Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Vemdalen – Björnrike

  • Vemdalen – Björnrike

    Publicerad av swe22 på 8 januari, 2008 vid 13:28

    Hallo alla dudes… Åker upp nu på torsdag – söndag och tar med mig mina kites. Såg att det är mycket snö + ska snöa som faan..:santa: Kommer att bo i Björnrike

    – Hur tar man sig smidigast till Timmerkojan?
    – Är det mycket aktivetet där uppe nu med massa snowkiteparks m.m.?

    //Conny

    kitemaster svarade 16 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • mmattias

    Medlem
    9 januari, 2008 vid 19:42

    hej ja det e mycket snö jag var där nu under nyår jag körde vid björnriket där var det bra det sägs att det ska gå bandvagn upp till timmerkojan från vendalsskalet

    //mattias

  • kitemaster

    Medlem
    10 januari, 2008 vid 02:31

    jag vet inte om de pistat parken ännu, ring greger på 0707164484
    det är smetmycket snö iallafall
    Jag tror de kör på varggranstjärnen nu där det finns raviner och drop.
    Jag kommer upp på söndag

    Från toppen av björnrikeliften kan du kita till Timmerkojan, det går på några minuter, men jag rekommenderar inte att du gör det ensam eller utan gps. Avstånden är rätt stora och utanför skoterlederna är man riktigt ensam. Det kallas Helvetesdalen, bakom toppen bredvid timmerkojan, för att det alltid ligger så mycket puder att man inte kan köra skoter där.

    Lycka till!

  • swe22

    Medlem
    10 januari, 2008 vid 09:19

    @kitemaster 437741 wrote:

    Avstånden är rätt stora och utanför skoterlederna är man riktigt ensam. Det kallas Helvetesdalen, bakom toppen bredvid timmerkojan, för att det alltid ligger så mycket puder att man inte kan köra skoter där.

    Låter tryggt det där :crazy: .. Det är bara jag som kitear i det sällskap som åker upp så är det någon mer som ska dit så ring mig gärna. Och tackar för infon..

    //Conny 0705514612

    (söndag ser t om. ut att bli solig, kanske syns då)

  • swe22

    Medlem
    13 januari, 2008 vid 14:33

    Vilken helg! 120cm snö i naturen och så jävla nice i backarna och framför allt utanför backarna.

    [IMG]http://www.cybernetic.se/temp/IMG_7470(Small).JPG[/IMG]

    [IMG]http://www.cybernetic.se/temp/IMG_7467(Small).JPG[/IMG]

    20080113220_.jpg

    Måste tillbaka snart… Då får ni faan vara där, Greger och Erik!! 😉

  • tim-eriksson

    Medlem
    13 januari, 2008 vid 17:24
    kitemaster;437741 wrote:
    jag vet inte om de pistat parken ännu, ring greger på 0707164484
    det är smetmycket snö iallafall
    Jag tror de kör på varggranstjärnen nu där det finns raviner och drop.
    Jag kommer upp på söndag

    Från toppen av björnrikeliften kan du kita till Timmerkojan, det går på några minuter, men jag rekommenderar inte att du gör det ensam eller utan gps. Avstånden är rätt stora och utanför skoterlederna är man riktigt ensam. Det kallas Helvetesdalen, bakom toppen bredvid timmerkojan, för att det alltid ligger så mycket puder att man inte kan köra skoter där.

    Lycka till!

    Hmpf…

    Åker upp nu tors-sönd och dessa bilder glädjer mig ! Att det sen ska dumpa 10-30 cm på onsdag gör ju inte saken sämre!

    Om det skulle bli fint väder, stabil och bra vind är jag sugen att testa på kite. Om jag vill testa, hur långt innan måste man “boka” ? Är inte sugen på att testa om förhållanden inte är bra då åker jag gärna brädan i lutning istället.

    Samt, vad kostar det att testa ? Aldrig kitat, Men åker snowboard en massa och vindsurfar, vet inte om det sistnämnda är någon fördel dock ^^

    Ses på berget annars!

  • kitemaster

    Medlem
    15 januari, 2008 vid 13:24

    Kul att du kommer upp Tim!
    Klart du ska testa! Har du inte redan egen utrustning? Då kostar det ju inget. Slå en signal när du kommit upp så berättar jag vart vi drar. Det blåser alltid. För kurs bör du boka så snart som möjligt då jag vet att grabbarna idag har fullbokat till och med fredag, sedan är det ju Student Skiweek och då kan det bli tajt. Kolla hemsidan för priser och utbud.

    Vi hörs!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Vemdalen – Björnrike

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.