. Kan nog gå rätt snett även med de smarta…

    PS2: Ibland orkar man helt enkelt inte vara pedagogisk. Kanske borde jag inte skriva detta inlägg men visst fasen blir man trött. Vi lever ju faktiskt 2008. De flesta av oss kan läsa och skriva. Vi lever i en demokrati, vi anser oss vara humanister och någorlunda goda medborgare. Vi tror på individen och fria val – men va faan då får vi väl visa att Platon hade fel när han avfärdade demokratin som en dålig samhällsform. Han menade att demokrati ledde till fördummade pöbelvälden – kom igen nu och visa att han hade fel!

    PS3: OK det finns säkert förmildrande omständigheter. Klart att det skulle gå att hitta skönhet även hos de tjejer som är med i Gunreklamen, men då får man nog titta lite annorlunda än på det sätt de exponeras på dessa bilder. Klart Pure inte är en 100% blåst snorvalp, du har säkert dina skäl och din egen historia som kan förklara dessa resonemang – du är nog vacker du också – på ditt vis, men ändå…

  • getwet

    Medlem
    15 mars, 2008 vid 09:22

    Skrivet av Pure
    Bilder kan man ju alltid tolka på olika sätt men om man tittar på tex GUN sails hela reklam linje så är den till 100% riktad till män där man om man köper GUN Sails så får man den snygga tjejen och blir hjälten. Det är många sådana reklamer varje dag på TV så det är inget nytt. Dom kanske har kollat igenom sin kund databas och sett att det är tyska 95% män som beställer från dom och då kanske den reklamen funkar. Men att sträcka sig så långt att bojkotta på grund av den typen av reklam ja då är det inte mycket som kan köpas i samhället. Kolla bara på coca-cola zero reklamen eller gå in på närmaste bilmässa.

    Snälla rara Pure, du har precis just där klivit in i pudelns kärna……..

  • pure

    Medlem
    15 mars, 2008 vid 09:34

    @Jesper_B 451957 wrote:

    Pure för faaan, hur blåst får man bli! 100% män? Snarare 100% en djädrigt blåsta snorvalpar (och säkert deras lika fördummade flickvänner). Jag tycker INTE tjejerna på de bilderna är snygga, och även om jag tyckte det skulle jag aldrig kunna se någon som en hjälte bara för att han “fick” dem. Hjältar för mig är sådana som tänker efter, helst före, som står för vettiga värderingar och för sin handlingar.

    Jag är man och jag vill inte bli beskriven som en sån idiot. Gunreklamen är inte riktad till mig!

    Visst fasen kan man och bör man använda sin makt som konsument, dvs försöka välja varor som uttrycker de värderingar man själv identifierar sig med.

    /Jesper B
    .

    Tråkigt med personliga påhopp men det är ju ett genomgående tema i den här tråden.. som jag sa innan så är det inget bra debatt klimat.

    Jag vet inte om jag var otydlig men det är ju skillnad på om en relklam är riktad till bara (100%) män jämför med om reklamen kommer att uppskattas av 100% män. Dvs reklamen är riktad till dig eftersom du är man men om du inte kan identifiera dig med den eller tycker att den suger så är den ändå riktad mot dig eftersom du ingår i målgruppen män. Reklamen är skapad efter en stereotyp där en man är hjälte och får snygga tjejer. Det är inte bara gun-sails som tror att den här typen av reklam funkar utan det finns så många fler företag.

    Så det jag vill säga är att reklamen är inte till för att demotivera tjejer för jag är helt övertygad om att GUN sails skulle bli glada över om fler tjejer också köpte deras grejer.

    Finns det ingen här som jobbar med reklam som kan förklara varför företag fortfarande kör med “hjälten som får dom snygga tjejerna” stereotypen och om den verkligen funkar. För som sagt GUN sails en i mängden som kör med denna typen av reklam..


    edit: la upp en bild från gunsails reklam ur en av boards senaste tidningar som kanske mer visar vad dom har för typ av reklam (men för att förtydliga ytterligare en gång så tycker jag inte att det är bra reklam)

  • ola_p

    Medlem
    15 mars, 2008 vid 09:42

    @getwet 451960 wrote:

    Skrivet av Pure
    Men att sträcka sig så långt att bojkotta på grund av den typen av reklam ja då är det inte mycket som kan köpas i samhället. Kolla bara på coca-cola zero reklamen eller gå in på närmaste bilmässa.

