Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken bräda i Stockholm

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 september, 1999 vid 07:30

    Jag har en kanonfin F2 Sunset Slalom bräda. Den är 272 lång 60 bred och har 105 liter.
    Sprillans ny Slalom fena,Trimbox.+ Stroppar och Mastfot.
    Kanonpris 2500:-

    Maila eller ring På tel:08-715 12 10

  • robin

    Medlem
    15 september, 1999 vid 07:54

    Klart att den funkar, med det måste ju blåsa rätt hyfsat i alla fall för att den ska vara rolig. Bästa brädan för Stockholm om man bara ska ha en bräda är tyvärr något som planar tidigt med en 7.5:a och gärna något ännu större. Nu inför hösten bör däremot 275:an funka finfint, om bara höstvindarna kommer igång snart!!

    Robin

  • stefan-v

    Medlem
    15 september, 1999 vid 15:25

    Enl min erfarenhet kommer du att få segla mkt lite med en sån bräda i Sth-omr. Mer volym gäller alt lång säsong, dvs ut i höststormarna sent i oktober -november. Mvh Stefan V

  • krille

    Medlem
    16 september, 1999 vid 03:30

    Hej!
    Har själv kört på brädor, som har haft som max 96 liter dom senaste tio åren och det med 6,5 som störst. Jag väger 76 kg och har fått
    segla rätt mycket. Har man möjlighet och kapacitet för att dra rigg på en sådan bräda så slipper man ju simma om det mojnar förmycket då man är ute. Vill man dock vara på den säkra sidan, och få segla “typ jämt” så rekomenderar jag en större bräda (150l)med stort segel (7,5-9,0) för då kan man
    ju plana då fjärden ligger “blank”. Testade en BIC Techno med 8,5 och den planade väldigt tidigt i moderat vind (4-5+ m/s) vilket ger mycket segling såklart men kanske inte tilltalar alla. Vet ej hur duktig du är och hur mycket du väger, men visst kan en 275:a Tiga fungera i Sthlms-området.
    /Krille

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 september, 1999 vid 08:26

    Hej, jag har själv en Tiga 275ACR från 92 och bor i Sthlms området. Jag har den har säsongen investerat i en Techno (150 l) och ett 8m2 segel och måste säga att antalet dagar på vattnet har ökat kanske 300%. Kan man bara surfa på helger och semester så anser jag att man behöver något större än en 100 liters bräda för att kunna utnyttja de få dagarna då det blåser. Ny bräda, segel, mast och bom(?) kostar ju på en hel del men det är det värt.
    /Fredrik

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken bräda i Stockholm

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.