Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken nybörjarbräda?

  • Vilken nybörjarbräda?

    Publicerad av bopung på 15 juni, 2005 vid 14:40

    Sambon vill ha en nybörjarbräda som jag (halvrutinerad) också vill kunna använda. Vilken bräda skall vi köpa???

    Egna tankar: rrd 360, fanatic/mistral ntrance, easy rider…. wink.gif

    chrillecarlsjo svarade 18 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 juni, 2005 vid 14:58

    Riktiga nybörjarbrädor är kul i ungefär en dag..
    Med det menar jag de riktigt stora, typ rrd 360 och easy rider mm.

    Jag är faktiskt i samma sits som du och de bästa alternativet jag hittat än så länge verkar vara på Surfersworkshop

    Exocet, Speed SliderNext paketet.
    Brädan är den lite slagtåligare varianten och finns i storlek ner till 120l

    Där ingår:
    Bräda
    Valfritt segel och storlek från challenger
    Bom
    Mast 35%
    Mastfot
    Mastförlängare
    Fena
    Stroppar
    Upphalslina
    Plus en shorty neoprene

    Allt som allt ca 13400:-

    Det lutar åt att det blir ett sånt paket till frugan..

  • bopung

    Medlem
    15 juni, 2005 vid 19:13

    Men att tillverkarna säger att även erfarna surfare kan ha väldigt kul med en rrd 360 – är det BARA säljsnack eller finns det ngt i det????

    Förresten hittar jag inget paket på workshops sida.

    /gus

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 juni, 2005 vid 19:57

    Jag kan rekomendera en fantic Viper. Jag var i samma situation förra året och vi köppte en Viper. Sambon har lärt siig surfa och är nöjd.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 juni, 2005 vid 20:52

    Jag började vindsurfa ett år sen och köpte då en RRD 360. Jag tycker personligen att den har varit grym att lära sig på och nu när jag har blivit bättre går det även riktigt fort. Har dock inte provat något annat alternativ (utöver Easy rider som jag inte tror man kan utvecklas lika mycket med alls som RRDn) och kan därför inte jämföra.

  • chrillecarlsjo

    Medlem
    15 juni, 2005 vid 20:56

    RRD 360 revolution är en bräda att utvecklas med, medans RRD easy rider lr Fanatic viper är brädor du lär dig segla på, men inget mer, på 360 brädan kan du lättare lära dig gippa mm!!!!
    /C

  • chrillecarlsjo

    Medlem
    15 juni, 2005 vid 21:01

    Svar till:


    Riktiga nybörjarbrädor är kul i ungefär en dag..
    Med det menar jag de riktigt stora, typ rrd 360 och easy rider mm.

    [/ QUOTE ]

    Jag tror inte du testat vare sig Easy Rider lr 360 Evolution om du klassar dom som ganska lika brädor! Det är mkt större skillnad än vad man tror…

  • oscar

    Medlem
    16 juni, 2005 vid 06:23

    Easyridern går skitbra att lära sig gippa på. Vi har två st i klubben och de är betydligt roligare än de ser ut. Så kom inte och döm ut de nya skolbrädorna innan ni testat!

    Grymt lätt att sätta fullplanande gippar på!

  • jakob_s

    Medlem
    16 juni, 2005 vid 07:32

    Bopung, RRD 360 den utan softdeck är mitt hint..

  • salle2

    Medlem
    16 juni, 2005 vid 08:26

    Det ä dumt å köpa rena rama nybörjargrjejer. Mitt tipps till dig är. 1 Gå nybörjar kurs. 2.Satsa på lite större Freeride o köpa antingen Starboard Carve (145-161) Litare
    Carve
    Eller JP X-cite ride.X_cite
    Du får grym bräda vilken du än väljer dessutom mycket, mycket lätsålda som beggade. Satsa inte på b-märke som är Exocet, lorch, tabou osv. köp inte heller breda formula brädor för de ä mycket ömtåliga
    Surfa lugnt smirk.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 juni, 2005 vid 08:51

    “Satsa inte på b-märke som är Exocet”

    oouusch…!!? den sved ordentligt

    /nybliven exocet-fantast

  • chrillecarlsjo

    Medlem
    16 juni, 2005 vid 10:41

    Svar till:


    Easyridern går skitbra att lära sig gippa på. Vi har två st i klubben och de är betydligt roligare än de ser ut. Så kom inte och döm ut de nya skolbrädorna innan ni testat!

    Grymt lätt att sätta fullplanande gippar på!

    [/ QUOTE ]

    Om du syftar på mig så kan jag ju berätta att jag Jobbade på Surfers Paradise Uthyrnings Center i sommras och de vindfattiga kvällarna så var jag ute och lekte med lite olika nybörjarbrdäor, så jag kan ju lätt säga att de är betydlygt lättare o roligare att utveckals med en 360 Evolution än en Easy Rider…som heller inte är en dålig bräda, men för den som vill utvecklas och ha kul på vattnet så tycker jag nog 360 brädan är perfekt!
    /C

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken nybörjarbräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.