Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vi behöver prata

  • luwa1111

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 11:04

    Kite = Björkäng

    Alternativt i lä om ALLA vindsurfare om man måste kita i Apel eller Läjet. Varberg måste väl vara ett av de få ställena i världen där det kitas i brytande vågor mitt i bland windsurfare och vågsurfare!

  • surfslusken

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 11:10

    POSOM kristelefon 033-35 50 00

    Om du känner att du behöver prata.
    (Där kanske nån lyssnar iaf)

  • henkeman70

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 13:35

    @Luwa1111 489871 wrote:

    Kite = Björkäng

    Alternativt i lä om ALLA vindsurfare om man måste kita i Apel eller Läjet. Varberg måste väl vara ett av de få ställena i världen där det kitas i brytande vågor mitt i bland windsurfare och vågsurfare!

    Hahaha!

  • kamaaina

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 15:14

    Någon som vet vad som är styrbord och bardbod på en kite?

  • foxsurfer

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 17:48

    sluta kita så är alla problem lösta!

  • blackadder

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 18:36

    @Kamaaina 489935 wrote:

    Någon som vet vad som är styrbord och bardbod på en kite?

    Vad är bardbod? En bod för Bard?

  • blackadder

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 18:36

    @Foxsurfer 489957 wrote:

    sluta kita så är alla problem lösta!

    Mmmmm. Vuxet sagt!

  • rooster

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 19:25

    @Kamaaina 489935 wrote:

    Någon som vet vad som är styrbord och bardbod på en kite?

    Men ärligt, du har rätt. Inte skall man väl behöva få nackspärr för att kolla in vilka halsar en kitare kör för. Bara för att ändå inte veta när man ser draken… Lättare att kitaren get f-n i att komma nära. Dom väjde i a f i TT när jag kom farande i måndags…

  • haze

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 19:40

    @Rooster 489990 wrote:

    Men ärligt, du har rätt. Inte skall man väl behöva få nackspärr för att kolla in vilka halsar en kitare kör för. Bara för att ändå inte veta när man ser draken… Lättare att kitaren get f-n i att komma nära. Dom väjde i a f i TT när jag kom farande i måndags…

    Hmm vilken sida sitter höger hand på? Jo på höger! Vilken sida är styrbord? Jo höger! Åker en vindsurfar med vinden kommande från höger så kör han alltså för styrbords halsar. Kör en kitesurfare så att vinden kommer från höger så är det styrbord. Med andra ord ganska så exakt så som en vindsurfare gör!

    Svårt? Nja beror på IQ.

  • mtias

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 20:14

    Vilken ruskigt dålig attityd det verkar vara där nere på vindsurfarna. Omogna och väldigt barnsliga svar/påhopp när någon försöker bjuda upp till en seriös diskussion. Faktiskt förvånande att inte några normala vindsurfare står upp här och säger ifrån?

  • rooster

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 20:53

    @Haze 490001 wrote:

    Hmm vilken sida sitter höger hand på? Jo på höger! Vilken sida är styrbord? Jo höger! Åker en vindsurfar med vinden kommande från höger så kör han alltså för styrbords halsar. Kör en kitesurfare så att vinden kommer från höger så är det styrbord. Med andra ord ganska så exakt så som en vindsurfare gör!

    Svårt? Nja beror på IQ.

    Jag vet nog styrbord och babord, men det är svårt att veta vad en kitare definierar som styrbord och babord. Är det bara riktningen på brädan? Den kan ju skifta på ett ögonblick. Vad är styrbord och babord under en loop eller ett hopp, en snurr? Hur funkar det i s f på läns? Vem ligger högst i lovart? Du kan aldrig få vindsurfaren att kolla in draken, den kan ju vara var som helst.

    Jag vet inte vad min IQ har med det detta att göra, Haze. Men jag vet en sak, det är nog lika lätt för kitarna att få alla vindsurfare att lära sig kitarnas definitioner för styrbord och babords halsar, som att få badarna i Apelviken att låta kitarna få företräde soliga dagar.

  • christian-77

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 20:57

    Blev intrasslad idag, förstår varför kitesurfare har kniv.
    Men har vi verkligen problem med dom som är grymma? inte jag iallafall, men dom som har koll kan väll informera färskingarna hur man lägger sig.

  • calle_b

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 20:57

    @mtias 490023 wrote:

    Vilken ruskigt dålig attityd det verkar vara där nere på vindsurfarna. Omogna och väldigt barnsliga svar/påhopp när någon försöker bjuda upp till en seriös diskussion. Faktiskt förvånande att inte några normala vindsurfare står upp här och säger ifrån?

    Verkar vara rätt dålig attityd överallt:

    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=60291

    Jag kan stå upp och säga att diskussionen har gått och helvete och att det haglar många fullkomligt idiotiska kommentarer från alla håll och kanter.
    Diskussionen handlar inte om att lösa problemet utan att på klassisk sandlådenivå beskriva den ena dummare än den andra.

    Så skönt att det ska blåsa apa imorrn så man får surfa av sig lite.

  • jat

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 21:21

    @Calle_B 490044 wrote:

    Så skönt att det ska blåsa apa imorrn så man får surfa av sig lite.

    Där satt det. bästa inlägget. nu måste alla lägga sig så vi inte missar vinden som kommer tidigt imorgon. god natt.

  • yann

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 07:55

    @Rooster 490041 wrote:

    Jag vet nog styrbord och babord, men det är svårt att veta vad en kitare definierar som styrbord och babord. Är det bara riktningen på brädan? Den kan ju skifta på ett ögonblick. Vad är styrbord och babord under en loop eller ett hopp, en snurr? Hur funkar det i s f på läns? Vem ligger högst i lovart? Du kan aldrig få vindsurfaren att kolla in draken, den kan ju vara var som helst.

    Jag vet inte vad min IQ har med det detta att göra, Haze. Men jag vet en sak, det är nog lika lätt för kitarna att få alla vindsurfare att lära sig kitarnas definitioner för styrbord och babords halsar, som att få badarna i Apelviken att låta kitarna få företräde soliga dagar.

    Ja det är bara färdriktningen som avgör styrbord/babord och har inget att göra med var draken befinner sig så titta inte på den. Det går inte att länsa med en kite så någon som befinner sig på väg rakt ner är att betrakta som en som slår/gippar för han är på väg att vända över till minst slör på ena eller andra bogen. Någon som hoppar är egentligen skyldig att väja men eftersom det inte är så lätt kan jag bara rekommendera att hålla undan. Det är då helt befogat med en valfri tillrättavisning 🙂

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vi behöver prata

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.