Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilka våt/torrdräkter är ni nöjda med?

  • surfen

    Medlem
    4 maj, 2005 vid 13:22

    Kör med Norths dräkter och har gjort det i flera år, hållbara som bara den och varma kommer inte ihåg vad den heter men neoprenet är 5/3,5/3mm. Den fryser man inte med fast man går ut när isen precis har släppt. Men den går inte att ha på sommaren för varm….

  • oscar

    Medlem
    4 maj, 2005 vid 13:33

    PL ZF dräkt finns ju även i 4/3. kompletterar du det med väst huva och ett par sådanadärcykelbyxor i neopren så klarar du dig nog skitbra även på vintern. 4/3 känns ju lite svalare på sommaren.

  • bonasurf

    Medlem
    4 maj, 2005 vid 13:37

    Oj det var off pick. Nu recention av min splajsans nya Nielpryde eclipse 5000.

    Beställde den dagsfärsk ifrån varberg. De hade inte ens packat upp dem ifrån leverantören.

    Den är enormt skön att ha på sig. Men jag har varit ute två dagar båda rejält kalla.

    Anledningen till att köpa eclipsen för 3200 kr är för mig att ha en dräkt man inte bara kan vara i vattnet med utan även stå på land med utan att frysa. Den förra eclipsen jag hade 2001 år modell var helt zipless och på snudden till torr. Tyvärr är detta INTE fallet med den nya som nu har dragkedja igen. JAg är inte alls imponerad av hur varm den är. Detta trots att jag hade NPs huvväst på under.

    Så tyvärr måste jag såga den lite trotts att den är grymt skön och ger ett intryck av att vara riktigt högteknologisk.

    Den är också lite bökig att få på sig med flärpar och grejjer i rugen som man får vara gymnast för att nå.

    Komfort 5
    Utseende 5(på mig)
    Smidighet 5
    Påsättning(av mig) 3 Avtagning 5
    Värmehållande 3
    I värme 5

    Verkar inte klara minre än 10 grader på land trots väst med huva. I vattnet helt ok. Smidig men hur får man på den själv. Med det priset vill man ha 5 på allt.

  • nordgren

    Medlem
    4 maj, 2005 vid 13:43

    Jo det är klart att det blir varmt då. Men man får hoppa i lite då och då och “suga in” vatten i dräckten för att svalka sig. Sen när det är varmt brukar jag bara ha en neopren t-skirt och shorts.

  • klepper

    Medlem
    4 maj, 2005 vid 13:47

    Rekommenderar helt klart RipCurl, jag är jättenöjd med min vinterdräkt.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 maj, 2005 vid 13:57

    vad är det för namn på ripcurlen?

  • herodude

    Medlem
    4 maj, 2005 vid 14:35

    min np 5000 från förra året är grymm som attan, dragkedja å skit jag va i förra gången när det va 6 grader, å jag frös inget på stranden heller… körde med väst å huva, ååå så ett par skor.. wink.gif vantar med iofs.. 😛

  • oscar

    Medlem
    4 maj, 2005 vid 14:56

    Rip Curlen har jag också testat. Tyckte den sög då det rann in vatten i nacken trors deras “bat wing”. Lämnade tillbaka den direkt…

    Har rätt hårda krav då jag seglat i 7 år med en GUL Viper Nitro torrdräkt som var helt suverän tills den gav upp. Inget slår en torrdragkedja i värme.

  • maki5836

    Medlem
    4 maj, 2005 vid 17:01

    Har kört NP 4000 nu i vinter, den nya kedjan är mjukare vilket ger dig större rörlighet, är mkt nöjd! Till sommaren blir det Rip curl, classic, relativt billig och funkar bra även till vågsurfing.

  • supasonic

    Medlem
    9 maj, 2005 vid 15:53

    Hördu Oscar, jag har faktiskt haft problem med mina prolimitdräkter. Du vet ju att jag tar bra hand om mina grejer. Sömmarna har släppt på flera ställen eftersom de inte är fastlimmade med en patch som på Neilpryde. Dessutom har neoprenet på knäna spruckit på båda mina dräkter och kollar man på kvaliteten där så är den helt sjukt dålig. Neoprenet innehåller en massa småbubblor och det ser ut som att det är konstruerat för att gå sönder. Tanken är att det skall vara speciellt starkt neopren där men de har misslyckats totalt. Kanske är kvaliten bättre nu men jag chansar inte och köper en prolimit igen. Just nu kör jag i min pyro men skall köpa en neilpryde 5000 e3 att ha när pyron blir lite för svettig.

    Kan lägga till att jag är lite frusen av mig. Da kines cold water mitts är en välsignelse.

    .s

  • swe880

    Medlem
    9 maj, 2005 vid 20:08

    NPX 4000 5/3 fungerar bra !.. cool.gif

  • ola_p

    Medlem
    9 maj, 2005 vid 20:41

    jag trivs bra i min PL 5/3..
    Läcker lite granna i nacken när man simmar men inte så mkt..

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilka våt/torrdräkter är ni nöjda med?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.