-
Vilken bräda ska jag välja?
Ska köpa ny bräda. Troligen från Tyskland. Har hört att Keppler ska vara bra.
Idag har jag en fanatic gecco 137, 8 år gammal o trimbox..ush och är trött på den. Osäkert om jag kommer vilja fortsätta på den vid sidan av en ny bräda. Skitsvårt att hitta trimboxfenor också.Seglade i onsdags och en kille med fanatic freewave 104 planade jäkligt tidigt. Visst, han vägde mindre och den brädan väger inte mycket.
Nu är jag sugen på nytt..men vad ska jag välja?
Jag seglar mest i Stockholm och åker någon gång till Haga en helg på sommaren. Tar aldrig med mig grejer utomlands. Jag väger 87kg, 189 lång. Jag har ett 7.5 V8 som jag gillar, dom mindre seglen kan jag tänkas köpa nytt. Vattenstart självklart, fullfartsgippar ja, men duckgippar och trick kan jag ej. Tränar på hopp, men ny på det. Tycker det är roligare att segla i dyningar än plattvatten, händer liksom mer. Tyvärr inte ofta det går dyningar i Stockholm. Kanske måste jag välja något mellanting som kan både speeda, hoppa, svänga. Omöjligt?Det är kanske jättesvårt att råda andra om brädor. Jag tittade lite på Fanatic Freewave 104 och Mistral Syncro 115, men sen finns det ju RRD och JP också. Jag har ingen koll så hjälp mig gärna..
Tack för svar!
Logga in för att svara.