• Venezuela

    Publicerad av fff på 29 september, 2003 vid 14:40

    Hej!

    Jag funderar på att åka till Isla Margarita, El Yaque jan – mars -04. Tänkte plugga spanska och surfa. Någon som har liknande planer? Skulle vara trevligt med sällskap och kanske dela boende? /Frida

    anonym-anvandare svarade 20 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 september, 2003 vid 15:38

    ska nog dit eller till cabarete i dec eller jan och stanna till maj-juni. får se hur det blir.

    //staffan

  • fredde

    Medlem
    29 september, 2003 vid 17:23

    halloj…

    jag åker ner dit i början av december är är till mars. Där jag ska ansluta till två kompisar som redan är där då…
    Ju fler desto roligare..

    peterssonfredrik@hotmail.com om du har några frågor etc
    klart du ska ner dit det verkar kanon bra där.
    Om du inte sett den så kolla på space monkeys den är från isla.

    FF

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 september, 2003 vid 17:59

    kan tänka mig att du vill det…watch out frida!

  • fff

    Medlem
    30 september, 2003 vid 13:49

    Hej igen!

    Det låter kul att det finns lite planer på att åka till El Yaque! Är det någon som har kollat upp eller bokat flyg/boende? /Frida

  • villjam

    Medlem
    30 september, 2003 vid 16:50

    hittade en resa dit med air portugal för 7500:- ex. skatt.. men man borde kunna hitta billigare..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 september, 2003 vid 18:55

    var på statravel idag. kostar ca 5000+skatt till caracas.

    man kan nog klara boende och mat för 4000 i månaden.

    att jobba i bar är uselt betalt, att jobba som kiteinstruktör hyfsat men kräver iko-cert och att man kan tyska eller franska.

    http://www.happysurf-elyaque.com/TextEnglish/windstatistic%20english.htm

    //staffan

  • burt

    Medlem
    4 oktober, 2003 vid 09:24

    Tjena!

    Kolla flygbiljetter från Köpenhamn med KLM. Finns mycket bra resor http://www.klm.dk (till Caracas), Inrikes Caracas Margarita(Porlamar) kostar 120$ tor. Vi är fyra st från Gbg som drar till El Yaque 10 dec-7 jan. Skoj om det är fler svenskar där då! Om du vill ha info om spanskakurs mm kan du maila cafyr här på Steffo som är där nu… cafyr@spray.se

    /Carl-Johan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 oktober, 2003 vid 15:12

    Hola amigos!
    Jag ar nu nere i El Yaque och bor hos Mike.
    Allt ar super fint har och Mike ar super sjyst.
    Jag skall plugga spanska i Pampatar som ligger ca 3 mil fran El Yaque och det blir langt att aka. Nu har Mike och jag pratat om att han kan starta en spanska skola har pa hostelet eftersom intresset verkar stort och det skulle innebara att man studerar pa morgonen runt 9-12 och pa eftermiddagen surfa.
    Han kikar aven pa ett paket, for de som vill kombinera spanska lektioner med surflektioner. Lektionerna kommer naturligtvis att vara av kvalite med riktiga larare. Priset ca 40-50 % billigare an det pris jag fatt i Pampatar. Ar ni intresserade av att plugga spanska, bo har och for de som vill ta kite lektioner i ett bra paket pris maila mig pa cafyr@spray.se

  • fredde

    Medlem
    7 oktober, 2003 vid 16:14

    Halloj…
    Sta flyg kosta 6000 om man e tidigt ute till caracas sen till isla mellan 500-700 kr enkel boende verkar vara El Yaque motion sm gäller kolla deras hemsida kan ej adressen men den finns någonstanns här på steffo.

    FF

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 oktober, 2003 vid 00:12

    hur gamla är ni? hur länge stannar ni? fan vill inte ha andra svenskar där.

    mhv gustav

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 oktober, 2003 vid 10:47

    Hej, Jag och polaren åker dit i början av mars.
    Någon som vet var man hittar billigt boende.

    robertpersson@mail.com

    Ses…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 oktober, 2003 vid 21:01

    jävla svenskar åk någon annastans med er. typ magaluf. massor av vind där tydligen. och fylla. sånt gillar ni väl?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    31 oktober, 2003 vid 17:44

    jo alla kan komma hit till mike o det kan bli som ett nytt sverige med tanka pa att det redan bor 5 svenskar har nu vi kan ju fira jul kramas o kanske ta hit familjen

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.