Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vika sin Kite

  • Vika sin Kite

    Publicerad av anonym-anvandare på 3 juni, 2004 vid 10:46

    Tja

    E rätt grön på detta med Kite har lite frågor;

    Hur viker man sin drake på bästa sätt?
    Vilken tjocklek på dräckt ska man köpa om man ska köra med sin Kite i Sverige?
    Ska man köpa en Shorty o en 4/3a? Shorty utan ärmar, hur funkar/känns dom?

    Kan du svaret på nått eller har tips så är jag tacksam för svar! 🙂

    Mvh Danne

    patrikol svarade 19 år, 11 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • skejtar_henke

    Medlem
    3 juni, 2004 vid 11:09

    Ta ur luften ur strutarna. Rulla sedan kiten från ändarna till mitten. Så det blir som två strutar. Vik sedan ihop den. Passa vindriktnigen. Svårare i motvind milt utryckt. Om du inte har någon våträckt tycker jag du ska köpa en 4/3. Kanske med kort ärmar. Men jag själv föredrar nog lång ben och ärmar. Men smaken är ju olika. Patrik min vän kör i shorti redan. Vilket jag aldrig hade gjort. Så beror väl på hur frusen man är. Men tex är 5/3 bra nu men för varm om nån månad. hoppas detta hjälpte.

  • walle

    Medlem
    3 juni, 2004 vid 11:26

    Fan de e ju 16-17 grader i vattnet ju! bara solen skiner behövs ingen våtis grin.gif cool.gif

  • davids

    Medlem
    3 juni, 2004 vid 11:54

    I förregår gick det utmärkt att köra i en 3/2 med korta ärmar utan skor, skönt som fan! Sen i sommar blir det ju trunks och rashguard bara, det är det skönaste

  • villjam

    Medlem
    3 juni, 2004 vid 12:37

    varför rashie??

  • backe

    Medlem
    4 juni, 2004 vid 05:56

    He he… med andra ord är det rätt stor geografisk skillnad. Här ute i insjön har vi lyckats skrämma upp ytvattnet i 10 grader nu. Tyvärr är det ingen vind så det är skit samma vilken temp det är…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 juni, 2004 vid 10:45

    Har isen gått hos er??? Här uppe i Lule är det torrdräkt och skoteroverall som gäller om man ska ut och ha kul. cool.gif

  • loving

    Medlem
    5 juni, 2004 vid 06:51

    Svar till:


    Har isen gått hos er??? Här uppe i Lule är det torrdräkt och skoteroverall som gäller om man ska ut och ha kul. cool.gif

    [/ QUOTE ]

    Hahahahahaha…Ja jag säger då det, svårt att inte bli glad av att sitta läsa på detta forumet….Nåja…In da blekinge börjar det oxå bli helt okey i vattnet, vet väll dock inte om jag skulle villja gå så långt som en shorty för det blir askallt här snabbt nämligen…Men men, smaken är som baken osv osv

  • patrikol

    Medlem
    5 juni, 2004 vid 06:58

    Skall du köra året om 5/3, på sommaren räcker 3 mm heldräkt för kalla dagar, Shortie eller Surfshorts och rashguard är bäst under varma sommardagar. Detta är ju baserat på Skåneväder. Jag rullar kiten från båda sidor sedan viker den på tre lika delar. Lycka till.

  • patrikol

    Medlem
    5 juni, 2004 vid 07:01

    Var lite varm i min shortie sist men fick doppa mig och svalka av mig en stund då och då! cool.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vika sin Kite

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.