Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing vilken kite har bäst: lyft? häng? snabbast?

  • vilken kite har bäst: lyft? häng? snabbast?

    Publicerad av anonym-anvandare på 15 oktober, 2003 vid 17:45

    har kört wipika airblast ganska skön på den tiden ganska keff nu. x3 väldigt snabb, bra lyft, fast verkar som rhino 2 har bättre häng så hhur ligger det till hrä egentligen?

    är intresserad av en ranking av följande kites:
    X3, X10, rhino 2, takoon skoop 2, slingshot fuel 2003, wipika amp.

    varför kör ingen X10, någon som ens provat?

    mvh gustav

    gugge svarade 20 år, 7 månader sedan 11 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • skejtar_henke

    Medlem
    15 oktober, 2003 vid 18:25

    finns nog lika många rankingingar som det finns kitare. Ungefär som att säga vilken är bästa bilen?
    henke.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 oktober, 2003 vid 18:26

    Det hänger nog mer på kitaren än kiten?

  • patrikol

    Medlem
    15 oktober, 2003 vid 18:51

    X10 har ju högst AR men den är ju så ny att den säkert inte kommit till Sverige ännu. Kolla in på http://www.kitesurfers.dk/equipment/index.html

  • hasso

    Medlem
    15 oktober, 2003 vid 19:00

    liftass?

  • cortex

    Medlem
    15 oktober, 2003 vid 19:12

    X10 är inte ny, den har funnits ett bra tag… togs däremot aldrig in till Sverige. Den ska tydligen vara *grym* om man kan hantera den, vilket det inte är många som kan i detta land (definitivt inte jag).

    Någon här på forumet som har kört den och kan komma med en liten review?

    Vilken som är “bästa” kiten beror ju på så många olika faktorer att det är omöjligt att säga. Alla de du har nämnt är bra, på olika sätt.

    Jag diggar ju Naish, därmed inte sagt att de andra är dåliga. smile.gif

    /Kaj(Tech)

  • patrikol

    Medlem
    15 oktober, 2003 vid 19:53

    Allting är relativt men den gick på visningstur runt om i Världen i Maj i år och det var innan försäljningen hade börjat. Och jag har inte sett någon dansk eller svensk med någon ännu, så “Ett bra tag” är ju individuellt vad man tycker att det är. Jag tycker ju att den är ganska så ny trots allt.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 oktober, 2003 vid 07:40

    Rhino4 är den bästa draken jag kört hittills! Snabbare än Rhino2, mycket bättre depower och större range, bättre lyft, nästan samma häng. Grym kite! Kommer till Sverige i november.
    Kolla in den på http://www.northkites.com
    //Chrille

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 oktober, 2003 vid 10:22

    alltså jag frågade ju inte vilken som passar mig bäst yatn efter specifika egenskaper och även om du gillar renault bättre än ferrari är ferarri snabbare.
    ganska lätt va?

    stämmer det om rhino 2 har bäst häng och X3 mest lyft?

    tappar man alltid häng om man gör en snabbare kite med mer lyft?

    mvh gustav

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 oktober, 2003 vid 10:22

    yatn=utan för de som ej förstod

    g

  • sj0gren

    Medlem
    16 oktober, 2003 vid 10:27

    Cabrinhas 04:or är grymma som fan

  • superman

    Medlem
    16 oktober, 2003 vid 10:36

    Vad är det för skillnad på Cabrinhas -03or och -04or ? Mer än Recon systemet?

  • kicki

    Medlem
    16 oktober, 2003 vid 10:49

    Jag har testat en hel del kites senaste året och klar favorit var EH men väldigt tätt följande var Takoon Skoop3. Skoop2 var jätte bra men lite skör men den nya modellen är kvickare och har ännu om möjligt bättre häng. De har skrivit om både wookII och skoopIII i kiteboarder magazine.. har den inte framför mig så jag kan inte citera test resultaten.

  • kitelife

    Medlem
    16 oktober, 2003 vid 15:21

    Svaret på den frågan beror hellt på vem man är sponsrad av…

    Mitt svar blir självklart SS Fuel 04 ; )

    Och JA kikki är sponsad av takoon och känner Erik…

  • pepa

    Medlem
    16 oktober, 2003 vid 15:34

    En respuesta a:


    Vad är det för skillnad på Cabrinhas -03or och -04or ? Mer än Recon systemet?

    [/ QUOTE ]

    Har kört BT:Nitro 14 (Cabrinha 04) ett tag nu och kan säga att den är riktigt riktigt skön! Har kört den i vindstyrkor mellan 6(med pulleybar)-15 m/s utan att ha direkta problem någonstans i registret. Skillnaderna mot förra året är väl främst att de är stabilare, har lite bättre bottendrag samt att Cabrinha har ändrat vinkeln på de små tuberna gentemot leading edge så att draken får bättre lyft. Något som förvånar mig är att den inte tappat i häng pga detta, istället är det bättre i Nitron. När man styr tillbaks kiten över huvudet får man sånt där extra häng som man ibland får precis innan landning, med den skillnaden att man är högt upp när det händer. Tycker också att de stora hoppen är mycket lättare att landa med Nitron pga att den inte flyger över dig alls i stort sett. Draken känns också lättare att hantera i luften än förra årets modell, snabbare och lättare att styra helt enkelt.
    Andra grymma ändringa är ju självklart Recon-systemet, som de flesta väl redan vet vad det är. Annars är det bara http://www.cabrinhakites.com som gäller!

    Jag är bäst.

  • gugge

    Medlem
    17 oktober, 2003 vid 08:18

    Peps, nu när du kört LiftAss ett tag, vad är din bedömning om dess framtid som proffskite?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing vilken kite har bäst: lyft? häng? snabbast?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.