Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilka handskar och stövlar ska jag välja?! -supererbjudande från cleanline =)

  • nlc

    Medlem
    28 mars, 2009 vid 16:44

    @stefanlindmark 537649 wrote:

    Rekommenderar Sikaflex över alla sömmar och hål de levereras med.
    Innan dess läckte det in mycket mer i sömmarna än det gjorde vid handleden.

    Undrar om det är stora variationer kvalitén i CWM:arna för om jag fyller mina med vatten så läcker det knappt ut nånting. De är visserligen inte kondomtäta, men ungefär i samma klass som ett par bra skor (med limmade sömmar). På vintervattnet är de iaf kung om man måste ha heltäckande vantar, men se till att få rätt (dvs liten och tajt) storlek.

  • htn

    Medlem
    28 mars, 2009 vid 17:05
    NLC;537721 wrote:
    Undrar om det är stora variationer kvalitén i CWM:arna för om jag fyller mina med vatten så läcker det knappt ut nånting. De är visserligen inte kondomtäta, men ungefär i samma klass som ett par bra skor (med limmade sömmar). På vintervattnet är de iaf kung om man måste ha heltäckande vantar, men se till att få rätt (dvs liten och tajt) storlek.

    Mina läcker knappt heller…
    Bara goda erfarenheter av CWM. Mina är riktigt tighta.

  • dude

    Medlem
    28 mars, 2009 vid 18:12

    Jag erfar någon sorts piratversion av prylar från DaKine och O’Neill. Vissa O’Neill-produkter jag skaffat har haft väldigt bra kvalité medan på andra har limmet inte ens hållit fast gummisulan på neoprenskon.

    Jag tror att antingen är det O’Neill eller DaKine som medvetet sänker kvalitén på sina produkter för att höja marginalen, när väl en modell eller produkt har erkänts, eller så är det piratproduktion utan kontroll (och då typiskt med sämre lim) som ändå får ut sina produkter till samma affärer som förut sålde de bra prylarna – i vilket fall det skulle vara sista ledet, surfshopparna som försöker höja sina marginaler. Med det jag läst om hur produktionen fungerar i Asien så är det för mig ingen tvekan om saken att det kommer ut prylar med sämre kvalité.

  • dude

    Medlem
    28 mars, 2009 vid 18:12

    Jag erfar någon sorts piratversion av prylar från DaKine och O’Neill. Vissa O’Neill-produkter jag skaffat har haft väldigt bra kvalité medan på andra har limmet inte ens hållit fast gummisulan på neoprenskon.

    Jag tror att antingen är det O’Neill eller DaKine som medvetet sänker kvalitén på sina produkter för att höja marginalen, när väl en modell eller produkt har erkänts, eller så är det piratproduktion utan kontroll (och då typiskt med sämre lim) som ändå får ut sina produkter till samma affärer som förut sålde de bra prylarna – i vilket fall det skulle vara sista ledet, surfshopparna som försöker höja sina marginaler. Med det jag läst om hur produktionen fungerar i Asien så är det för mig ingen tvekan om att det kommer ut prylar med sämre kvalité. Det är bara att reklamera om man köpt från en seriös affär!

  • spray

    Medlem
    29 mars, 2009 vid 22:42

    Det blev Psycho2 hooded 6/5/4 med DL psycho gloves 3mm samt Heat 7mm rounded toe.

    Jag har just utökat min säsong med fem månader 😀

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilka handskar och stövlar ska jag välja?! -supererbjudande från cleanline =)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.