Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken handkamera är det som gäller?

  • Vilken handkamera är det som gäller?

    Publicerad av kronaldo på 16 november, 2012 vid 14:40

    Hej vänner!

    Sticker snart iväg på en månads surfresa och tänkte införskaffa mig lite hårdvara i videoväg för att p.s.s. kunna föreviga resan.

    Besitter en GO-PRO HD #2 men känner att det inte är tillräckligt – behöver helt enkelt även en handhållen videokamera. Har tyvärr inte tid att plöja recensioner så någon får gärna hjälpa mig med vad jag ska köpa.

    Tips? Tack på förhand.

    skanepaul svarade 11 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • above_the_law

    Medlem
    17 november, 2012 vid 09:34

    Panasonic verkar fortfarande ligga i täten när det gäller film/video generellt. HC-V700 t ex ger även möjlighet till 1080/50p med en enkel knapptryckning, manuell zoom med lågt skärpedjup, anti skak och bra autofokus mm. Ska du mest filma är det fortfarande svårt att slå de som enbart filmar… Vill du även kunna fota på hög nivå och byta objektiv så är ger Panasonic Lumix-serie både imponerande foto och video med möjlighet att byta objektiv (utan spegelreflex), vilket även gäller för Sony NEX-serien.
    Vart drar du? Hoppas få se lite skön film från resan då:-)

  • skanepaul

    Medlem
    17 november, 2012 vid 11:37

    Jag hade köpt Canon EOS M det är i princip en 600D fast utan spegel, så kan du fota stillbilder med bra resultat också. Finns adapter så du kan köra vanliga EF objektiv med den, såna kan man fynda på Blocket.

    Annars Panasonic HC-V700 är ju en grymt prisvärd videokamera.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken handkamera är det som gäller?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.