• Venezuela

    Publicerad av helena_ital på 26 augusti, 2010 vid 17:36

    Hej,

    Tankte aka till Venezuela i jul/nyar, men kanner att jag behover semester NU eller lat oss saga oktober. Ar vindforhallandena bra i oktober och vart ar det bast att bo/kita?

    Tacksam for tips.

    Helena
    Rom, Italien

    helena_ital svarade 13 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • debkausf

    Medlem
    27 augusti, 2010 vid 23:02

    Nej, Det startar nätt och jämt vid jul. Kolla in kiteworldmag.com/travel

  • gurragranat

    Medlem
    28 augusti, 2010 vid 11:04

    Vet inget om vindförhållandena i oktober, men Isla Margarita ska vara ett riktigt najs ställe att kita på. En schysst ö för sol och bad, tyvärr hade jag inte hunnit börja kita själv när jag var där. Det går regelbundet flyg från Caracas till Isla Margarita. Har för mig att någon rav de svnska resebyråerna har “turist-paket” dit med, om man föredrar det.

  • hbgkitare

    Medlem
    2 september, 2010 vid 10:59

    Åk med Fritidsresor och bo på Coche om du skall kita! All inclusive är att rekommendera!
    Vi var där nyår och 2 veckor framåt, perfekt 12:a vind hela tiden, använde aldrig min 9:a!

  • nordqvist

    Medlem
    2 september, 2010 vid 14:19
    Hbgkitare;629242 wrote:
    Åk med Fritidsresor och bo på Coche om du skall kita! All inclusive är att rekommendera!
    Vi var där nyår och 2 veckor framåt, perfekt 12:a vind hela tiden, använde aldrig min 9:a!

    Var det dyrt? Verkar inte som fritidsresor har resor till Venezuela längre

  • kitetarzan

    Medlem
    3 september, 2010 vid 01:21

    @ Helena.
    Ta ett inrikesflyg… till Sicilien, en timmes resvag, u capisti?

    Venezuela aker du till tidigast i januari.

  • helena_ital

    Medlem
    4 september, 2010 vid 14:40

    Hej! Tack för alla tips. Kanske bättre att vänta med Venezuela till nyår och göra Italien fram till dess. Här runt Rom blir det dagsturer till Talamone/Argentario eller Salto Di Fondi och ser det riktigt bra ut för helgen åker jag till Brezone vid Gardasjön. Har ännu inte kitat på Sicilien. Tack ‘debkåusf’ för länken till kiteworldmag.com/travel
    Ciao,
    Helena

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.