Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilka är surfare av personerna omkring dig?

  • Vilka är surfare av personerna omkring dig?

    Publicerad av carl-r på 23 september, 2013 vid 22:20

    Jag har haft lite ont i ena knät, ortoped i övermorrn, så jag har inte surfat så mycket i sommar. Så istället byggde jag ett system jag har haft i tankarna under våren.

    Om jag är på ett nytt jobb, eller är på en större fest, skulle det finnas nåt sätt att få reda på om det finns några surfare där, annat än att fråga precis alla, om och om igen? Eller om det är några som är intresserade av motogp. Tyvärr brukar det bli rätt tråkigt att fråga sånt eftersom svaret alltid är nej, så man pratar om ointressanta saker istället. Men jag pratar hellre om windsurfing… 🙂

    Hursomhelst så var min ide att man skulle ha en app som man ser ifall det finns några surfare, skidåkare etc i närheten, och hur dom ser ut, och vad dom heter. Så kan man säga hej när man ser dom. Det var iden.

    Om nån skulle vara intresserad så ligger den uppe nu för test, https://www.incmn.com
    Namnet incmn är en forkortning för in common, alltså gemensamt.

    Jag har haft så mycket tankar kring det här projektet i sommar, och jag tror att jag har hittat rätt balans i systemet, men det vore jättekul att höra vad ni tänker.

    (Hoppas det är okej att posta det här)

    irieman svarade 10 år sedan 10 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • kallen

    Medlem
    24 september, 2013 vid 08:21

    Kul grej, jag skall testa!

  • electric

    Medlem
    24 september, 2013 vid 08:33

    @Carl R 716395 wrote:

    ,… så man pratar om ointressanta saker istället. Men jag pratar hellre om windsurfing…

    Så sant!

    /Lars

  • staffomania

    Medlem
    25 september, 2013 vid 09:26

    Tror arbetskamraterna är lite trötta på mitt tjat om vindsurfing så fort det börjar blåsa lite.

  • henryk

    Medlem
    25 september, 2013 vid 16:13

    Man får tänka på att de flesta användare av en sån här tjänst kommer ha andra perversa intressen än windsurfing…

  • gustav1980

    Medlem
    28 september, 2013 vid 06:04

    Låter intressant! Utöver att surfa följer jag för övrigt MotoGP slaviskt 🙂

  • rickard_nr1

    Medlem
    28 september, 2013 vid 07:23

    asbra! verkar dock inte som man kan registrera sig för ja får inget mail :/

  • carl-r

    Medlem
    28 september, 2013 vid 10:42

    Rickard, nu ska du ha fått mail. 🙂

    Henryk, tänker du på knasigheter som fotboll och sånt?

  • rickard_nr1

    Medlem
    29 september, 2013 vid 07:45

    yes nu funkar de men hmm sen då? visst man ser folk som är på ett visst avstånd med samma intresse vilket e najs men man kan ju inte göra något åt de eller? kanske inte färdigt med den biten än vad vet jag 😉

  • irieman

    Medlem
    29 september, 2013 vid 07:45

    @Gustav1980 716602 wrote:

    Låter intressant! Utöver att surfa följer jag för övrigt MotoGP slaviskt 🙂

    Kul! Jag med! MotoGP är riktigt kul, jag kör lite bana själv dessutom.

  • carl-r

    Medlem
    29 september, 2013 vid 14:18

    @Rickard_nr1 716645 wrote:

    yes nu funkar de men hmm sen då? visst man ser folk som är på ett visst avstånd med samma intresse vilket e najs men man kan ju inte göra något åt de eller? kanske inte färdigt med den biten än vad vet jag 😉

    Tack för feedback! 🙂

    Grundtanken är att personerna du ser ska vara i närheten av dig och att du mer eller mindre ska känna igen dom och tänka “Åtusan, surfar han?!” och så nämner man det nästa gång man springer på varann. Det krävs ju dock att det finns många användare på samma yta så det dröjer nog lite innan vi är där. En meddelandefunktionalitet kommer snart att slås på i sajten, men det ska ses som något som man inte ska ta för givet att alla kommer att använda.