    Faktum är att det blir rätt mycket kvar man kan köpa. Drick ett annat colamärke, eller ännu hellre typ innocent istället för cola zero. Varumärken med etik och miljö som inriktning blir allt fler och det går väldigt bra för dem.

    Man blir knappast handikappad i sitt liv för att man försöker välja varumärken som inte har diskriminerande/osmaklig reklam.

  • pure

    Medlem
    15 mars, 2008 vid 10:08

    @Ola_P 451962 wrote:

    Faktum är att det blir rätt mycket kvar man kan köpa. Drick ett annat colamärke, eller ännu hellre typ innocent istället för cola zero. Varumärken med etik och miljö som inriktning blir allt fler och det går väldigt bra för dem.

    Man blir knappast handikappad i sitt liv för att man försöker välja varumärken som inte har diskriminerande/osmaklig reklam.

    Antar att jag får börja ta bussen till jobbet då… för om det är nån branch som för reklam för sina produkter med modell kvinnor så är det bilbranchen

  • tomasn

    Medlem
    15 mars, 2008 vid 10:25

    Jämställdhet, av alla samhällsproblem verkar det visst vara det största. Jag kan inte se att kvinnor idag är åsidosatta eller har det svårare än någon annan. Inget hindrar dem från att surfa, leka soldater, snickra mm. Sen om ngn vill vika ut sig i surfreklam är väl ingens fel.

  • ola_p

    Medlem
    15 mars, 2008 vid 10:27

    @pure 451961 wrote:

    Jag vet inte om jag var otydlig men det är ju skillnad på om en relklam är riktad till bara (100%) män jämför med om reklamen kommer att uppskattas av 100% män. Dvs reklamen är riktad till dig eftersom du är man men om du inte kan identifiera dig med den eller tycker att den suger så är den ändå riktad mot dig eftersom du ingår i målgruppen män. Reklamen är skapad efter en stereotyp där en man är hjälte och får snygga tjejer. Det är inte bara gun-sails som tror att den här typen av reklam funkar utan det finns så många fler företag.

    Det är rätt sällan det är relevant att beskriva en målgrupp enbart på demografi, framförallt när det gäller en yngre målgrupp.

    Har man gjort så som du beskriver så har man ju tänkt rätt fel. Dels har man valt enbart män och tappar alla som inte tycker det är ett ok sätt att sälja en produkt på det sättet, men framförallt så skapar man ingen position. De får ju ingen egen position, utan blir bara generella utan själ. Jämför med NPs high-performance position, Hotsails soulsurf etc.

    Visst är det tyvärr så att det finns företag som använder sig av denna typ av marknadsföring, men de blir allt färre och oftast fällda i ERK.

    @pure 451961 wrote:

    Finns det ingen här som jobbar med reklam som kan förklara varför företag fortfarande kör med “hjälten som får dom snygga tjejerna” stereotypen och om den verkligen funkar. För som sagt GUN sails en i mängden som kör med denna typen av reklam..

    Jag pluggar reklam med inriktning på web. Och har jobbat som AD-Ass ett par år före det så jag gör ett försök att svara.

    Utan att ha siffrorna på hur kampanjen påverkat försäljningen så blir det bara spekulationer men jag gissar lite.
    Ökade försäljningen, jämfört med hur det hade gått utan reklam alls? Ja.
    Gick det bättre än om de i princip bara satt ut en logga med en tagline? Kanske.
    Hade de kunnat bygga ett mycket starkare varumärke, sälja mer, göra sina kunder till representanter för varumärket och tagit en ny bättre position på marknaden med smartare marknadsföring? Ja.

    Att sälja in nått som är annorlunda, särskilt om den involverar de sociala aspekterna av webben kräver dock en del.

    Jag tror att reklam så som GUNs ofta beror på dåliga/fega reklamköpare och gammalmodiga byråer. Om det ens varit en reklambyrå inblandad, av kvaliteten att döma ser det ju ut som dom gjort det helt själva.

