• Vilken bom?

    Publicerad av anonym-anvandare på 6 april, 2001 vid 12:25

    Vilken bom skall jag välja? Får kosta runt 1500kr. Kan Techno-Limit 890:- vara något? Neil Pryde Reach eller Maui Magic? Någon som känner till något erbjudande? Tacksam för svar.

    fishy svarade 23 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    6 april, 2001 vid 13:13

    Själv kör jag NP Race å är nöjd, dock behöver man kanske fila ned skruven som går igenom hävarmen till mastfästet något (den sliter lite på tampen annars). Har ett par polare som kör Techno-Limits å de är nöjda, kände å klämde lite på bommarna och de framstår som klart prisvärda för mig. Jag har även en Chinook-bom som jag gillar, även om bomgreppet inte suttit så bra som jag hade önskat.

    Maui Magic vet jag inget om. Norths nya alu bom med ovala rör ser fin ut, kanske lite dyr? Men den är nog bra. Nautix har jag lite dåliga erfarenheter av, men det var för länge sedan. Numera lär de vara betydligt bättre, Nautix Jumbo lär hålla bra. Local Spirit är OK, men om du har lite tryck i prylarna så är det värt att köpa snäppet bättre.

    Men som helhet är väl de flesta bommar idag helt OK, välj en bom som passar din segellinje och plånbok så blir du säkert nöjd!

    Lycka till å Surfa På!

  • oscar

    Medlem
    6 april, 2001 vid 13:27

    Har en Maui Magic bom som jag är mkt nöjd men. Den är faktiskt förvånansvärt styv för att vara alu. Det som är bra är att det är 60 cm förlängning, den täcker hela min linje från 4.2 till 6.9. Har även en North Prog comp, mkt skönt med ovalt grepp. I övrigt ingen större skillnad i styvhet.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 april, 2001 vid 14:03

    Har en nautix tiger den är superstyv o sitter kannon.

  • fishy

    Medlem
    6 april, 2001 vid 16:38

    I senast numret av Windsurf testades bommar och Norths aluminumbom Progression A+, tror jag, fick mycket bra resultat. De flesta bommar de testade var Karbonbommar men tydligen skulle denna North bom nästan kännas som en karbon. Köp tidningen -läs testet och dra dina egna slutsatser.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.