Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilka är fjolorna i Klagshamn?

  • s19

    Medlem
    23 april, 2009 vid 22:42

    “Campingen” som du kallar det är SCK själva som har ordnat till och ser efter!
    Bommen in till “området” är inte uppsatt för att hindra kitare om det var det ni trodde…
    Klubben har vid ett flertal tillfällen blivit utsatta för inbrott in containers osv med stulen utrustning som följd. Bommen är bla till för att hindra fordon över huvudtaget att komma in vid fel tidpunkt för att kunna lasta stöldgods och vara till hjälp vid inbrytning…
    Sen att ni kiteare tror den är uppe för er skull… ja det är en annan sak… Men den har nog blivit en symbol för kiteare/vindsurfare där..
    Sen att kalla vissa för fjolor (fjollor) är väldigt moget för att kunna öppna en dialog… Sen har det ju inträffat en del incidenter i klagshamn och även på andra ställen (tex på näset)… Men ska inte sänka nivån här nu…
    Ja.. Joth… jag minns hur vi hade det på Soptippen en gång i tiden.. Those days är tyvärr GONE!!

  • joth

    Medlem
    24 april, 2009 vid 06:57
    S19;542454 wrote:
    Ja.. Joth… jag minns hur vi hade det på Soptippen en gång i tiden.. Those days är tyvärr GONE!!

    mmm Linus det var tider, Alto Merak barnbräda som jag tog ur centerbordet på och 3.5kvm trekant och knytebom. Första planingen var så gött. Omkörd av alla men fasen vad kul man hade. Tror det var -84 något. 11år gammal och i princip näst yngst då. Du är ju yngre. Många goa ute på vattnet. Glömmer aldrig gubben som surfade över en båt med sin UFO. Upp på ena sidan och ner på andra med ett brak. Hur han fick upp fören på UFOn på relingen på båten fattar jag fortfarande inte. Han hade en sådan där tuff infällbar fena…

  • superextrem

    Medlem
    24 april, 2009 vid 08:46

    “Sen har det ju inträffat en del incidenter i klagshamn och även på andra ställen (tex på näset)… Men ska inte sänka nivån här nu…”

    Vilka incidenter då? Förutom en i klagshamn typ år 2001 känner inte jag till några incidernter mellan kitare och v-surfare på näset.

    Glöm inte bort att det är ornitiologerna som sett till att vi inte får vara på tippen, ingen annan!!!!

  • el_duderino

    Medlem
    24 april, 2009 vid 08:51

    ornitologer alltså, vilka glädjedödare! *saknar tippen*

  • s19

    Medlem
    24 april, 2009 vid 09:57

    Tja Mange!
    Satt och skrev en längre text igår men valde att ta bort den och korta ner den. Där skrev jag bland annat att jag känner en del kitare och känner mig trygg att köra med dem (du är en av dem)!
    Med incidnter syftar jag framförallt på saker som hänt mig… kan inte tala för andra!
    Men har själv vid 2 tillfällen råkat ut för kiteare som inte haft riktig kontroll och skitit i v-plikt… Resultatet blev att för att undvika kollision fick jag slänga mig i vattnet, väl där kom draken störtande och jag hade tur som undvek den!

    Men det var inte detta som var huvudgrejen i det jag skrev utan det handlade om den där bommen!! 🙂

  • el_duderino

    Medlem
    24 april, 2009 vid 10:25

    Jag brukar alltid få väja för dig Linus, du är ju så jävla fet nu för tiden

  • s19

    Medlem
    24 april, 2009 vid 10:31

    Hahaha… men du… jag har ju inte bantat bort 10kg fett som du gjort… Men ändå planar du så sent 😛

  • el_duderino

    Medlem
    24 april, 2009 vid 13:54
    S19;542536 wrote:
    Hahaha… men du… jag har ju inte bantat bort 10kg fett som du gjort… Men ändå planar du så sent 😛

    Du bekräftar alltså att du är fet! 😉

  • sinclair

    Medlem
    24 april, 2009 vid 14:05

    Jag minns skanör 2005 eller 2006 när Linus bailade en framåt och hans grejer kom flygande förbi mig, som tur var så missade de mig med ca 40 cm. Jag känner mig trygg när Linus är i närheten. NOT

    Hela fjolldiskussionen känns verknigslös med tanke på att modet med shorts utanpå våtdräkten e en kite grej. Manligt?? NOT

  • s19

    Medlem
    24 april, 2009 vid 15:35

    Hehe bekräftar INTE att jag är fet… iallafall inte i din klass ;()

    Tror jag vet vad du menar din gamle 08…. det var när min mastfot gick i sönder mitt i en framåtloop… Men 08or får man väl sikta på?! 😉

  • jocke-g

    Medlem
    25 april, 2009 vid 07:50

    Idag står det lite grann om vad som händer i området kring Klagshamn i Sydsvenskan. http://sydsvenskan.se/skane/vellinge/article428450/Beslut-vantas-vid-arsskiftet.html

    Det här är precis som nere på Näset och har vi otur så kommer vi inte få lov att surfa där vi nu gör. Och det är ju tyvärr så att Kite är ännu mindre omtyckt av ornitologerna än vad vindsurfing är. Även om jag faktiskt inte tror att vi påverkar fåglarna på direkt olika vis. Och nu under våren så träffade jag just två fågelskådare ute i Klagshamn som förklarade lite grann det här med fågelskådning och varför dom inte vill ha oss på vattnet.
    Och det är ju som tidigare har skrivits att fåglarna ligger i vattnet och ruggar (byter fjäderskrud) och därmed är dom inte alls lika snabba på att förflytta sig när vi kommer i full fart vilket skapar stress och dom slutar att använda området, och finns det inget annat så minskar antalet. Sen är det tydligen så att det är just sådana här platser som Klagshamn och Nästet som är tydliga landningsplatser för flyttfåglarna. Det är ju tydliga uddar som dom stannar och vilar på innan dom fortsätter och har även ett rikt liv med insekter och sånt.

    Jag beskrev ju givetvis vår frustration över att ha blivit av med stora områden på Näset där vi vill surfa. Men han sa just att det troligtvis är pågrund av det så kallade “Kiteförbudet” som vi har fått lov att vara kvar i Klagshamn som det är nu. Och skulle det nu vara pågrund av det så kanske det hade varit bra om vi kan hålla oss lite lugna denna säsongen tills beslutet är taget så komunen tror att det mest är vindsurfing som utövas där, och dom ger oss ett ok och område att vara på. Och jag vet att klubben håller på att disskutera detta med komunen så vi får bara hoppas att detta inte är sista säsongen som vi seglar Klagshamn.

    Och jag tror helt klart att vi får plats allihopa här precis som på dom flesta andra ställen som håller till. Det brukar alltid ordna tills sig efter ett tag när man vant sig vid varandra och alla tar hänsyn till varandra. Vi är ju på vattnet för att ha roligt inget annat och att vi använder lite olika saker för att förflytta oss på så har vi ju i stort sett samma mål.

    Och idag hoppas i alla fall jag på ett par timmar på vattnet.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilka är fjolorna i Klagshamn?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.