Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem tar död på vem?

  • Vem tar död på vem?

    Publicerad av mrmille på 14 augusti, 2004 vid 14:31

    Med anledning av det ganska heta inlägget ” Håller Kitearna på att ta död på sin sport?” så tänkte jag förklara lite humana och kringliggande principer som nu kanske bara gäller för mig. Dessa principer är framtänkta med hjälp av lite sunt förnuft, något som inte alla har men som med lite ansträngning faktiskt kan simuleras till stor del.

    Jag tycker havet är stort nog åt alla.
    Personligen skiter jag i nån dom åker badring eller nån form av surf. Jag flyttar på mig för alla som skulle flytta på sig för mig. Ganska enkel princip. Om någon dummar sig så ger jag dem fan, kitesurfare eller vindsurfare spelar ingen roll.

    Om nu någon tycker att deras sport eller sysselsättning är värd mer så kan jag inte annat än tycka synd om den personen. Sånt folk har troligen haft en problematisk uppväxt där föräldrarna är syskon eller liknande. Annars så är dom så inbitna i sitt gammelkommunistiska tankesätt att de inte kan skolas om utan är tvugna att leva i stanken av sin egen indoktrinering.

    Gör inte detta till ett problem nu som påminner om den gamla principen “vi var här först”. Ni känner alla till problemen som varit nere på Balkan eller i Israel. “Vi var här först”. Varje gång jag ser ett reportage från de delarna av världen tänker jag vilka idioter det där är, hur tänker du?

    Samsas och försök att sammarbeta och komma överens istället. Jag är övertygad om att det blir så väldigt mycket roligare då.

    Själv är jag relativt ny i sporten, åtminstonde för H²O biten där dessa problem finns, och vad gäller vindsurfingklubben i Linköping har jag aldrig hört ett endaste klagomål från dem på nån kitesurfare, inte nånsin. Det har snarare talats om sammarbeten efter vad jag förstått. Kanske ett föredömme för resten av landet.

    diil svarade 19 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • ian

    Medlem
    15 augusti, 2004 vid 01:12

    there is a spoon, but where is the soup?
    asså, vafan lite rivalitet måste vi väl ha, annars kommer det en massa inlägg om “hur uuuunderbart det är att surfa” och första planingen o sånt när det inte blåst på ett tag. orkar fan inte med mer sånt. Nej tacka vet jag hata vindsurf/kitesurf -inläggen.

  • ian

    Medlem
    15 augusti, 2004 vid 01:13

    men självklart respekterar jag din åsikt grin.gif

  • syke

    Medlem
    15 augusti, 2004 vid 10:04

    väl rutet mrmille.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 augusti, 2004 vid 19:05

    Helt korrekt – bra sagt – att rivaliteten finns beror nog dock på att kitesurfing är livsfarligt för folk i kitarnas närvaro. Många kitare har bra koll och visar respekt men lika många tror de är asgrymma när de egentligen inte har nån koll alls vilket, precis som flera gånger sett mycket väl kan resultera i allvarliga olyckor.

    Givetvis ska man samarbeta – men alla ni som vet med er att ni är omogna kitare – visa respekt och skärp till er och få lite koll på era linor.

    Alla typer av brädsport är härligt men få är nog trots allt beredda på att offra livet.

    Kör hårt
    /Freedo (Kitare, surfare, windsurfare och snowboardare)

  • diil

    Medlem
    15 augusti, 2004 vid 19:40

    ………så var vi igång igen………..jag blir så trött…….. frown.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem tar död på vem?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.