Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vem lagar brädor i Stockholm försäkrings ärende ?

  • Vem lagar brädor i Stockholm försäkrings ärende ?

    Publicerad av ubaten på 2 juli, 2012 vid 11:29

    Någon vänlig själ har knäckt kanterna på min Formula . Har försäkring och behöver kostnads förslag alt värdering

    swe-496 svarade 11 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • tobhed

    Medlem
    2 juli, 2012 vid 12:00
  • flying-dutchman

    Medlem
    2 juli, 2012 vid 12:10

    Det verkar så….
    Notera att vi pga ökat engagemang i egen produktion ej tar emot vindsurfingbrädor från och med 2012-05. Endast i undantagsfall och vid försäkringsärenden kommer vi att hantera vindsurfingutrustning.

  • erolwi

    Medlem
    2 juli, 2012 vid 14:43

    Hur funkar försäkring på utrustning? Hemförsäkring eller special för surf? Vad kostar det? Ingår stöld även om grejerna ligger i klubbhus?

    Skickat från min ST17i via Tapatalk 2

  • ubaten

    Medlem
    2 juli, 2012 vid 16:12

    Småbåts försäkring Folksam inte särskilt dyrt som komplement till hemförsäkring

  • pss234

    Medlem
    2 juli, 2012 vid 17:25

    Folksam har slutat med att försäkra brädor nu tyvärr

  • ubaten

    Medlem
    2 juli, 2012 vid 17:45

    Tur att man behållit försäkringen då

  • x186

    Medlem
    2 juli, 2012 vid 19:06

    Enligt samtal med Folksam för ett par veckor sen, angånde stöld av utrustning . Har man en allriskförsäkring som kompliment till sin vanliga hemförsäkring så skall den täcka stöld ur källar förråd. Fast när det väl kommer till kritan så gäller den säkert inte ändå……

  • swe-496

    Medlem
    5 juli, 2012 vid 05:23

    Deras allrisk gäller inte, den gjorde inte det när det brann i en grannes källarförråd och mina segel och master blev förstörda. Fick bråka en del och ta hjälp av en polare som är jurist för att få ut nånting..

    De jag vet försäkrar brädor med säkerhet är Trygg Hansa. Jag betalar ca 360:-/år.

    Sök på försäkringar här i forumet så lär du hitta en hel drös med inlägg om just att försäkra brädor.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vem lagar brädor i Stockholm försäkrings ärende ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.