Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Videoredigerar program till PC?
-
Videoredigerar program till PC?
Publicerad av hengo på 26 februari, 2003 vid 19:28Någon som vet något bra??
det ända jag testat är Windows Moviemaker men de sög rätt så fett.
mycket tacksam för svar!styret svarade 21 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
ulead har jag använt lite grann, tycker det funkar ok och det finns otroligt mkt fler valmöjligheter vad gäller format jmf moviemaker som ju suger även om det är lätt använt..
-
fick adobe premiere 6,5 ida å de verkar jäklit bra
men de e inte alls lika lätthanterlit som moviemaker.
Aja. förstår mej nog på de snart.…………………………
RING SÅ SEGLAR VI…
-
hej,
jag använder pinnacle studie version 8.3, riktig bra, mycket enkelt, 1001 olika möjligheter kräver inte mycket från din dator. Men ibland är programmet kanske lite för mycket standard men det kan man uppgradera själv. Annars kanon för endast 1600:- hos kjell och kompani. Då få du krettskortet, sladdor och mjukvaror etc!
Det ända du behöver är en (digital) kamera och en PC med minst 10Gb hårddisk och minst 258Mb intern minne. Jag har 512Mb och det känns lite trög om man gör en film över 20min.
Output kan du välja, antingen som DVD-kvalite, Mpeg eller low. Input samma sak, genom att ladda ner filmen som low quality sparar du 50% plats på hårddisken och sedan kan du ändå göra en ouput på DVD-kvalite.
En av mina filmer hittar du på ftp://ftp.steffo.nu/Filmer/
och kallas habo280203lycka till
arnout
-
okej. får väl börja med att köpa ny dator då! hehe
tack för tipsen! nice film fresten -
I skolan körs det mac till detta. Och där är instegsprogrammet imovie. Som är intuitivt, men saknar vissa effekter vad gäller texter framförallt. Sen om man läser rörligbildkursen får man lära sig final cut 3 pro. Som är lite klurigare och man kan inte importera mp3, bara hämta från cd. finalcut är dock grymt bra vad gäller alla schusteringsmöjligheter i bilden. Skevningar, färgbalanser, ljud… Ja… Det mesta. Vet inte om det finns till pc dock! Men har du tillgång till mac med osx så är det att föredra mot en pc… Brrrrr… Inte stödja elake farbor Bill…. Fyy… Kör ngt alternativt! Mac, linux, unix….och argumentet jag vill kunna köra windowsprogram håller inte, se http://www.winehq.com/ !
Och ja, kanske OT och Ja jag gillar inte pyttemjuk å farbror Bill… -
sak du använda pc:n så är det enligt min åsikt endast adobe premiere som är gångbart.
(Det är iofs inte ens i närheten av imovie men som sagt ska det vara till PC så…)
iallafall om man itne är sugen på att köpa ny dator samtidigt .ska man köpa ny dator är det lika bra att slå till på en mac och sen köra final cut.
Det har snackats om imovie som finns fixat till PC men vet inte hur det är, det är hyffsat i min smak och duger gott åt mindre grejer.
folk som studerar media blir uppmanade till att använda imovie i den mån det räcker, (inte så mycket effekter och liknande) så bara man lägger manken till bör det räcka till för det mesta.
det där blev flummigt men låt gå då…
vad jag ville säja var iallafall Premiere.
Logga in för att svara.