Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken är den grymmaste vinterdräkten?

  • Vilken är den grymmaste vinterdräkten?

    Publicerad av ninoh på 12 maj, 2013 vid 11:40

    Den ska gå att köra i så fort isen släpper, alla tips uppskattas..

    ninoh svarade 11 år sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • supersystem

    Medlem
    12 maj, 2013 vid 12:19

    Tror de flesta 6/5 vinterdräkter fungerar bra nufortiden. Själv gillar jag inbyggd huva så man minimerar vatteninsläpp när man bodydraggar. Kör Oneill Psycho RG8 http://www.ohana.se/oneill-p-1801-c-283.aspx. Riktigt nöjd med värme & flex! Har kört den i vinter, promenerat genom issörja för att komma till fritt vatten så ca +2 i luften och vattnet.

  • blizzy

    Medlem
    13 maj, 2013 vid 07:35

    Har sommaren inte kommit till Stockholm än?
    Men som ovan så de flesta 6/5 bör vara ok. Vill du ha nåt jämförande oberoende test (som du med stor sannolikhet inte kommer få här) så kolla dom stora tidningarna, typ Kiteworldmag mm…

  • ninoh

    Medlem
    13 maj, 2013 vid 09:27

    Hehe, jo den är typ här 😉 tänkte bara ha lite framförhållning inför vintern.. så man slipper hamna i samma sits som nu o köra torris i väntan på beställd våtis, bara för den pajade i höstas
    och jag glömde fixa ny..

    Vet att det är svår att få oberoende svar men d struntar jag i, vill mest ha lite svar 😉 hur skulle ripcurl flashbomb hooded 5/4 funka?

  • nickeapa

    Medlem
    13 maj, 2013 vid 10:01

    Har en 6-5-4 flashbomb som jag tycker är grym. Du kan få köp den för rätt peng då min plan är att vara utomlands nästa år…

  • billie

    Medlem
    13 maj, 2013 vid 10:41

    Kan man inte ha byxor utanpå dräkten ?

  • ninoh

    Medlem
    13 maj, 2013 vid 21:48

    Nickeapa: vilken storlek?

  • nickeapa

    Medlem
    14 maj, 2013 vid 09:33

    M är det

  • ninoh

    Medlem
    15 maj, 2013 vid 12:26

    ok, har LS.. blir för liten tyvärr..

  • bicless

    Medlem
    17 maj, 2013 vid 21:54

    Jag kör ascan icehawk 6mm när det är kallt och den funkar året runt. Hackar man hål i isen på våren och hoppar i funkar den me.

    Men den börjar redan bli för varm soliga dagar så då kör jag mystic crossfire 5mm. Båda dräkterna är väldigt täta på mig och skulle jag ha en t-shirt under skulle den vara fäckvis torr efter några timmar på vattnet. Storleksguderna på de modellerna stämmer väldigt bra.

    Sen har jag kört en del i min dry fashion torris också och det är superskönt. Behöver man inte simma så mycket (läs lite vågor) kör jag helst torris. Man simmar långsamt i dem så passar inte i alla förhållanden.

  • ninoh

    Medlem
    19 maj, 2013 vid 14:07

    Tack för svaren! Någon som har erfarenhet av billabong sg5?

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken är den grymmaste vinterdräkten?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.