Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken digital kamera?

  • Vilken digital kamera?

    Publicerad av anonym-anvandare på 15 september, 2003 vid 09:04

    Vad ska man köpa för digital kamera nuförtiden. Den här sporten lockar till mycket bla till att ta bilder. Vet att bla Melker köpt ny. Är den bra melker?
    /per

    eddie svarade 20 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 september, 2003 vid 09:14

    Köp Canon´s senaste EOS 1D en grymmt fin kamera med bästa kvalité. Du kan nu köpa huset för strax under 20000:- objektiven kan du hitta för 5-50lakan beroende på styrka, de digitala kamerorna sjunker ganska kraftigt i pris de kommande åren för att utvecklingen dundrar iväg.

  • patrikol

    Medlem
    15 september, 2003 vid 09:59

    Är det inte Eos 10 D ni menar? confused.gif
    10 D = 6,3 Miljoner pixlar pris cirka Hus 15795:-
    1 D = 4,4 Miljoner pixlar pris cirka Hus 48495:-
    1 Ds = 11,4 Miljoner pixlar pris cirka Hus 85995:-
    eller ni menar begangnat?

  • Anonym

    Gäst
    15 september, 2003 vid 10:27

    Jag hade köpt Canon EOS 300D. Den kostar under 10.000 kr och alla vanliga objektiv passar.

    /Fredrik

  • piloten

    Medlem
    15 september, 2003 vid 10:43

    GUD I HIMMELEN SURFDRAKEN! Tack för tipset! Här går jag och trånar över Canon EOS 10D i ovisshet om att de har släppt en Digital version av 300’n. Äntligen en digital systemkamera i min prisklass!

    Svårt val nu: en 16m2 eller en 300D…..trisslotter here i come!!! grin.gif grin.gif grin.gif

  • patrikol

    Medlem
    15 september, 2003 vid 10:44

    Ta 16 kvm så slipper du stå på stranden och fota när vi andra är ute och njuter av naturens krafter! smile.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 september, 2003 vid 11:00

    Kan rekomendera en jevligt bra sida med riktigt sjysta reviews!! Lätt en av dem bästa på nätet! Canon 300D och har ju samma sensor som 10D men är bra mycket mer prisvärd! 300D fattas lite costom inställningar och har inte riktigt samma hus som 10D och så är det lite annat smått som skiljer. Läs resten på.. Där står allt!!!
    http://www.dpreview.com
    Niklas

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 september, 2003 vid 11:02

    glömde…
    ta buyers guide, håll ner ctrl markera två kameror (ex. 10D & 300D) skillnader svart på vitt…
    Niklas

  • Anonym

    Gäst
    15 september, 2003 vid 14:26

    En annan sida som jag kan rekommendera som innehåller många olika kameror samt tester på många av dessa är

    http://www.cyberphoto.se

  • eddie

    Medlem
    15 september, 2003 vid 15:34

    20000:-
    Det var billigt…. finns det inte dyrare… *ler*

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken digital kamera?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.