Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem köpte 2 master och en bom?

  • snaffe

    Medlem
    13 november, 2009 vid 20:31
    Svenne;588123 wrote:
    Jeppe-Beppe, oj oj oj. Vad har du gjort?..
    Nu sitter vi i samma båt. Hur svårt ska det vara att ta betalt egentligen. 🙂

    Å andra sidan kan vi diskutera moralen i att ta emot grejer utan att betala för sig.

    Klart killen/tjejen kommer betala för sig. Men sluta hänga upp han eller hon på väggen om han/hon inte ens fått någon faktura. Knappast köparens fel! Det ordnar sig säkert, men ni uppmuntrar inte precis personen till att träda fram.

  • m-c

    Medlem
    13 november, 2009 vid 21:02

    Eller har Jeppe “som vanligt” missat att han redan fått betalt…:wink:
    /M

  • frippe75

    Medlem
    13 november, 2009 vid 21:21
    mikaels;587975 wrote:

    Men du…. Ironi…. Jeppe är ju über Dr Jesper i ekonomi”e”… såg jag misstänker utan att behöva kolla att det är handelshögskolan…

    Ifrån Jesper’s föreläsning runt definitionen av cashflow:
    Kassaflöde är ett företags inbetalningar och utbetalningar under en tidsperiod, gemensamt kallade betalningsströmmar. Kassaflödesanalys görs i årsredovisning och visar förändringen i likvida medel under en period, vanligen ett år.

    Frågan är. Har han precis utfört sin årliga cash-flow-analysis 🙂
    Förlåt Jeppe men det är Cirkus Möller på TV just nu och jag har inget bättre för mig…

  • bohm

    Medlem
    13 november, 2009 vid 21:31

    vi kanske ska böra göra som kitarna och skriva med röd text när det är ironi, så att inga missförstånd ska uppstå……

  • jesper_b

    Medlem
    14 november, 2009 vid 09:12

    Jag är en knäppgök inte tvivel om det. Helkass på att ta balt. På mig bara!

    Kunden ska INTE hängas ut. Då ångrar jag verkligen att jag skapade denna tråd. Så vitt jag kommer ihåg har han handlat förut av mig och betalt, det är inte kunden som gjort fel. Påstår ni det så får redax ta bort denna tråd.

    Klart vi ska lita på varandra – jag har inte någon anledning att låta bli.

    /JB

  • svenne

    Medlem
    14 november, 2009 vid 10:19

    Dööööh… ..höhö, ha den äran! Eller, det är faktiskt ingen som har blivit uthängd alls, åtminstone inte i den här tråden. Bara för att vissa av oss tycker att man ska betala så betyder det inte att den obetalande är en dålig människa som ska hängas. Eller hängas ut.

    Häpp! Nu har jag inte tid med er, jag drar och fräser lite fenor istället. Till folk som redan har betalat. 😉

  • gegga

    Medlem
    14 november, 2009 vid 11:21

    Såg något liknande i lyxfällan: Snäll företagare som inte tog betalt för grejor och hade
    noll koll på bokföring mm.

  • rasmus_w

    Medlem
    14 november, 2009 vid 11:26
    bohm;588145 wrote:
    vi kanske ska böra göra som kitarna och skriva med röd text när det är ironi, så att inga missförstånd ska uppstå……

    Annars finns det gamla utdöda knepet (.ironiparenteser.) som internauter markerade ironi med innan man kunde ändra textfärg.

  • dr-masse

    Medlem
    15 november, 2009 vid 09:21

    Näe, det känns inte som om kunden är uthängd här alls, faktiskt, utan mer att säljaren har öppet visat att han inte fått ordning på det hela från sin sida (“världens vimsigaste vindsurfinghandlare” direkt i första inlägget säger väl precis allt?). Det är väl inga konstigheter? Jag tycker att det var enbart skönt gjort av Jesper att medge en sådan här sak från sin sida och söka lite hjälp från de i lilla vindsurfssverige som hänger här då och då. Han har lite snabbt krängt iväg lite pryttlar, men uppenbarligen missat att få ordning på köparens kontaktuppgifter.

    Och näe, det är långt ifrån säkert att köparen är här och läser. Men kanske någon känner honom eller henne och lite snyggt kan informera om Jespers något udda efterlysning, ah?

    Sen är det ju såklart snyggt om köparen inser att “ojdå, det där mast å bompaketet har jag ju inte pröjsat, skall nog slå Jeppe en signal å reda ut det”. Varpå Jesper får läge att ägna sig åt extra fin kundvård enligt all vimsighets allra ädlaste konst.

    Så nej – jag ser (ännu) ingen anledning till att radera denna tråd och hoppas ni håller med.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem köpte 2 master och en bom?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.