Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vi behöver prata

  • woodleaflay

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 08:12

    @Calle_B 490044 wrote:

    Verkar vara rätt dålig attityd överallt:

    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=60291

    Jag kan stå upp och säga att diskussionen har gått och helvete och att det haglar många fullkomligt idiotiska kommentarer från alla håll och kanter.
    Diskussionen handlar inte om att lösa problemet utan att på klassisk sandlådenivå beskriva den ena dummare än den andra.

    Japp efter att ha läst det står det klart att det finns vissa dårar som mest vill hävda sin rätt och som kommer att köra rakt på en trots etablerade vågseglingsregeler och sedan hävda sjövägsregler. Tråkigt. Hoppas det inte händer något allvarligt.

  • blackadder

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 08:17

    Japp. Regler kommer aldrig att hjälpa mot folk med taskig attityd. Varken vindsurfare eller kitesurfare. Det är ingen mening att föra en seriös diskussion på steffo. Därför har vi haft den diskussionen med vvk:s styrelse och tagit fram de regler som nämns i Yanns tråd.

  • blackadder

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 08:20

    @Haze 490001 wrote:

    Hmm vilken sida sitter höger hand på? Jo på höger! Vilken sida är styrbord? Jo höger! Åker en vindsurfar med vinden kommande från höger så kör han alltså för styrbords halsar. Kör en kitesurfare så att vinden kommer från höger så är det styrbord. Med andra ord ganska så exakt så som en vindsurfare gör!

    Svårt? Nja beror på IQ.

    Jag tror du missar frågan Haze: När vi kitare ser en drake med leading edge mot oss så vet vi att 25 meter upp i vind om oss kommer det en kitare på väg mot oss. Om den har leading edge från oss då är den på väg samma håll som oss. Detta kan vara svårt att se om man aldrig kitat själv. Jag tror det är detta dom menar med “vad är styrbord och vad är babord på en kite?” Ödmjukhet Haze, ödmjukhet.

  • pelle_o

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 08:52

    Det är inte bara styrbord och babord som gäller, ivartfall i vindsurfing har den rätt till väg som är på väg ut genom brytande vågor oavsett vindriktning. Om det är lag vet jag inte men det är en vedertagen regel. Alla har givetvis samma rätt till vattnet men dom långa linorna är ett problem, Sunset i Cape Town var svårseglat på förmiddagarna när kitarna satte upp något som mest liknade ett wirestaket med sina linor mitt i brytet:(, på em blev det bättre när dom blåst norr över:).

  • kvabbso

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 08:54

    kan vi inte hålla det i en tråd som länkades här i början
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=60291

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vi behöver prata

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.