Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Vilken kurs ska man gå?

  • Vilken kurs ska man gå?

    Publicerad av kekke på 14 augusti, 2009 vid 17:34

    Tjenare
    Efter länge varit sugen på att börja med kitesurfing så får det bli en kurs!
    Just nu befinner jag mig på Öland men blir dock att gå kursen när man drar ner till skåne och studierna i Lund igen.
    Så då till frågan med vilka ska man gå kursen? Har ju sett att det finns endel att välja kring Lund.
    Tanken är att jag ska gå en kurs för att sen köpa mig egna prylar och träna vidare…

    Rekommenderar ni någon speciel kursgivare eller är det bara att boka på första bästa? 😀

    lasurf svarade 13 år, 9 månader sedan 8 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • sourra

    Medlem
    14 augusti, 2009 vid 17:50

    Kitelife.se är bra skit med mycket erfarna instruktörer.

  • lidde

    Medlem
    14 augusti, 2009 vid 20:55

    Tack Sourra!

    Kekke du är mycket välkommen att höra av dig till oss på KiteLife.
    Vi har endags samt tvådagarskurser med den senaste utrustningen och de högst utbildade instruktörerna.
    Se mer på http://www.kitelife.se

    //Lidde

  • kekke

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 18:08

    Blir en kurs med KiteLife 😉

  • henkelu

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 21:11

    Gick kurs via kite.nu i våras med Magnus i varberg. Var riktigt bra!! Han försöker tydligen alltid hålla sig till att bara ha 2 max 3 elever per gång. Vilket så klart gör att du får Mycket tid med instruktören å slipper dela med ett helt fotbolls lag. 🙂
    Varma rekommendationer!

  • ursuspolaris

    Medlem
    22 juni, 2010 vid 23:50

    Är supernöjd med Kite.se, kunniga trevliga och väldigt engagerade. Kan varmt rekommenderas!

  • tess

    Medlem
    23 juni, 2010 vid 22:16

    Rekommenderar varmt att gå kurs med http://www.kitesurfalive.se/. Absolut kunniga!
    Dessutom har de speciella studentpriser för nybörjare

  • surfmc

    Medlem
    24 juni, 2010 vid 19:03
    henkelu;569243 wrote:
    Gick kurs via kite.nu i våras med Magnus i varberg. Var riktigt bra!! Han försöker tydligen alltid hålla sig till att bara ha 2 max 3 elever per gång. Vilket så klart gör att du får Mycket tid med instruktören å slipper dela med ett helt fotbolls lag. 🙂
    Varma rekommendationer!

    Tjena Henke

    Går det bra med brädletandet eller kör du vidare på din 134?

    Jag är visst för lite inne på denna delen av forumet ser jag för jag hade missat att du skrivit här, tack för rekommendationerna!

    Angående elevantal så kör vi med 2 elever per instruktör, enligt IKO får jag köra med 4 st men vi undviker det för elevernas skull. Vill en grupp på 3 elever köra ihop med en instruktör bjuder vi i så fall på mer tid utöver de 8 timmarna för att kompensera för större grupp.

    Hör av dig om du kommer ner i sommar så får du testa den större brädan.

    Ha det gott!

  • lasurf

    Medlem
    3 augusti, 2010 vid 14:41

    Landskrona ringer ni Jonnie och bokar på tel 070 66 59571 Vi tillhandahåller all utrustning av 2010års modell. Under denna kurs bekantar vi oss med olika kites och brädor samt övrig utrustning. VI är givetvis Certifierade Genom IKO Vi går även igenom alla frågor och undringar som man har så här i början. Vi går igenom vindfönstret, vindeffekter, “spot “kännedom, säkerhet, säkerhetssystem (leash) samt lite övrig teori. Hopsättning av utrustning (riggning), start och landning (med och utan assistans), samt enkla kontroll övningar med 4 linors drakar. Under denna kurs lär vi oss lite mer vindteori och spottkännedom samt att kontrollera draken i vattnet, vattenstart (av draken), bodydrag (upp mot vinden) och självräddning med hjälp av leashen/draken. Sen tar vi fram brädan och lära oss och hantera den, vattenstart och första åkturen. Vi går även igenom väjningsreglerna som gäller på havet, sen hoppar vi i vattnet och jobbar på att ta höjd, lär oss och vända och hantera andra kiteare på vattnet. Denna kurs utförs med instruktören på vattnet. All utrustning ingår i kursen ring och boka tid vi kör kurser dagligen från april om ni sen köper utrustning själv tar vi med er när vi har nya kurser och håller koll på

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Vilken kurs ska man gå?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.