Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem köpte 2 master och en bom?

  • Vem köpte 2 master och en bom?

    Publicerad av jesper_b på 12 november, 2009 vid 15:00

    Världens vimsigaste vindsurfhandlare här,
    I somras skickade jag ett par master och en bom till en kund någonstans i Sverige. Med bussgods, TROR till Skåne eller kanske västkusten??? Allt fixades via sms och gick rätt fort. Nu kommer jag fasen inte ihåg vad kunden heter, bor eller liknande. Skulle ju vilja skriva en faktura…

    Bästa kund – ta jättegärna kontakt med mig!

    Jesper Blomberg
    Hotsailsmaui Swe
    0733-169000
    jesper.blomberg@hhs.se

    dr-masse svarade 14 år, 4 månader sedan 20 Medlemmar · 24 Svar
  • 24 Svar
  • p-malmkvist

    Medlem
    12 november, 2009 vid 16:52

    Grymt!! kanske ska bli kund hos dig så slipper man betala och allt..:grin:

  • frippe75

    Medlem
    12 november, 2009 vid 19:01
    Jesper_B;587929 wrote:
    Jesper Blomberg
    Hotsailsmaui Swe
    0733-169000
    jesper.blomberg@hhs.se

    Vad står hhs för? 🙂

  • feg

    Medlem
    12 november, 2009 vid 19:03
    P Malmkvist;587947 wrote:
    Grymt!! kanske ska bli kund hos dig så slipper man betala och allt..:grin:

    Kul att springa runt i lilla surfsverige och veta att man inte betalat för sig…. NOT!
    /Jocke

  • macedu

    Medlem
    12 november, 2009 vid 19:07
    Jesper_B;587929 wrote:
    Världens vimsigaste vindsurfhandlare här,
    I somras skickade jag ett par master och en bom till en kund någonstans i Sverige. Med bussgods, TROR till Skåne eller kanske västkusten??? Allt fixades via sms och gick rätt fort. Nu kommer jag fasen inte ihåg vad kunden heter, bor eller liknande. Skulle ju vilja skriva en faktura…

    Bästa kund – ta jättegärna kontakt med mig!

    Jesper Blomberg
    Hotsailsmaui Swe
    0733-169000
    jesper.blomberg@hhs.se

    kolla med bussgods de måste ha kvitton på detta…….

    men det var inte jag 🙂

  • mikaels

    Medlem
    12 november, 2009 vid 19:25
    frippe75;587962 wrote:
    Vad står hhs för? 🙂

    kolla http://www.hhs.se 😉

  • broderisak

    Medlem
    12 november, 2009 vid 19:27

    Snygg dekal ni har satt på Bussgods terminalen i Stockholm…..(hot sails maui)

  • jesper_b

    Medlem
    12 november, 2009 vid 20:58

    Alltså absolut inget illa om kunden. Det är jag som klantat mig inte kunden. Jag sa att jag skulle skicka en faktura såsmåningom…

    Kund – känn absolut ingen ågren för att inte ha betalt – det är helt mitt fel. Däremot kan du väl höra av dig?

    /JBr

    PS: Visst fasen är jag ingen företagsdrivarsnubbe (dock grym teoretiker). Jag kör ju hotsailsmaui Schweden för att det är kul och att jag vill att alla ska få chansen att segla på otroligt bra grejor, för att Jeff Henderson är världens skönaste människa, i vart fall inom vindsurfingindustrin, för att han samlat på sig ett otroligt bra gäng medarbetare, går sin egen väg, dvs skiter rätt rejält i vad andra vindsurfingsegelmakare håller på med, osv. Visst låter det fake men så är det faktiskt. Om jag skulle ägna mig åt mitt jobb i stället för hotsailsmaui skulle jag tjäna oerhört mycket bättre med pengar och ha mycket mer tid åt att till exempel vindsurfa. Att jag dessutom sätter sprätt på den lilla vinsten jag ändå genererar på bärs och priser på Stekhet gör hotsailsmaui till en ännu roligare business!

  • dr-masse

    Medlem
    13 november, 2009 vid 07:36
    Jesper_B;587985 wrote:
    …och ha mycket mer tid åt att till exempel vindsurfa…

    Det skulle väl ändå inte vara möjligt… 😀

    Jag tycker det är så galet skönt att gå ut med att “hej kunden, var är du?” här på konfen som du gör, och bara du skulle kunna göra!

    Seså, var snäll mot farbror Jesper nu och betala för grejorna. Annars kommer man ju gå runt och titta lite snett på alla med Aeron bommar och eldmaster framöver… 😉

  • fastlandsguten

    Medlem
    13 november, 2009 vid 09:44

    Betala nu annars så försvinner kanske den bra servicen att få grejer lätt och smidigt från Jesper!

  • carl-r

    Medlem
    13 november, 2009 vid 12:38

    Det *kan* ju vara nån som inte har läst den här tråden ännu?

  • slagsida

    Medlem
    13 november, 2009 vid 15:27

    Ekonomie doktor Blomberg får ta en lektion till…

  • mag

    Medlem
    13 november, 2009 vid 15:50

    Det var inte jag heller!

  • rrd

    Medlem
    13 november, 2009 vid 16:32

    Om vi ska vara ärliga, och göra som den stressade rubrikläsaren, vem har INTE köpt 2 master och en bom?

    PS
    Men jag gillar verkligen upplägget med ett stenhårt förtroende surfare emellan. Självklart får du betalt.

  • stinger

    Medlem
    13 november, 2009 vid 18:46
    RRD;588090 wrote:
    Men jag gillar verkligen upplägget med ett stenhårt förtroende surfare emellan. Självklart får du betalt.

    JAg tror också att det ordnar sig. Jag har inte gjort sådär våldsamt många “distans”-affärer men hittills är det 100% success, surfare är schysst folk!!!

  • svenne

    Medlem
    13 november, 2009 vid 19:32

    Jeppe-Beppe, oj oj oj. Vad har du gjort?..
    Nu sitter vi i samma båt. Hur svårt ska det vara att ta betalt egentligen. 🙂

    Å andra sidan kan vi diskutera moralen i att ta emot grejer utan att betala för sig.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem köpte 2 master och en bom?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.