• tbsurf

    Medlem
    6 juni, 2010 vid 06:29

    vilken schysst liten rulle.. TR6 är verkligen riktigt fina segel

  • eastenhill

    Medlem
    6 juni, 2010 vid 08:22

    Oj vad sugen jag blir:) Jag körde endast ca 5 gånger förra året. Nu funderar jag på vad för utrustning jag ska ha
    TB> Har du något?

  • mackee

    Medlem
    6 juni, 2010 vid 18:27

    ja dom ser ganska fina ut iallafall

  • swe-31

    Medlem
    8 juni, 2010 vid 07:16

    Kan bara kommentera om de större storlekarna 9.2-10.0-11.0xt.

    Första säsongen för mig på MS efter flera år på North så det var lite nytt men efter att man vant sig vid känslan på MS så har jag bara gott att säga om dem.

    Otroligt lättriggade, kräver inte så mycket nedhal, lätt att få cambers.

    Bästa rotationen jag någonsin haft på ett segel, så skönt att slippa extra pumpa eller kicka seglet efter slag och gippar.

    Väldigt lätt trimmade, i princip bara att ut och köra, stor sweet spot på nedhal, uthal.

    Minus är väl lite livlighet, när de är så lättseglade känns de även lite döda, ungefär som starboard brädor, snabba lättseglade men döda på vattnet. Samma känsla har seglet, så för den som gillar direkta segel som är livligare, reagerar direkt men är mer svår trimmade ska man inte segla MS. 1 cm +- på uthal är inte lika avgörande som på ett north som ändrade karaktär direkt om man har det lite fel.

    Så för mig som seglar bana är det perfekt då man slipper tänka på trimmet och kan fokusera på seglingen som ju är det viktigaste. Slå, gippa på rätt ställe, leta byar mm.

    Fartmässigt så det samma som alla andra segel.

  • klang

    Medlem
    9 juni, 2010 vid 10:04

    Gott dala, bra info

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.