    Sen finns en massa andra ideer, men nånstans finns en grundtanke att jag inte vill att systemet ska vara något som tar en massa tid för användarna. Tanken är att det skall få folk att hitta fler att göra roliga saker på riktigt med. Inte ytterligare en anledning att ta fram telefonen när man sitter på middag eller i tvsoffan med familjen.

    Flummigt? Javisst! 🙂

  • carl-r

    Medlem
    29 september, 2013 vid 14:23

    @Gustav1980 716602 wrote:

    Låter intressant! Utöver att surfa följer jag för övrigt MotoGP slaviskt 🙂

    Jag har tyvärr ännu inte sett de 2 senaste racen… Ligger lite efter. Sen tycker jag fortfarande att det är helt hopplöst tråkigt att Simoncelli inte längre finns med oss.

    @IrieMan 716646 wrote:

    Kul! Jag med! MotoGP är riktigt kul, jag kör lite bana själv dessutom.

    Vad krävs för att åka bana? I arbetstid (mektid) och pengar? Det är en dröm, men en annan sida av mig säger att jag inte har dödslängtan just nu iaf.

  • rickard_nr1

    Medlem
    29 september, 2013 vid 15:04

    då förstår jag mer syftet, för att lyfta smidigheten ytterligare kanske man kan notifiera användare i närheten av en som “uppdaterar sin postition” genom att logga in. säg att användare 1, 2 och 3 bor i gbg. användare 4 bor egenkligen i sthlm men ska vara i gbg över helgen. han kommer fram i gbg logga in för att se om de finns några med samma intresse och i samband med de går det även ut en notifiering till användare 1,2 och 3 att användare 4befinner sig inom en mils avstånd och delar era intressen. sen är de upp till var och en att spinna vidare kanske logga in och se var personen ifråga befinner sig och om man vill ta kontakt…
    bara som förslag 😛

  • carl-r

    Medlem
    29 september, 2013 vid 15:36

    Det är en bra ide, men risken finns att det blir väldigt många notifieringar om användarantalet växer…

  • rickard_nr1

    Medlem
    29 september, 2013 vid 16:10

    jo visst är det en risk om de växer(vilket vi hoppas för din del) men då kan man ju utveckla användarinställningarna med en kryssruta om man inte alls vill bli notifierad samt en rullist med hur många gemensamma intressen som krävs innan man får en notifiering.exempel: Ett intresse för person nr2 räcker kanske inte för att samtalsämnet eventuellt kommer dö ut, så för att säkra upp har han valt att bli informerad om de kommer någon med 4a gemensamma intressen 😉

  • irieman

    Medlem
    30 september, 2013 vid 11:26

    @Carl R 716664 wrote:

    Jag har tyvärr ännu inte sett de 2 senaste racen… Ligger lite efter. Sen tycker jag fortfarande att det är helt hopplöst tråkigt att Simoncelli inte längre finns med oss.

    Vad krävs för att åka bana? I arbetstid (mektid) och pengar? Det är en dröm, men en annan sida av mig säger att jag inte har dödslängtan just nu iaf.

    Beror på hur mycket du vill satsa. I början behöver man egentligen bara dyka upp och köra för att testa hur det är. Det går ju att åka bana med alla hojar egentligen (alla motorcyklar klarar av det till skillnad från standardbilar som skulle vara helt slut efter några varv) men det är ju klart roligast med en sporthoj eller en supermotard. Kostar väl ungefär än 3-4000:- för en helg om man åker med en arrangör (t ex SMC, Actionpics, Inte Bara Fest m fl) vilket kan vara bra ur säkerhetssynpunkt då dom oftast ordnar med ambulans på plats + upphämtning av kraschade hojar. Jag har en 1000-kubiks sporthoj och det är sjukt kul att köra bana, har mest kört på Gotland Ring men även Mantorp Park, Gelleråsen och Kinnekulle Ring.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilka är surfare av personerna omkring dig?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.