Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Viking Strand på lördag!

  • vogon-jeltz

    Medlem
    10 november, 2007 vid 23:54

    Gött fick ni vind i Fortuna?
    själv fick man sig ett gott tai mål och en överutspädd cola med rom 😉

  • hbgsurfer

    Medlem
    11 november, 2007 vid 10:56

    Det kom riiiktigt mycket vind när jag var ute med min 13 kvm.
    Syn att ni inte var där.

    Marcel

  • eagletech19

    Medlem
    11 november, 2007 vid 11:51

    Det var en av dom sjukaste dagarna på många år.
    vaknade till 2cm snö och det haglade, riktigt mög väder men sen klarnade det upp och blev ca 5grader.
    Körde ner till stranden och väntade till dom sista svarta hagel molnen drog förbi.
    Efter det riggade vi upp våra kites eftersom vinden började komma in.
    När vi sen var klara med allt dog vinden helt och började hagla igen så vi fick vänta ca 1 tim på att haglet skulle sluta, men sen jävlar började vinden komma in.
    Marcel och Stefan började med att gå ut med 12 och 13 kites och jag tog bilder.
    Det bara ökade och ökade till minst 10-12 m/s så dom kom in med handen på huvudet för att jag skulle ta ner deras kitar fort som fan:laugh: .
    Jag riggade upp min 9 för vinden bara fortsatte att öka, det var nu helt vitt på havet och solen visade sig från sin bästa sida. Gött.
    Jag var stundtals överriggad med min 9 crossbow3 så fast det kom lite hagel och var kallt så körde man sig varm i den hårda vinden:grin:

    Så från ingen vind till 12-18 m/s på 30 min är klart sjukt.

    Ha det gött
    //R

  • larssa

    Medlem
    11 november, 2007 vid 19:05

    Ja det är ett skumt väder vi har. Vid det laget hade jag och Marcus gett upp hoppet om att få kitea och åkt ut till Väla. Fick iaf en bra dag i onsdags då blåste det på bra och var shyssta vågor. Vi får väl hoppas på vind i veckan =)
    Ha det gott så ses vi!

  • eagletech19

    Medlem
    11 november, 2007 vid 19:26

    Jepp
    Och om det blir bra på Lördag ska Per och jag dra en downwind .Häng gärna på men det blir ingen värmestuga och grillning, bara ren havsluft med goda vänner 😉
    //R

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    11 november, 2007 vid 19:36

    Sköna bilder!

    Jag måste berätta en historia om hur det kan gå när man launchar iväg en 12a när det blåser över 12 och redan har en kite i luften.

    Det var så att jag och Samuel var ute på Fortuna i måndags. När vi kom ut märkte vi att vi var ensamma (hade förväntat oss lite mer gubbar där!) Vi pumpade upp kiterna och launchade iväg min 12a först. Blåste då ungefär 10 m/s. Jag skulle sedan launcha Samuel, vilket skulle visa sig vara svårt. Utan att Samuel var beredd blåstes hans kite upp i klockan 12 och i ett whiplash-liknande ryck flög han fram på stranden. Vi lyckades krasha kiten i en nyponbuske och ingen blev skadad, smått skärrad bara.

    I andra försöket försökte vi gå lite mer åt sidan för att minska vinden. jag lyfte upp ena sidan, men kiten for iväg med ett ryck igen och Samuel släpandes efter. (Vinden hade ökat och det blåste säkert 13 m/s.) Han landade på sin rygg och lyckades därefter göra en kiteloop vilket resulterade i att han flög upp 3 meter och landade i en buske/träd, 1 meter från en stor sten. Kiten lade sig över ett träd. Något chockad reste sig Samuel upp och ruskade av sig adrenalinet. Han var ok och sade till mig att köra en runda innan vi drog hem. Jag som själv hade en 12a (väger 77 kg) kunde knappt röra mig bakåt. Tog brädan och åkte ut 10 meter. Skulle känna på kite och drog ner bommen max vilket gjorde att jag lög upp som en raket! Säkert över 5 meter upp i luften flög jag och landade ganska mjukt på brädan. ALDRIG igen!

    Vi var båda riktigt skärrade men ingen skadade sig. Kunde gått riktigt illa, så en varning till er andra!

  • magnush

    Medlem
    12 november, 2007 vid 07:07

    ser galet kallt ut 🙁

  • larssa

    Medlem
    12 november, 2007 vid 09:59

    @MagnusH 428060 wrote:

    ser galet kallt ut 🙁

    äsch det är ju för faen 6 grader i vattnet 😉

  • skotten

    Medlem
    14 november, 2007 vid 00:53

    hahaha awesome stuff, nice you boys are ok and can laugh about it hahahaha. its funny cos you guys didnt hurt anyone else but I am willing to admit I think its funny now that I know everyones ok.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Viking Strand på lördag!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.