Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Vikt på reseboardbag.

  • chrillecarlsjo

    Medlem
    11 oktober, 2004 vid 19:29

    Hmm, lät väldigt mkt för så lite (om man inte har en pråm på 20 kg ;D)
    bräda(ca): 8kg inkl boardbag.
    2st segel: nästan 10kg skulle jag tro.
    mast: 2,5kg.
    Bomm: 1-2kg(?).
    fenor och skrot: 5kg(?).
    Våtdräkt: 4kg med skor(?).
    FAN! DET BLEV JU NÄSTAN 35kg :S
    /Chrille. confused.gif

  • mag

    Medlem
    11 oktober, 2004 vid 19:37

    Stämmer med ca 30kg för detta om du har en mindre bräda. Jag hade 45 kg sist med 2 vågbrädor o 3 segel 2 bommar o 2 master. Och det var riktigt lätta prylar. Packa våtdräkt o sele, fenor, stroppar o annat tungt extrapryttlit i en annan väska. Passa dig dock för förlängare o fenor o handbagaget. Just nu är säkerhetsvakterna på vissa flygplatser helt hysteriska, allt man kan slåss med tar de i beslag i värsta fall. Vaddering bör du ha extra och den väger också en del, packa in väl!
    /Magnus

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 oktober, 2004 vid 21:26

    kanske sugen på att börga kite istället ?? så slipper du masten haha

  • gurra1978

    Medlem
    11 oktober, 2004 vid 21:45

    Aaaahhh, fram med vitlöken, träpålen och korset. En kitare inne på vårt fina forum wink.gif

  • andreas-f

    Medlem
    12 oktober, 2004 vid 07:45

    Min väska vägde 23 kg när jag var ute och reste i våras. Packningen bestod då av en vågbräda (drygt 6 kg), en mast, en bom och två segel + boardbag och lite extra vaddering. Våtdräkt, fenor och annat krafs hade jag i en annan vanlig resväska.

  • nenne

    Medlem
    12 oktober, 2004 vid 09:08

    Hur packar ni då?
    Funderar på att köpa en lite för stor boardbag för att kunna få ner hela utrustningen i den. Dvs en vågbräda, tre segel som rullas i samma påse, en mast och bom. Detta borde väl gå ner i en bag som passar en freestylebräda eller nåt.. Har tittat lite på pro-limits bagar med sidor som verkar rymma lite mer.
    Nån som testat att packa på detta sätt?

  • apelbapel

    Medlem
    12 oktober, 2004 vid 09:15

    Jag packade bräda i boardbag, 2segel, bom å mast i en stor boardbag (310), förresten bommen surrade jag utanpå. Klistrade på “fragile” stickers, (fanns på landvetter).
    Tor Fuerte – funka bra

  • lars_k

    Medlem
    12 oktober, 2004 vid 10:42

    Jag packade
    1 vågis (stroppar i handbagaget)
    2 segel
    1 mast
    1 bom (frontbeslag i handbagaget)
    i en 280×60 boardbag. Totalt 23 kg.
    Handbagage 12 kg….slimmad ner till 5 kg genom att plocka ur och lägga i förvaringsskåp under incheckning.
    Fick med mej allt t.o.r till Sydafrika utan tillägg. tongue.gif

  • nenne

    Medlem
    12 oktober, 2004 vid 10:56

    Ska prova att köra på Lars K:s linje med allt i en boardbag.. Gillade ide´n med att lägga grejor i förvaringsskåp när man väger in.

    Borde ju vara lite större chans att klara sig utan att betala extra om paketet inte väger mer än tillåten vikt. Men då tar de väl extra för att det är för långt.

    Förresten.. Klarade du dig med två segel i Sydafrika? Vilka då?

  • lars_k

    Medlem
    12 oktober, 2004 vid 11:36

    Jag körde 5.3 och 4.5. Gick mkt bra eftersom man drar sej norrut när man blir överriggad. Det var väl nån dag i Melkbos jag hade apdrag med 4.5:an i 18 m/s, men då skulle jag ju kört vidare upp till Yzer och kört 5.3 istället.
    Man vill knappt köra med mindre segel. För mkt vind då så vågorna blåser sönder. 3.5 i Sunset är inte så kul…
    Jag väger 74 kg. Väger man mer kanske 5.7 och 4.7 är mer rätt om man bara ska ha 2 segel.

  • mag

    Medlem
    12 oktober, 2004 vid 14:49

    Lättare än Lars är nog svårt att packa!!! Grymt.
    /Magnus

  • hasselgren

    Medlem
    13 oktober, 2004 vid 15:29

    Tack för alla svar! Konfen är grymt bra när man undrar nåt… Jag landade på 31 kilo men får ta med 34 kilo, det får man ansöka om hos sas(star alliance). 70 euro kostar det en väg. Men i o med att man har ansökt i förväg och fått godkänt känns det säkert att man får med sig grejerna och det är ju skönt…Så nu åker jag till Fuerteventura på tisdag för 2 månader vind och vågsurfing. Fan vad skönt nu när det precis börjat bli kallt här hemma… mvh andreas

  • steffo

    Medlem
    14 oktober, 2004 vid 14:09

    Jag brukar också lägga handbagaget i ett förvaringsskåp. Om dom ser att man inte har något handbagag så kanske dom struntar i att gnälla att man har övervikt!

    Jag tycker det är bättre att ha två kollin, ett för brädan/brädorna och ett för resten.
    Hellre ett 10 kilos paket som slängs i marken än ett på 35kg!

    Ofta finns en gräns på 32 kg per kolli och det kan vara svårt att hålla sig till om man packar allt i ett.
    /Steffo

  • feg

    Medlem
    14 oktober, 2004 vid 14:47

    Håller med om två paket.
    Försök dock hålla “lilla” paketet under eller så nära 2 meter som möjligt eftersom de flesta flygbolag brukar ha en gräns vid 2 meter sen kostar det pga skrymmande.

    /feg

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 oktober, 2004 vid 18:32

    Tjenare
    Min bag från GC vägde ca 75kg+. 2brädor, 5segel, två bommar, kläder etc.
    Ingen bra ide, men jag betalade inget extra för kilona. Hanterades slarvigt så bagen gick i sönder.
    Skall köra två bagar nästa gång.
    /Kelso

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Vikt på reseboardbag.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.