Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vikt???viktigt!!

  • skotten

    Medlem
    16 april, 2007 vid 10:14

    Just ride!!! get out and ride goddammit!! dont give these guys an excuse to talk about anything!! haha they are all like a bunch of gossiping women!!

  • biorno

    Medlem
    16 april, 2007 vid 13:08

    @JBI 376586 wrote:

    problemen börjar när man gått upp 15kg varav 14kg inte är muskler…

    Talar du av egen erfarenhet ditt fetto eller hur kan du uttala dig om att man får problem?….

  • gh0st

    Medlem
    16 april, 2007 vid 13:33

    Yeah just go out and ride eh? ; ) You all should! Ut o ha kul o glida runt me era såkallade kites uppe i luften! Medans andra får lugnt sitta o vänta på att ben ska läkas! skit piss!
    …såja, nu känns det bättre..

  • jbi

    Medlem
    16 april, 2007 vid 13:35

    @Biorno 376681 wrote:

    Talar du av egen erfarenhet ditt fetto eller hur kan du uttala dig om att man får problem?….

    du vet väl att jag alltid har dig i mina tankar…

  • bohm

    Medlem
    16 april, 2007 vid 14:38

    Det finns inget som heter torr muskelmassa… muskler består av celler och celler består till största delen av vatten. Muskelcellerna blir inte heller fler vid träning utan de ökar i storlek.

    Jag har också läst att det bara är möjligt att gå upp runt 3 kilo i muskelmassa per år. Därimot händer det precis som niklas sa att man lägger på sig mer än bara muskler vid träning. Bla ökar alla berörda muskelfästen, senor och skelettet. Dessutom lägger man på sig mer vatten, i och runt cellerna i kroppen.
    Och en annan del i det hela är att en del äter FÖR näringsrik mat vilket leder till att den överblivna energin lagras som fett…

    Var man normalviktig från början och ökar 15 kg på ett år är det sannoligt mer än muskler som har ökat…

  • pjoter

    Medlem
    16 april, 2007 vid 14:40

    gym 5 dar i veckan? fan va trist de låter. e boston verkligen en så tråkig stad?

  • kasimir

    Medlem
    16 april, 2007 vid 15:17

    @gh0st 376693 wrote:

    Yeah just go out and ride eh? ; ) You all should! Ut o ha kul o glida runt me era såkallade kites uppe i luften! Medans andra får lugnt sitta o vänta på att ben ska läkas! skit piss!
    …såja, nu känns det bättre..

    Alla som har friska och hela ben borde ge dem till bättre behövande. Med andra ord till mig och Ghost.

  • skanepaul

    Medlem
    16 april, 2007 vid 16:29

    Äh fan Kase! Du är frisk, när ska du inse det!? Bara till att köra.

  • simoneburgess

    Medlem
    17 april, 2007 vid 08:40

    Bah! Skitsnack med 3 kg muskler per år. Kanske för gubbar som är hårt tränade redan, på sin peak. Men min polare gjorde lumpen, och kom ut med 13 kg mer muskler. Inte bara på grund av lumpen, han tränade en väldans massa gym det året. Från 61 kg till 74 på lite över ett år. Och det var muskler för hela slanten

  • skanepaul

    Medlem
    17 april, 2007 vid 10:45

    Jovisst, 13kg enbart muskler…

    Hur mätte ni upp det?

  • marcel_101

    Medlem
    17 april, 2007 vid 11:25

    en sak jag fundera på va fan programet du är vad du äter killen hade gått ner ca 4 kg men sen mätte dom fettet o han hade gått ner 11 kg fett alltså måst han ju ha byggt 7 kg muskler o det här va på typ 2 månader, hur fan går det ihop ?

  • edorf

    Medlem
    17 april, 2007 vid 11:40

    jag gick upp massa kilo uner ett år fast det var kanske inte i muskler.. men dett satte sig på mina gamla magrutor

  • gh0st

    Medlem
    17 april, 2007 vid 12:50

    @bohm 376725 wrote:

    Det finns inget som heter torr muskelmassa… muskler består av celler och celler består till största delen av vatten.

    Torr muskelmassa är ett uttryck man använder inom vissa områden. Citerar en disskusion gällande kreatinupptag vid kroppsbyggande.

    “För att känna av effekterna av kreatinet så bör koncentrationen i musklerna öka med mer än 20 mmol/kg torr muskelmassa.

    Hos non-responders är koncentrationsökningen lägre än 10 mmol/kg torr muskelmassa. Det är definitionen av non-responders.

    Den genomsnittliga kreatinkoncentrationen hos människor är ca 125 mmol/kg torr muskelmassa, men variationer förekommer mellan 110-160.

    160 anses vara ett övre tak.”

    Dra dina egna slutsatser.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vikt???viktigt!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.