• Venezuela

    Publicerad av stebe på 24 januari, 2007 vid 06:59

    Har varit uppe tidigare men det är inte lätt att hitta någon vettig info i de gamla trådarna…

    1. Var skall man bo/inte bo på Coche?
    2. Vilka spots finns det på Coche och hur är de?
    3. Hur är kitingen på El Yaque?

    Tacksam för alla svar som på något sätt anknyter till frågorna.

    stebe svarade 17 år, 3 månader sedan 9 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • alfm

    Medlem
    24 januari, 2007 vid 07:46

    1. Kite Cabanas. Ikke spis på speed paradise.
    2. La punta = flatt vann. Coco Beach = små bølger, men fint med variasjon.
    Downwind fra Coco til La Punta, bare pass på at det blåser nok.
    3. Byigt og kiteplassen er over windsurferne. Skiit.

    /Alf

  • biorno

    Medlem
    24 januari, 2007 vid 07:57

    @stebe 361652 wrote:

    Har varit uppe tidigare men det är inte lätt att hitta någon vettig info i de gamla trådarna…

    1. Var skall man bo/inte bo på Coche?
    2. Vilka spots finns det på Coche och hur är de?
    3. Hur är kitingen på El Yaque?

    Tacksam för alla svar som på något sätt anknyter till frågorna.[/QUOTE

    1. Inte bo på Coche, Vandrar hemmet skogsborg har platser och priser från 180kr per rum/natt, läs mer på: http://www.stfturist.se/templates/hostel.aspx?id=1680

    2. Finns inga direkt bra spots på Coche, däremot finns det en härlig lagun där man tom kan dricka vattnet och tillgång till både vågor och plattvatten, dusch och WC och restauranger straxt väster om Motala. Om man är ute efter nattliv finns även många puber och barer straxt intill.

    3. Den är inte särskilt bra, däremot så finns det ett plattvatten spot ca 2-3 mil söder om plats nr.2 där man kan få härligt plattvatten innanför revet. I denna gemytliga lilla by finns även en gammal klosterruin man kan besöka.

    Lycka till !

  • fredde-k

    Medlem
    24 januari, 2007 vid 08:03

    3.vindsäkert, mycket kitare men mest vindsurfare.
    Något helt annat att göra på Isla: simma med delfiner=Succé

  • chris99

    Medlem
    24 januari, 2007 vid 08:30

    Är ni bara dryga eller har det hänt något revolutionerande på Coche?!

    Min mening är att man kan hänga på Coche om man vill ha schysst plattvatten-kiteing med bra konstant vind. Jag var där i en månad i mars och hade 29 av 30 dagar där 10:an vädrades allt som oftast fram mot eftermiddagen när det brallade på.
    Vill man ha något annat än kite så är Coche helt fel enligt min mening, om det inte har hänt något otroligt sista året. Coche är skittrist. Där bor alla Venuzelianer som inte vill göra något, de super och sitter på utanför sin dörr och ser dagarna passera. Det är dött, stendött. Det är inte ens vackert där. Maten är skit, riktig jätte skit. Taxichaufförerna är roliga dock.. 🙂

    El Yukke kiteade jag aldrig vid, en massa tyska vindsurfare, byigt inne vid land. Men party i Porlamar (på Margarita) blev det i alla fall. Det var väl helt okey med silikon donnor och billig sprit. Några one-liners som lever med mig i graven fick man osså… På bred göteborgska: “Freddan… Har du kondomer?” Några juck senare… “Freddan…. Har du peengar??”… 🙂
    Hörde om rätt många som blivit rånade i Porlamar osså. Kan vara bra att veta.

    Det bästa med min Venezuela tripp var dock veckan på Los Roches (kostar några hundra med inrikesflyg och tar en halvtimme-timme). Wow!
    Snacka om naturupplevelse. Härlig paradissurfing och skönt aftersurf. Det är inte lika vindsäkert. Men wow vad vackert. Finns vågspots och plattvatten.
    Oftast bor man på huvvudön dit planet ankommer. Sedan tar man speedboats ut till öarna för att kite:a varje dag.
    Åker jag dit igen blir det till att hitta något eget litet ställe att hänga på i några dagar ute på någon av öarna.

    Väl mött,

    Don Diskbråckåli

  • guran

    Medlem
    24 januari, 2007 vid 19:27

    är det värt och bo på Los Roches?

