Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken kite?

  • Vilken kite?

    Publicerad av enlighted på 19 augusti, 2006 vid 13:49

    Tjena, är en kille på 190 cm och ca 90kg som just nu letar som en tok efter en kite. Är nybörjare och enda erfarenhet av kitening är från kursen jag gick. Då jag enbart kan köpa EN kite pga ekonomin så vill jag få tips på vilken kite typ och storlek som passar bäst för västkust förhållanden?

    Tacksam för svar…

    Mvh Peter Ankerson

    betbangan svarade 17 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • wims_lkp

    Medlem
    19 augusti, 2006 vid 14:29

    Försök hitta en begagnad Best Warroo då kommer du ganska billigt undan. så får du en riktigt bra kite. 12m2 kanska 14 hade passat dig. De är inte den ja har på inköps listan till nästa år men den är grym, många har den här omking.

  • enlighted

    Medlem
    19 augusti, 2006 vid 17:10

    Okej, vilka vindar kan man åka med den i? Hur brukar det blåsa längs västkusten??

  • zilversurfarn

    Medlem
    20 augusti, 2006 vid 19:03
  • betbangan

    Medlem
    20 augusti, 2006 vid 20:46

    Tjena, jag kan inte svara på din fråga men jag ville bara säga att jag är i samma sits. Dvs nybörjare, letar grejer och bor i Göteborg.
    Var nere i Tarifa, Spanien nyligen och gick kursen. Letar nån i Göteborg med omnejd som man kan hänga på och åka med. Om inte annat för att dela bränslet med;o)

    Skulle det vara ok att hänga på dig(er)?

    /Andreas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken kite?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.