Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vem reparerar brädor?

  • Vem reparerar brädor?

    Publicerad av christian12345 på 21 april, 2009 vid 17:44

    Tjejens bräda blev överkörd av en fiskare nere i Afrika i vintras. Det är på toe-side-sidan som en flisa på typ 10x4cm är lös. Vem kan limma fast den med lite epoxy? Grejen är den att hon väger ingenting och gör inga kiteloops så brädan blir ok bara den där flisan slutar glappa.

    Tips? Några gör-det självare där ute som kan limma ihop en bräda?

    johnk svarade 15 år sedan 10 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • hbgkitare

    Medlem
    22 april, 2009 vid 06:33

    Fråga Roger Örnvang i Helsingborg, han är duktig på sådant!
    Steffoalias är: eagletech19

  • ristarpen

    Medlem
    22 april, 2009 vid 12:53

    Det brukar gå bra att trycka i lite epoxylim och sen så sätter du det under press en stund så ska det hålla bra. torka rent med t-röd eller nått sånt innan du limmar.

  • christian12345

    Medlem
    22 april, 2009 vid 17:02

    Okej, jag har skrivit till Eagletech, få se om jag får svar.

    Men det där med epoxy, hur går det till? Kolla in bilden jag bifogar. Omedelbart ser brädan intakt ut , men om man tar tag i den och vickar så märker man att den markerade flisan är lös inne under själva ytskiktet där jag har ritat med lila…

  • highflyer

    Medlem
    22 april, 2009 vid 19:37

    Köp epoxy på typ biltema. bännd isär försigtigt, häll i rikligt med epoxy, pressa ihop med en tving och två träbitar, torka bort eventuellt överflödig epoxy och låt stå över natten. Ta bort tvingarna, finputsa med sandpapper om det behövs.

    Det där lilla fixar du lätt själv

  • skotten

    Medlem
    23 april, 2009 vid 10:11

    epoxy, park the car on it overnight.

  • rydstrom

    Medlem
    23 april, 2009 vid 12:35
    highflyer;542174 wrote:
    Köp epoxy på typ biltema. bännd isär försigtigt, häll i rikligt med epoxy, pressa ihop med en tving och två träbitar, torka bort eventuellt överflödig epoxy och låt stå över natten. Ta bort tvingarna, finputsa med sandpapper om det behövs.

    Det där lilla fixar du lätt själv

    Eftersom det är så lätt kan väl du fixa min bräda? så slipper jag köpa din 😉

  • christian12345

    Medlem
    23 april, 2009 vid 14:48

    Men hur får jag in epoxyn? Jag kan ju inte se själva sprickan för den är ju inne under det där plastiga ytskiktet. Ska jag skära bort ytskiktet på något sätt?

  • trumpeten

    Medlem
    24 april, 2009 vid 02:52

    Om det ar den lilla biten, och hon inte landar sa hart pa den, ar det vart att fixa?

    Du eller nagon annan maste nog skara upp och droppa i epoxy och sen satta under press

  • kvabbso

    Medlem
    24 april, 2009 vid 05:25

    Ta kalssonsklister, och mätta sprickan.
    Det viktiga är att det inte kommer in vatten i själva brädan.
    Är det en så liten spricka så har det ju inget med hållbarheten att göra.

  • christian12345

    Medlem
    24 april, 2009 vid 14:38

    Nej, men den lilla biten vickar så att det är lite svårt att köra den på toe-side. Men jag har snackat med Roger i Helsingborg och han tror att han kan fixa den! Fortsättning följer!

  • christian12345

    Medlem
    20 maj, 2009 vid 19:41

    SJUKT NICE!

    Kolla in vad Roger (Eagletech19) gjorde åt mig! Den var paj där båten hade kört på, samt att den hade delaminerat där propellern slog i. Så det blev borrat en del hål för att få in epoxy och så satt den i spänn i några dagar, men nu ser den ut som om den vore ny!

    Jag säger aloha och hatten av för Roger, vår alldeles egna brädneurokirurg!

  • jonaish

    Medlem
    21 maj, 2009 vid 22:21

    Henne hade jag velat ha tatuerad på vaden lr nått!

  • johnk

    Medlem
    22 maj, 2009 vid 06:59

    wakenils! det har jag sett på facebook

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vem reparerar brädor?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.