Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken Rdm-förlängare ska man ha!

  • Vilken Rdm-förlängare ska man ha!

    Publicerad av danneman på 27 april, 2009 vid 21:24

    Står inför ett svårt beslut 😉 vilken förlängare? pin eller cup?

    har idag cup fot till min std mastförlängare som jag kör till 3,7an och 4.2an.
    men 4,7an och 5,3an har jag rdm numera men saknar förlängare. har märkt att dom flesta kör pin men vad skiljer dom 2 åt i hållbarhet egentligen finns det några bra argument?
    Jag behöver ha 30 i förlängning. kol inget nödvändigt eller?:smirk:

    danneman svarade 14 år, 11 månader sedan 19 Medlemmar · 51 Svar
  • 51 Svar
  • ola-h

    Medlem
    27 april, 2009 vid 22:16

    Det finns kolförlängare som är helt OK i pris, tycker jag. Personligen kör jag kopp – det känns tryggt… Fast jag rippade iofs ur koppen ur en i höstas.

  • ola-h

    Medlem
    27 april, 2009 vid 22:29

    Dannaman förresten – jag vill minnas att du hade någon film på gång….

  • danneman

    Medlem
    27 april, 2009 vid 22:55

    Film Det vet jag ingenting om.. blir nog en röd streamline =) gillar färgen!

    Har du inget filmmaterial från Maui med dig hem?

  • swe-496

    Medlem
    28 april, 2009 vid 00:07

    Om du redan har en typ av mastfot och förlängare som passar så är väl det bästa att köpa en rdm som funkar med den mastfoten du redan har. Jobbigt att ha 2 olika system tycker jag..

  • doc

    Medlem
    28 april, 2009 vid 06:54

    Om du ska byta till pin – se till att skaffa en bra som inte kan gänga ur sig. Själv kör jag Chinook, som är fräst ur ett stycke, men den är lite tung. Jag bytte från kopp eftersom kompisarna kör pin. Smart att kunna byta med varandra och låna om nåt pajar. Annars är det väl enklast att köra kopp o använda dina gamla fötter som SWE 496 föreslår.

  • stinger

    Medlem
    28 april, 2009 vid 07:13

    Jag kör också kopp. Tänkte på en sak bara nu när jag bytte jointen inför säsongen: Hur länge håller den där fjädern med “knapparna”? På en Nautixbom satt frontbeslaget med samma system. Där släppte knappen från fjädern och jag for i sjön utan att jag fattade vad som hände.

  • ola-h

    Medlem
    28 april, 2009 vid 07:20
    DanneMan;543234 wrote:
    Film Det vet jag ingenting om.. blir nog en röd streamline =) gillar färgen!

    Har du inget filmmaterial från Maui med dig hem?

    Några enstaka klipp, men inget bra. Sunkig kamera dessutom, så det blev mest stilbilder.

  • jesper_b

    Medlem
    28 april, 2009 vid 09:09

    Jag är så löjligt icke-objektiv, dvs partisk/full av egenintresse så det stinker. Men Hots kolförlängare kostar ungefär som en Streamlined och väger typ hälften och håller för allt. Vill man ha aluminium så finns den bästa, enligt mina subjektiva ögon, om ca en vecka hos mig och O’Hana. Jag har ett litet filmklipp som beskriver denna finfina aluförlängar men vet inte/orkar inte ladda ner här. Vill man se (och helt ok om man vill ladda upp här) skicka ett email till jesper.blomberg@hhs.se

    Annars kan man vänta till slutet av sommaren (om man nu kan det) då kommer alla techy-tokiga kolfibergalna Schwedenvindsurfare få en ordentlig omgång i och med hots då nya förlängarserie. Har alla fördelar från alla andra förlängare (!!!?). Vi snackar helgjuten aluminium, kolfiber och …. TITAN!!! Inget skämt.

    Är just nu på hot-distrubutionsmöte och det är verkligen löjligt hur mycket nytt, hur mycket stoke och hur mycket finslip denna lilla vindsurf, och numera surf(!?)firma spottar fram. Nästan pinsamt om man jämför med andra firmor, men som sagt, don’t trust me… try out yourself!

    /JB

  • ola-h

    Medlem
    28 april, 2009 vid 09:23

    Japp. Körde titanversionen på Maui och såg den också bli rejält testat när Bruno Andre blev tokspolad med sin Sea lion i mast+ Kuau. Masten gick, men förlängaren höll fint.

  • styret

    Medlem
    28 april, 2009 vid 09:47

    jag har kopp och streamlined. riktigt bra grejer. känns stabilt som fan.

  • jesper_b

    Medlem
    28 april, 2009 vid 10:11

    Min högst personliga åsikt är att den bästa aluförlängaren för kopp genom tiderna är Streamlines gamla silvriga svarvad och fräst ur ett stycke. Då den inte säljs längre skulle jag vilja peka ut Aerons nya, men som sagt hot kommer ställa skåpet totalt framåt sensomaren. /JB

  • charlieb

    Medlem
    28 april, 2009 vid 10:39

    Streamline är oöverträffad då de har det bästa rullsystemet!

    C

  • styret

    Medlem
    28 april, 2009 vid 11:36
    Jesper_B;543299 wrote:
    Min högst personliga åsikt är att den bästa aluförlängaren för kopp genom tiderna är Streamlines gamla silvriga svarvad och fräst ur ett stycke. Då den inte säljs längre skulle jag vilja peka ut Aerons nya, men som sagt hot kommer ställa skåpet totalt framåt sensomaren. /JB

    det är nog den jäveln jag har.

  • jester

    Medlem
    28 april, 2009 vid 13:53

    Bästa rullsystemet är NP MTX. Och ja, jag har kört Streamlines system. Är det enda som fungerar bra med mina rejs-prylar..

  • oscar

    Medlem
    28 april, 2009 vid 17:32

    Finns bara en förlängare värd namnet och det är North power XT. Och ja de har haft lite kvalitetsproblem (som dock inte jag haft) men det har BMW, mercedes och audi också…

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken Rdm-förlängare ska man ha!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.