• ola-h

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 13:38

    Nu förstår jag varför man bara får kajta på nedre delen av stranden på Kanaha, Maui. Innanför stranden på övre delen finns en flygplats. Inte kul att som pilot så en kite strajpad över planet. Jag trodde detta mest var ett påhitt av de som inte vill ha kajtare överhuvudtaget (och därför tyckte det var en bra ide att klämma ihop dem långt in i ena hörnet av viken), men varbergincidenten visar tydligt vad som kan hända.

    För er kajtares skull hoppas jag ni redan har tagit kontakter både med kommunen och SJ för att förklara hur ni som grupp kan se till att detta aldrig upprepas. En sådan här händelse motsvarar antagligen 10 år av fullständigt oklanderligt uppförande.

    Som vindsurfare är det bara att hoppas på ett denna negativa publicitet inte spiller över på oss.

  • pjoter

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 14:53

    Inte för att vara sån men har faktiskt sett några vindsurfpaket flyga iväg längs stranden och precis missa solbadare så det är ju inte precis bara kitare som råkar ut för sånt här.

  • gurra_g

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 14:55

    Starta alltid kiten med leash kopplad till en flaggningslina… Händer det nått så är det bara o flagga kiten…

  • pjoter

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 14:58

    gillar gamla flysurfer konstruktionen. Suicide när man krokar ur men drar man safetyn så flaggas kiten. det bästa av två världar. synd den är lite meckig att sätta ihop igen bara.

  • gurra_g

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 15:07

    @pjoter 512163 wrote:

    gillar gamla flysurfer konstruktionen. Suicide när man krokar ur men drar man safetyn så flaggas kiten. det bästa av två världar. synd den är lite meckig att sätta ihop igen bara.

    Någon som har en bild på detta system?

Sida 9 av 9

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.