Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken kite?

  • milkman

    Medlem
    1 juni, 2013 vid 07:04

    Vi kommer vara i Habo från Lunch idag så då kan du testa Nobile 50fifty så får vi se om jag tror rätt 🙂
    Vi har med alla andra kiter vi har också. Tex Edge och C4

    Edit: (igen). Han hade visst kommit rätt 🙂 Hoppas ni hade det bra!

  • alenvret

    Medlem
    9 juni, 2013 vid 10:40

    Hej,

    Ny fråga men samma tråd.

    Tog precis mina första stapplande steg till att bli Kitesurfare via en bättre kurs. Fått lära mig the basics och tänkte att nu får jag skaffa lite prylar så jag kan öva.

    Kommer troligtvis åka i Göteborgsregionen som oftast, bor nära Askim där det brukar vara en hel del folk. Vill ha en bra Kite med bräda och hela kittet att ha som första utrustning att lära sig med.

    Väger 72 kg och är 176 lång, har någon tips på storlek, märke?

    Linus

  • ursuspolaris

    Medlem
    11 juni, 2013 vid 10:07

    Tja Linus, Ska du köpa din första utrustning kan det vara ide att titta på begagnat. Jag säger det vis av egen erfarenhet, min första Kite missade jag nämligen launchen på och satte i ett träd. det var sista gången den flög, och då var jag lite glad att jag inte hade lagt ner 12 papp på den.

    Som nybörjare är det ju dock ibland lite nervöst att köpa beggat, just eftersom marknaden svämmar över av olika märken. Tyckte du om draken du hade när du gick din kurs kan det ju vara en ide och fråga dem som höll kursen om de säljer ut begagnat. många som håller kurser gör det med jämna eller ojämna mellanrum och då får du också bonusen av att få en kite som du redan vet hur du ska rigga och hantera säkerheten på.

  • blizzy

    Medlem
    11 juni, 2013 vid 11:45

    @alenvret 711433 wrote:

    Hej,

    Ny fråga men samma tråd.

    Tog precis mina första stapplande steg till att bli Kitesurfare via en bättre kurs. Fått lära mig the basics och tänkte att nu får jag skaffa lite prylar så jag kan öva.

    Kommer troligtvis åka i Göteborgsregionen som oftast, bor nära Askim där det brukar vara en hel del folk. Vill ha en bra Kite med bräda och hela kittet att ha som första utrustning att lära sig med.

    Väger 72 kg och är 176 lång, har någon tips på storlek, märke?

    Linus

    Finns lika många trådar som behandlar dehär som det finns kajtare i Sverige. Svaret är i princip alltid detsamma, “en 12’a är en bra nybörjarkite med stort vindregister”. Och när det gäller märke så är det som att gå till Ica och fråga vilken mat som är godast… Finns 100 alternativ och alla är bra på något sätt. Finns stora märken, små märken, billiga märken, dyra märken, märken som bara gör nybörjargrejer, märken som bara gör freestylegrejer osv osv.

    Testa att söka så hittar du massvis med svar. Både här o på google…

  • debkausf

    Medlem
    13 juni, 2013 vid 20:24

    Bin beskrivning låter mycket riktigt som en swbl.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken kite?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.