  • fifi

    Medlem
    24 januari, 2007 vid 22:24

    @AlfM 361658 wrote:

    1. Kite Cabanas. Ikke spis på speed paradise.
    2. La punta = flatt vann. Coco Beach = små bølger, men fint med variasjon.
    Downwind fra Coco til La Punta, bare pass på at det blåser nok.
    3. Byigt og kiteplassen er over windsurferne. Skiit.

    /Alf

    Kunde inte sagt det bättre själv
    Kite Cabanas e fint o nära, skööönt med ac…men har blivit dyra så vill du komma undan billigare kan du även bo inne i San Pedro på Palangre.

  • chris99

    Medlem
    24 januari, 2007 vid 22:28

    Om man vill blanda en paradisupplevelse med bra kite:ing så är det mitt alternativ när det blir Venezuela nästa gång.
    Dock inte lika vindsäkert som Coche.
    Om du är kitenarkoman och inte kan chilla i paradiset när det inte blåser en dag så kanske Roches är fel. För mig ger paradisupplevelsen, även när det inte blåser, lagom dos av välmående för att dämpa abstinensen.

    En anledning att stanna till på Coche är nog att det fortfarande finns en hel del grymt duktiga kiteare som hänger där och tränar om de inte har flytt till något annat tillhåll. Vinden är tillförlitlig och punktlig.

    //Don T-Bag (faen, jag vill vara Scoefield istället!)

  • pepa

    Medlem
    25 januari, 2007 vid 02:34

    @chris99 361667 wrote:

    Vill man ha något annat än kite så är Coche helt fel enligt min mening, om det inte har hänt något otroligt sista året. Coche är skittrist. Där bor alla Venuzelianer som inte vill göra något, de super och sitter på utanför sin dörr och ser dagarna passera. Det är dött, stendött. Det är inte ens vackert där. Maten är skit, riktig jätte skit. Taxichaufförerna är roliga dock.. 🙂

    Är du dryg eller ironisk? Det är ju på Coche man slipper all turism! Varje fredag lördag är det fett med fest på de lokala barerna och säg mig på vilken plats i världen man kan sitta i solnedgången på en brygga i Karibien och käka världens bästa plato de mariscos för en spottstyver? Localsen är förresten hur sköna som helst, bland de mest godhjärtade människorna jag träffat tror jag. Det enda som saknas är 2-300 meter långa huvudhöga vänstervågor.

  • chris99

    Medlem
    25 januari, 2007 vid 05:43

    Well, kanske var språket eller nått då. Men jag tycker att Coche är kass, förutom vinden då.
    Känns lite som en spökstad. Fast nu kör ju fritidsresor dit så det kanske är lite mer livat och fler turister?! 😛

    Smaken är som…

    /Don Chrillo

  • pepa

    Medlem
    25 januari, 2007 vid 11:13

    @chris99 361806 wrote:

    nu kör ju fritidsresor dit så det kanske är lite mer livat och fler turister?!

    Hoppas verkligen inte det.

  • chris99

    Medlem
    25 januari, 2007 vid 13:52

    http://www.fritidsresor.se/Resorts/travel.aspx?id=16694&cat=2|211&entry=117&dest=0&city=1134&type=c&hotel=4659

    😀

  • pepa

    Medlem
    25 januari, 2007 vid 16:19

    Jojo men med magsjukan där så kanske de lägger ner det. Eller så är det bara önsketänkande.

  • stebe

    Medlem
    25 januari, 2007 vid 17:58

    Tack för all info!

    Behöver man boka boende på Coche i förhand eller kan man ordna det på plats. Perioden gäller de två första veckorna i April, är det risk för att allt är fullbokat då?

  • stebe

    Medlem
    30 januari, 2007 vid 17:28

    @Fifi 361790 wrote:

    Kunde inte sagt det bättre själv
    Kite Cabanas e fint o nära, skööönt med ac…men har blivit dyra så vill du komma undan billigare kan du även bo inne i San Pedro på Palangre.

    Hur kan jag komma i kontakt med Kite Cabanas??

  • fifi

    Medlem
    31 januari, 2007 vid 16:00

    Chrille o Anna fixa åt oss, men det är samma ägare som har Coche paradise så genom det hotellet ska det gå att boka kite cabanas också!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.