Taggad: 

  • Publicerad av mexi_ på 2 juni, 2008 vid 10:57

    ska jag ha om jag vill:
    – Mäta min hastighet, max, mean, mm samt kunna se hastigheten i displayen när jag kör.
    – Kunna lägga in koordinater för tänkt rutt som jag sedan kan följa i displayen.
    – Kunna bada med den utan att den slutar att fungera.

    Känns som att det är dags att handla lite nu om jag ska ha någon chans att slå mitt mål på 30 knop…till sommaren

    jester svarade 15 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • jester

    Medlem
    2 juni, 2008 vid 11:38

    Första punkten: Amaryllo GT11 eller GT31. Dessa har programvara som är specialgjord för speedsurfing.
    Andra punkten: inte dom jag nämde ovan…
    tredje punkten: Alla lite “enklare” GPSer kräver en sk Aqua-pac, för att inte riskera läckage. Blir stort tryck på enheten vid exempelvis ett kastfall…

    Jag skrev ihop, en liten guide om GPSer för speed/slalom-gänget. kolla här: http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=57774

  • Kjello

    Gäst
    2 juni, 2008 vid 17:13

    Intressant att se hur fort jag surfat, men min Gsat + mobil vill man inte riskera ut på surf,
    annars tror jag den klarar alla 3 punkterna med Nav4all gratis programvara.

    Navigerings gps handenheter börjar bli billiga, kanske något om man inte tävlar,
    Dom borde klara alla punkterna, är väl det dom är till för, men jag vet inget egentligen.

  • jox

    Medlem
    2 juni, 2008 vid 21:12

    velocitek har stora siffror på displayen som man kan läsa samtidigt som man kör… man fäster den på bommen. finns på vindsurfing.se

  • swe876

    Medlem
    3 juni, 2008 vid 09:08

    Hej,

    eftersom du har lagt in det här inlägget i RACING forumet så kanske du är intresserad av kappsegling? I så fall rekommenderar jag att du också letar efter en startklockafunktion. Jag använder min Garmin Foretrex 101 till startklocka. Jag tycker att det fungerar utmärkt.

    Jag har badat med min några gånger och den fungerar fortfarande, dock så är det många andra som har haft likadana som inte har tålt ett bad.

    Jesper, har Amaryllon startklocka?

    /Jona

  • mexi_

    Medlem
    4 juni, 2008 vid 10:29

    Ok, tack för svaren, det verkar som att man får välja om man vill mäta fart eller navigera då? Ska kolla runt lite mer och se vad jag hittar!

  • jester

    Medlem
    4 juni, 2008 vid 10:53

    Jona: Öhh… vet inte… kanske… 😀

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.