Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vilken dräkt ska jag köpa?

  • vilken dräkt ska jag köpa?

    Publicerad av brutus på 29 april, 2005 vid 09:19

    Tjena,
    Går o klämmer på NP 3000 5/3 semidry
    och på Pro limit ZF Steamer 5/3, båda -05.

    beslutsångest!!! Vilken är varmast / skönast? Skiljer ju bara 200 spänn på dräkterna så en av dem blir det…
    har hört mycket bra om Pro Limits dräkter tidigare, är det någon som kör med den som har några ord att bjuda på?

    Eller kanske en anna rekommendation på en helt annan dräkt??? shocked.gif

    MVH / Martin

    svensson1982 svarade 19 år sedan 10 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • lars_k

    Medlem
    29 april, 2005 vid 09:51

    Prolimits gummiblära som man drar över huvvet kan vara lite bökig ibland. Annars tätar den jävligt bra runt halsen och dräkten är grymt smidig. Jag ångrar inte att jag köpte den (ZF 3/5) iaf. tongue.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 april, 2005 vid 09:53

    Gjorde själv samma jämförelse, men Pro limit ZF Steamer 5/3 motsvarar NP 5000 vilken ju är 1000:- dyrare än Pro Limit dräkten.

    Pro limit dräkten är en mycket skönare, varmare och bättre dräkt, absolut rekommenderas!

  • JOHN_j_RAMBOO

    Gäst
    29 april, 2005 vid 09:59

    Vet inget om hur mycket bättre ProLimit dräkterna är, men jag är inte det minsta missnöjd med min NeilPryde dräkt.
    Funkar grymt i alla väder..hållt har den dessutom gjort wink.gif

  • bonasurf

    Medlem
    29 april, 2005 vid 11:01

    Köpte NP 5000 förra veckan.

    Den förra jag hade var den helt utan dragkedja som jag älskade över allt annat. Man blev aldrig kall i den och det var så gott som en torrdräkt.
    Den är oerhört skön att ha på sig
    men Tyvärr så är årets modell inte alls lika varm och långt ifrån så torr. Jag har frusit båda dagarna trots att det inte varit nollgradigt. Är faktiskt riktigt besviken. Betalar man 3200 kr för en räkt så förväntar man sig inte att den ska vara mycket sämre än 3-4 årsomdeller tidigare varit.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 april, 2005 vid 11:05

    Kolla På Circle One Vortex, mycket prisvärda.
    Jag har en 5/4/3.
    Finns hos Jollespecalisten, ganska långt ner på sidan.

  • endy

    Medlem
    29 april, 2005 vid 11:35

    Jag kör Pro-Limits ZF 5/3 Pro Series, mcyket bra dräkt och varm, som Lasse sa lite knöligt i halsen men efterhand kirrar man det.
    Kör den året om utan extra förstärkningsplagg och det är No probs!

  • brutus

    Medlem
    29 april, 2005 vid 13:01

    åhååå, det låter som om vi har en vinnare?!?
    Pro limits dräkt låter ju onekligen 7sst, har också fått för mig (?) att den är mer att jämföra med NP 4000/5000 än NP 3000.
    Dessutom har den ju praktiska lösningar som kardborreband vid benen, icke att förkasta, o det där vattenlåset i nacken. Men när det står att den har kortare dragkedja, innebär det då att det är ett jävla meck o komma i den eller?
    Hmmm, det börjar närma sig köp, börjar närma sig premiär, börjar närma sig vansinne av abstinens efter vind!!!
    Tackar för svaren, fler kommentarer?
    /M

  • lars_k

    Medlem
    29 april, 2005 vid 13:34

    Om du inte är onormalt fet så är det inga problem att komma i den. Den stretchar bra när du kliver i. Köööp! =)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 april, 2005 vid 13:55

    vem säljer prolimit?

  • gurra1978

    Medlem
    29 april, 2005 vid 14:01
  • surfslusken

    Medlem
    29 april, 2005 vid 14:02

    Svar till:


    vem säljer prolimit?

    [/ QUOTE ]

    Vill du ha bästa pris så kolla på:
    http://www.brett.se

  • hstrom

    Medlem
    29 april, 2005 vid 16:32

    Här e en till som e grymt nöjd med prolimit.. Ja.. någor kortare dragkedja.. men det tänkte jag bara på första gången.. inga problem alls att komma i o ur..
    Köp o börja surfa! grin.gif

    Nu måste det bli kuling snart….

  • donpedro

    Medlem
    29 april, 2005 vid 18:38

    Jag kör en gunsails dräckt, denna tycker jag e myckeet fröjdefull. Håller torrt riktigt bra och är varm och väldigt smidig. Sen att den kostar halva priset av en NP dräckt är ju ingen nackdel!

  • svensson1982

    Medlem
    29 april, 2005 vid 18:39

    Jag kör på ripcurls dräkt. varm som få!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vilken dräkt ska jag köpa?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.