Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilka är surfare av personerna omkring dig?

  • svenne

    Medlem
    30 september, 2013 vid 19:14

    Köp en Ducati och kör klubbdagar tills du storknar. Sista året jag var med i Ducceklubben hade vi 12 dagar på bana enkom för Ducati, 6 dagar med Rapido MC och någonstans runt tio tillfällen med raceträning. Men det gör ju hål i plånboken helt klart…
    MotoGP slutade jag kolla på när Troy Bayliss slutade, har inte sett ett race sen dess. Numera sponsrar jag ERF 69 och det är klart att der rycker i racetarmen ibland. Så länge det inte finns en vettig bana i närheten så tänker jag inte köra igen.

    primenta-hojen_2_1.jpg

  • gustav1980

    Medlem
    27 mars, 2014 vid 22:19

    Gammal tråd men intressant ämne. Köpte crashpuckar och kåpor till min r1 och tog licens på Gelleråsen. Körde rätt ofta på mittsverigebanan och när det arrangerades öppna bandagar kändes det som att jag kunde hävda mig rätt väl mot andra gatåkare, man utvecklas rätt fort med lite träning. Hade lösa tankar på att testa rookietävlande men de gånger de var seriösare åkare på banan var jag hopplöst efter…och jakten på att bli snabbare ledde till mindre marginaler och besök i sandfållan.

    Däck, soppa, banavgifter och potentiella reparationer gör sporten löjligt dyr och i mitt fall förtog det en stor del av gläjden. Jag imponeras dock av de som plockar ut semestern i pengar och bor i en LT35a om helgerna för att köra amatörracing. Med lite mer talang hade jag kanske varit med själv 🙂

  • raggarn

    Medlem
    28 mars, 2014 vid 09:33

    Qatar-racet sist……oj oj oj tur att man såg den…hoppas att det fortsätter i den stilen fast med 3-4 gubbs till som kör skiten ur sig på sista varvet och byter platser 2-3-4ggr/varv
    härligt……sen kan man ju söka på Tuben och hitta när en snubbe drar några varv på en nyrenoverad
    Yamma TZ750 runt Lemans el Kenny Roberts med en renoverad 500 runt Laguna Seca
    wow…..twostroke Rules..!!!! vilken sång…..

  • irieman

    Medlem
    28 mars, 2014 vid 16:07

    Ja, Qatar-racet var riktigt bra! Sedan Marc Marquez kom med i stora klassen förra året så har MotoGP blivit ännu mer intressant! Hoppas också Rossi fortsätter att köra som han gjorde nu i Qatar. Startade från 10:e och åkte upp till 1:a för att sedan bli 2:a till slut. Grymt bra kört!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilka är surfare av personerna omkring dig?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.