Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem kör Naish?

  • Vem kör Naish?

    Publicerad av zehlertz på 25 maj, 2004 vid 10:17

    Borde la eg ligga under köpes men lite nyfiken på hur många som kör naish-segel.

    SJälv kör jag boxer som e grymt sköna…men måste nu ha nya segel. NÅn som har nåt att sälja?…eller vet vem som kommer ta över agenturen för naish i sverige?

    steffo svarade 19 år, 12 månader sedan 9 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • adde

    Medlem
    25 maj, 2004 vid 10:21

    Du missade mina fina boxer 4.7, 5.4 och 6.2 som gick i våras smile.gif.

    Är det spikat att megascene inte skall ta in Naish någotmera? Rykten/Sanning?

    /adde

  • tabi

    Medlem
    25 maj, 2004 vid 10:29

    2004 har ju megascene iaf… nåt ytterligare vet jag ej! confused.gif

  • zehlertz

    Medlem
    25 maj, 2004 vid 11:58

    Fan d va ju synd!

    Tycker d e “trist” att simmer o NP har blivit så vanliga…
    Kör man boxer behöver man ju inte så många master heller…

    Nån annan som vill bli av m ett 6,2 5,8 5,4 ?

    Kommentarerna från de företag som handlat windsurf av megascene har låtit typ så här; “nu har äntligen megascene strulat färdigt inom windsurfingbranchen”….
    antar att nån annan lär ta över?

  • basse

    Medlem
    25 maj, 2004 vid 12:16

    .. synd att boxer skall vara så dyra. Kollade upp nypriserna i tyskland och de låg ju på runt € 500.- . Kanske kan man komma över ett parti om man handlar i höst. Dessutom vill man ju ha en stl större också, typ ett 6.9 eller nått.

  • drakglenn

    Medlem
    25 maj, 2004 vid 12:40

    Svar till:


    .. synd att boxer skall vara så dyra.

    [/ QUOTE ]

    Vilket får en att bita sig i fingrarna att man inte passade på att köpa de sista boxer seglen på Megmax för KRAFTIGT REDUCERADE PRISER…… tongue.gif

    Grattis till er som nöp dem….. smile.gif

    Glenn – som då bara köpte master smirk.gif

  • tabi

    Medlem
    25 maj, 2004 vid 12:56

    det finns väl fler som kör på korta master eller e det just Naish ni e ute efter?

  • basse

    Medlem
    25 maj, 2004 vid 13:41

    Challenger Fuego är ju något sorts kompaktsegel men det är inte riktigt bra förstärkt. De ligger ju annars bättre till prismässigt.

    Har kollat runt lite efter ett nytt “största freestyle” istället för mitt freezone 7.1 från -01. Några förslag??

  • vinta_kestrel

    Medlem
    25 maj, 2004 vid 13:58

    Hot Sails Psyclone. Finns i bl.a. 6.3, 6.6 eller 7.1

    Grymt bottendrag men ändå lätt att hantera. De som testat mitt 5.9 rapporterar alla att det känns större än det är avseende draget/planing, men mycket mindre än det är avseende hanterbarhet/manövrar. Kan bara hålla med. smile.gif

    /Niclas

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 maj, 2004 vid 08:03

    Kolla vad jag hittat på nätet:

    http://www.swell.se

  • drakglenn

    Medlem
    26 maj, 2004 vid 08:40

    Spännande! laugh.gif

    Hoppas inte det är någon pengagirig själ som ligger bakom Swell, utan en dedikerad vindsurfare……

    Fasen Boxer linje 2005 ser grym ut, teoretiskt kanske man klarar sig med 1 bom & 1 400 mast, (ett antal vågsegel från 4.2 till boxer 6.2).
    Flämt, drägel & stön…….

    //Glenn – som borde jobba, Ähum tongue.gif.

  • mr-pop

    Medlem
    26 maj, 2004 vid 08:54

    Har själv ett Challenger Fuego 7.0 som jag är nöjd med. Är inget freestyleproffs, men en och annan manöver försöker jag mig på ibland och det verkar hålla bra för det. Jag riggar seglet på en 430 mast.

  • adde

    Medlem
    26 maj, 2004 vid 08:59

    6.2:an gör sig inte jättebra på en 400 mast, och 05:an (som egentligen är 04) har ytterligare någon cm luff mot 02/03:an jag hade.

    Jag hade siktat på Session 4.2, Boxer 5.0 och 5.8 på 400 mast och sen 6.5 eller 7.0 Amp på 460…

  • basse

    Medlem
    26 maj, 2004 vid 09:32

    4.2 till 5.0!? Rätt stort glapp i de storlekarna. Fungerar verkligen det?

    Swell… intressant!

  • adde

    Medlem
    26 maj, 2004 vid 10:14

    Funkar och funkar…

    Poängen var väl att det gick att köra 4.2, 5.0 och 5.8 på en mast. Perfekt om man vill ha lite prylar. Hade själv 4.2 session och 4.7, 5.4, 6.2 boxer förra året och 4.2 gick igång riktigt tidigt samtidigt som boxer hade förvånandsvärt stort register (om man har en bra mast, annars blir det “vik” tendenser pga det stora huvudet). För en minimalist vore 4.2, 5.0 och 5.8 + 400 mast perfekt.

    Själv är man ju inte minimalist… Både tätt mellan seglen och en mast till (nästan) alla segel…

    /adde

  • steffo

    Medlem
    26 maj, 2004 vid 10:30

    Naish gör förbannat bra segel. Hoppas det blir lite mera fart med nya agenturen.

    /Steffo

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem kör Naish?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.