Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vet att detta är ett ut-tjatat ämne, men jag var tvungen att ventilera ikväll…

  • Vet att detta är ett ut-tjatat ämne, men jag var tvungen att ventilera ikväll…

    Publicerad av kamaaina på 31 maj, 2007 vid 21:48

    Jag blir så jävla trött, ledsen och förbannad på alla inkompetenta människor som jobbar på flygbolagen. Inte nog med att det vägrar tala om vad de heter i efternamn (tänk om en läkare vägrade säga vad han hette i efternamn), vilket bara tyder på att de aldrig kan stå för vad de säger. De är dessutom helt inkompetenta. Hade bla. lagt in en cykle väska som excess luggage, men ni kan aldrig gissa vilka mått de sedan gett mig….Gissa….kom igen nu…. 90cmx25cmx25cm. Jag måste säga att det är världens märkligaste cykel. Men nu skall ni få höra ännu mera fransk logik (eftersom det rör sig om Airfrance)….det står att du får ta med dig sailboard…allt bra så här långt. Men nu kommer det. The sum of all dimensions of the sailboard must not exceed 3m. Hur in i h%#%”%& funkar det??? En liten vågis (förutom Naish hybrid) kanske är 235-240…bredd kanske 53…tjocklek e jag osäker på kanske 15-20cm = 303-313, tja man hamnar helt enkelt på feddahåret, men då har man fan inte packat in brädan eller lagt till segel, mast och bom…och notera att det står SAILboard. Vem fan e det som hittar på det här? Jag skall starta en motståndsrörelse…..finns det inget världsorgan (PWA?) som kan styra upp lite bland bolagen. Just nu ryktas det om att BA har gratis för bräda osv…gissa vem jag flyger nästa gång.

    Skall man allvarligt slå sönder brädan framför ögonen på dem för att få måtten att stämma? Ungefär så gjorde jag på väg hem från GC en gång. Efter det att Fritidsresor förklarat för den sura spanjaken att jag faktiskt betalat för min surfutrustning i förväg så gnällde hon över 1kg övervikt på min ordinarie väska. Jag öppnar då väskan plockar ut en flasköl som jag hade i väskan knäcker kapsylen på disken och halsar 50cl framför ögonen på henne, ger henne flaskan ställer tillbaka väskan på vågen….within limits….. Jag har helt enkelt tröttnat på all skit från dessa människor som ens vågar kalla sig service minded…skäms på er!!!

    /Fredrik

    stinger svarade 16 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • nlc

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 04:42

    @Kamaaina 387517 wrote:

    Jag öppnar då väskan plockar ut en flasköl som jag hade i väskan knäcker kapsylen på disken och halsar 50cl framför ögonen på henne, ger henne flaskan ställer tillbaka väskan på vågen….within limits…..

    Fan vilket gött trick, det ska jag komma ihåg till nästa gång :cool2:

  • hanko

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 05:27

    Haj..! E inte super-resvan men två trips till Australien har det blivit med surfgrejer och första resan hade jag övervikt…13kg tror jag. Men vi var sena till incheckningen och krånglade lite så dom bakom oss blev galna. Vi kunde slå ihop all vår utrustning för polarna hade lite mindre vikt. Sen blev vi hänvisade till “skrymmande incheckningen” o dom bara frågade om allt var klart vid normal inchecken?? Javisssccht sa vi….hehe !! SÅ 0kr tillägg. Detta tillhör väl kanske turen bara=!! Men det var British Airways så det kanske stämmer att dom är mer liberala !

    Från Bali flög vi Quantas och incheckspersonalen var surfare!!

    Drömmer om nya resor men familj….plånbok….studier…bromsar lite (läs mkt)

  • stinger

    Medlem
    2 juni, 2007 vid 17:44

    @Kamaaina 387517 wrote:

    Jag öppnar då väskan plockar ut en flasköl som jag hade i väskan knäcker kapsylen på disken och halsar 50cl framför ögonen på henne, ger henne flaskan ställer tillbaka väskan på vågen….within limits….. Jag har helt enkelt tröttnat på all skit från dessa människor som ens vågar kalla sig service minded…skäms på er!!!

    /Fredrik

    Snyggt!!!!!!!!! Gäller att ha lite barlast att hinka i sig bara, kan bli jävligt kul på flyget då…

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vet att detta är ett ut-tjatat ämne, men jag var tvungen att ventilera ikväll…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.