Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilka är fjolorna i Klagshamn?

  • Vilka är fjolorna i Klagshamn?

    Publicerad av hbgsurfer på 22 april, 2009 vid 19:36

    Jag tycker det känns väldigt tråckigt att behöva posta det här ämnet.
    Att tro att man kan äga en hel strand och tro att campingen tillhör Windsurfarna,
    är fan inte OK. Jag har varit och Kitesurfat vid flera tillfällen i Klagshamn och tycker att det finns en del vettiga Windsurfare där. Men jag tycker att det får fan finnas en gräns på hur man kan tro att ni är dom enda i världen som kan existera där (inte dom trevliga).Ni som nu känner er träffade, och vågar stå för att Kitesurfare inte är välkommna där var snälla att kom fram i ljuset, förklara vad som är problemet.

    I sommar och höst kommer det att finnas många som vill Speedkitesurfa där.
    Så var vänliga mot dom, skrivna medelande på bilar kan alla nog vara utan.

    Hoppas på ett bra stämning i Klagshamn!

    jocke-g svarade 15 år sedan 17 Medlemmar · 26 Svar
  • 26 Svar
  • stoorfaen

    Medlem
    22 april, 2009 vid 19:39

    Tråkigt å höra HGBSurfer, själv hade jag varit glad om jag slapp sufra själv typ 90% av tiden!

  • jakobb

    Medlem
    22 april, 2009 vid 19:44

    på ett sätt är det ju lite töntigt att sätta lappar på bilarna osv, men och andra sidan kan jag förstå de som gör det eftersom, som jag har förstått det, så har vindsurfing blivit förbjudet på många ställen runt näset redan pga kitesurfing..

    edit: inget påhopp på kitare eller så.. bara min teori

  • andersbq

    Medlem
    22 april, 2009 vid 20:55

    Var ligger campingen i Klagshamn? Eller menar du det området som Surf Club Klagshamn har fixat till, dvs klubbhus och parkering?

  • joth

    Medlem
    23 april, 2009 vid 06:57

    Låt Janne eller någon kommentera detta men jag har för mig att Surfklubben har en del att säga till om ang området innanför bommen. Har för mig att kite inte har varit tillåtet på åtminstånne en del av sträckan där.

    Jakobb: Det är min uppfattning med ang soptippen i alla fall. Det surfades där sedan 80-talet men förbud togs när kite blev populärt. Tragiskt då detta var stället jag lärde mig surfa på och super bra ställe på NO riktning och perfekt för nybörjare. Men detta har ältats 100ggr innan och inget att göra något åt.

    Och förresten att kalla Klagshamns Surklubbs medlemmar för fjolor kanske inte är ett bra sätt att skapa dialog på…

  • andersw

    Medlem
    23 april, 2009 vid 07:39

    Visst är det en tråkig diskussion. Men egentligen tror jag att de allra flesta vindsurfarna är positiva. Och vi vet alla att det faktiskt fungerar på alla andra spots med vindsurfare och kitare.

    Vad gäller Klagshamns Vindsurfingklubb så har de tillstånd att bedriva sin verksamhet på området. Varken Malmö kommun, Gatukontoret eller Länsstyrelsen stöder kitesurfingförbudet! Så det är fritt fram för alla! Jag tycker att bommen och skylten borde plockas ned!

    Det skulle vara väldigt intressant att höra klubbens tankar om det här.

  • kvabbso

    Medlem
    23 april, 2009 vid 08:29

    vart tog all surflove vägen?

  • adde

    Medlem
    23 april, 2009 vid 08:31

    Kan ni upplysa om vad problemet är egentligen.

    Var stod ni parkerade när någon lade en lapp på bilen?

    Vad stod det på lappen?

    Var pumpade ni kitesen?

    Var kitade, ni relativt vinsurfingklubben?

  • skejtar_henke

    Medlem
    23 april, 2009 vid 08:54

    Är väl rätt enklet är det inte det. Dom har ett ställ som dom arrenderar. Vi parker utanför bommarna och dom tycker att vi tar upp deras utrymme på vattent. Inte alla men vissa gör bevislingen detta. Framförlt några sura äldre män.
    Dom är lite rädda för våra kitelinor och drakar som jag har fattat det. Men det är ju faktiskt inget prolbem. Bar rädsla och okunskap. Vi gillar ju båda vatten och borde kunna samsas? Sen att dom inte vill ha oss på desras mark och klubbhus. Det kan jag respektera. Men inte att vi inte får vara på vattnet.

  • mahi

    Medlem
    23 april, 2009 vid 09:01

    Vad är fjolor för nåt?

  • skotten

    Medlem
    23 april, 2009 vid 10:03

    PFF I dunno what all the fuss is about… we dont need to be in Klagshamn, there are too many stones, if you want to speedkite in flatwater (east in klagshamn) then go to Väg100 in höllviken – There is nothing in the water and soon you will have a fanclub on the beach watching you from the road!

    There is no need to push the issue here, the last thing we need are a bunch of noobies showing up in klagshamn, pissing of the locals and paralyzing themselfs on one of the many stones that lie just underneath the water.

  • frisk

    Medlem
    23 april, 2009 vid 12:29

    Respekt är något man förtjänar, inget man kan kräva……………

    Respekt får man tillbaka om man först agerar respektfullt och ödmjukt mot andra människor, natur, häckande fåglar, badande barn, kultur…..

    Vi får alla plats, Aloha på er alla

  • stoorfaen

    Medlem
    23 april, 2009 vid 12:54

    Wow, respect dude!

  • stoorfaen

    Medlem
    23 april, 2009 vid 12:57

    häckande fåglar, respect till dom me! Att palla ligga där och ruva…

  • hbgsurfer

    Medlem
    23 april, 2009 vid 18:09

    Tycker också att man ska ta bort bommen, vi bor i Sverige inte Tyskland på någon camping….

    AndersW;542252 wrote:
    Visst är det en tråkig diskussion. Men egentligen tror jag att de allra flesta vindsurfarna är positiva. Och vi vet alla att det faktiskt fungerar på alla andra spots med vindsurfare och kitare.

    Vad gäller Klagshamns Vindsurfingklubb så har de tillstånd att bedriva sin verksamhet på området. Varken Malmö kommun, Gatukontoret eller Länsstyrelsen stöder kitesurfingförbudet! Så det är fritt fram för alla! Jag tycker att bommen och skylten borde plockas ned!

    Det skulle vara väldigt intressant att höra klubbens tankar om det här.

  • hbgsurfer

    Medlem
    23 april, 2009 vid 18:11

    Aloha dude

    frisk;542325 wrote:
    Respekt är något man förtjänar, inget man kan kräva……………

    Respekt får man tillbaka om man först agerar respektfullt och ödmjukt mot andra människor, natur, häckande fåglar, badande barn, kultur…..

    Vi får alla plats, Aloha på er alla

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilka är fjolorna i Klagshamn?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.