Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vilka segelstorlekar gäller?

  • Vilka segelstorlekar gäller?

    Publicerad av joachim_larsson på 10 oktober, 2008 vid 16:41

    Bara nyfiken på hur många segel har man oftas för att klara sig i slalom/speed och vilka storlekar på brädor passar för en som väger 76 kg?

    med fokus på slalom

    //Joachim

    andersbq svarade 15 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • imported_macts

    Medlem
    10 oktober, 2008 vid 16:56

    en 7,0 och en 5,5 el 6,0 kommer du klara dig långt på. Bräda mellan 80-95 liter, med tanke på att jag antar att du kommer att köra i hårdvind och kör Kona i lättare vindar?

  • lbj

    Medlem
    10 oktober, 2008 vid 17:37
    Joachim_Larsson;507186 wrote:
    Bara nyfiken på hur många segel har man oftas för att klara sig i slalom/speed och vilka storlekar på brädor passar för en som väger 76 kg?

    med fokus på slalom

    //Joachim

    Kom över till TT i helgen så får du prova

  • jester

    Medlem
    10 oktober, 2008 vid 17:43

    Joachim: Min bräda nedan, eller nåt liknande, samt en 5.8 och 6.6 hade du klarat dig fint på. Glöm inte att lägga in en 3-4 goa fenor i budgeten oxå.

  • joachim_larsson

    Medlem
    10 oktober, 2008 vid 19:47

    @lbj 507213 wrote:

    Kom över till TT i helgen så får du prova

    TT ?

    Jag är i LERUM i helgen…

    Mvh
    Jocke

  • andersbq

    Medlem
    10 oktober, 2008 vid 20:05

    @Jester 507217 wrote:

    Joachim: Min bräda nedan, eller nåt liknande, samt en 5.8 och 6.6 hade du klarat dig fint på. Glöm inte att lägga in en 3-4 goa fenor i budgeten oxå.

    På något vis har jag en känsla av att Jocke “Pastorn” kan köpa in sitt kitt via firman. Har också en känsla för att han borde ha hyggliga kontakter med något franskt företag. Kanske t o m kan få upp lite “demogrejor”. Jag kommer inte göra mig besvär att sälja mina gamla grejor!

    3-4 fenor!!! 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 Vilken dröm!

    Jo förresten, jag KAN tänka mig att sälja något helt unikt. 8 st C3 fenor, unikt handslipade. Med skön flex och assymetriska i de mindre storlekarna. 26-38 cm!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vilka segelstorlekar gäller?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.