  • svenne

    Medlem
    15 mars, 2008 vid 10:39
    Jesper_B;451957 wrote:
    PS2: Ibland orkar man helt enkelt inte vara pedagogisk. Kanske borde jag inte skriva detta inlägg men visst fasen blir man trött. Vi lever ju faktiskt 2008. De flesta av oss kan läsa och skriva. Vi lever i en demokrati, vi anser oss vara humanister och någorlunda goda medborgare. Vi tror på individen och fria val – men va faan då får vi väl visa att Platon hade fel när han avfärdade demokratin som en dålig samhällsform. Han menade att demokrati ledde till fördummade pöbelvälden – kom igen nu och visa att han hade fel!

    För en gångs skull håller jag inte med dig Jesper, jag tror dessvärre att Platon har mer rätt än vad vi hoppas och den här tråden är än värre ett tecken på det. Det är också ett tydligt tecken på att det är lång väg kvar till att alla ser både män och kvinnor som jämlikar. Att använda lumpen är som sagt också en rätt låg nivå på jämställdhetsargument. Och som Christian skrev så är det till och med stendött.
    Vissa hoppar gärna in i debatten men kliver av så fort det börjar hetta till och deras argument blir kritiserade, gärna med ett inlägg om att alla får tycka som de vill och så vidare. Frågan är nu bara om det blev jobbigt när de personliga värderingarna – som förmodligen är baserade på indoktrinerade reklamideal – fick en törn, eller blev det jobbigt när någon kunde motargumentera bättre? Har svårt att tro att vissa morsor skulle vara stolta över en del inlägg.

    Pure, jag tror att du är en hyvens kille som brukar skriva vettiga inlägg. Men just här håller jag med Jesper och Getwet, du trampade mitt i bajset så att säga. Även om jag inte håller med dig så ska du i alla fall ha en eloge för att du argumenterar för dina åsikter.

    Emma vann inte för att hon putade stjärt. Hon är snygg ändå och rippar tusen gånger bättre än jag själv. DET är ett ideal jag gärna förknippar med surfing.

  • pure

    Medlem
    15 mars, 2008 vid 10:40

    @Ola_P 451967 wrote:

    Det är rätt sällan det är relevant att beskriva en målgrupp enbart på demografi, framförallt när det gäller en yngre målgrupp.

    Har man gjort så som du beskriver så har man ju tänkt rätt fel. Dels har man valt enbart män och tappar alla som inte tycker det är ett ok sätt att sälja en produkt på det sättet, men framförallt så skapar man ingen position. De får ju ingen egen position, utan blir bara generella utan själ. Jämför med NPs high-performance position, Hotsails soulsurf etc.

    Visst är det tyvärr så att det finns företag som använder sig av denna typ av marknadsföring, men de blir allt färre och oftast fällda i ERK.

    Jag pluggar reklam med inriktning på web. Och har jobbat som AD-Ass ett par år före det så jag gör ett försök att svara.

    Utan att ha siffrorna på hur kampanjen påverkat försäljningen så blir det bara spekulationer men jag gissar lite.
    Ökade försäljningen, jämfört med hur det hade gått utan reklam alls? Ja.
    Gick det bättre än om de i princip bara satt ut en logga med en tagline? Kanske.
    Hade de kunnat bygga ett mycket starkare varumärke, sälja mer, göra sina kunder till representanter för varumärket och tagit en ny bättre position på marknaden med smartare marknadsföring? Ja.

    Att sälja in nått som är annorlunda, särskilt om den involverar de sociala aspekterna av webben kräver dock en del.

    Jag tror att reklam så som GUNs ofta beror på dåliga/fega reklamköpare och gammalmodiga byråer. Om det ens varit en reklambyrå inblandad, av kvaliteten att döma ser det ju ut som dom gjort det helt själva.

    Håller med dig på alla punkter..

    I GUN sails fall är det väl så att deras största profilering är priset.. och det kanske också förklarar varför dom inte har råd med lite modernare reklam människor som förstår sig på dagens reklam konsumenter.

Sida 13 av 19

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem har mest (o)seriösaste reklambilderna?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.