Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken Rdm-förlängare ska man ha!

  • easyrider

    Medlem
    28 maj, 2009 vid 18:02
    Jesper_B;549243 wrote:
    Jag har 40 st med exakt samma beslag (nej de rostfria rullarna rostar så på mina är det mässing) tillverkade i samma fabrik och med samma produktionsteknologi och kvalité. Jag säljer dessa för 150:- styck. Det står visserligen hotsailsmaui på dem och det MÅSTE man slipa bort. INGEN GARANTI!!! Och rekommenderas enbart för plattvatten och inga radikala trix. Enstaka exemplar KAN hålla för mer.

    Vill man ha “samma” förlängare som håller, dvs med 3mm tjockt gods och 100% kolfiber behöver man inte slipa bort hotloggan, däremot hosta upp med 800:-

    /JB

    Du har mail

  • tim-eriksson

    Medlem
    28 maj, 2009 vid 20:36

    Kan också hugga en för 150 kr 😛 Har en sådan förlängare och den känns bra faktiskt ;)! Jag chansar..

  • jesper_b

    Medlem
    28 maj, 2009 vid 21:08
    Tim.Eriksson;549409 wrote:
    Kan också hugga en för 150 kr 😛 Har en sådan förlängare och den känns bra faktiskt ;)! Jag chansar..

    Hoppla!!

    Visst kan ni komma och hugga dessa. Jag ska dock ta fram sliprondellen och dra bort hotloggorna först, vilket blir tidigast mitten nästa vecka. Sen kan ni komma och hämta.

    Vore lite kul om jag tog fel hög förlängare, dvs sålde de fina för 150:- utan logga och de kassa för 800 med logga!!!??? Vilken hög var det nu då??….

    /JB

  • danneman

    Medlem
    28 maj, 2009 vid 21:26

    Menar du att jag jag kastat 575spänn i sjön Jesper B? fattar nada! dessutom finns det ju en garanti på den tror inte dom sålt den om den rostar eller?

  • jesper_b

    Medlem
    29 maj, 2009 vid 06:19

    Time vill tell.

    Danneman, inte har du kastat pengarna i sjön, du har köpt två djädrigt billiga delviskolförlängare. Dessutom med fint bottenbeslag! När hot började arbeta med fabriken som gör dessa för sisådär 4 – 5 år sedan fick de gå igenom en rätt härlig resa. Det är rätt välkänt att denna och andra asiatiska fabrikers definition av rostfritt inte riktigt är vad vi tänker oss. Kolla på dina block efter ett år eller två så kommer du förstå, givet att du inte knäckt laminatet före dess. Problemet med denna fabrik är att de gör förlängare som ser mer eller mindre identiska ut men med både olika tillverkningsmetoder och olika laminat.

    Vad gäller tillverkningsmetod gör de både i han och honformar. De billiga görs i honformar med en sk bladder på insidan, dvs en uppblåsbar plastpåse som ska sätta tryck på laminatet. Dock har denna fabrik för lite tryck för att göra bra laminat på detta vis och laminattjockleken varierar kraftigt på olika ställen på förlängaren. Har man tur får man tag på en med någorlunda jämnt laminat, har man otur… När de använder hanform kan de få mycket högre press på laminatet och även kontrollera hur det ligger, men då måste de efterbehandla mycket mer för att få snygg finish – dyrare!

    Vad gäller laminat har denna, liksom många andra fabriker, en tendens att när som helst frångå eventuella kvalitetsspecifikationer. Även om hotsailsmaui är en storkund bytte fabriken efter ett par år från hanform till honform utan att säga något, från i snitt 3mm godstjocklek till 2-2,5mm, från 100%kol till glas med kol i ytterlaget. Ligger man på och kontrollerar varje leverans genom att såga itu några slumpvis valda förlängare på längden/höjden kan man undvika att sälja skit, gör man det inte utan litar på vad fabriken säger…

    Danneman, du kan ha tur och få använda dina förlängare i flera år (och uppleva de lätt rostiga rullarna). Jag hoppas det! Annars är du välkommen att köpa nya av mig för 150:- (med mässingsrullar som inte rostar), dock utan all form av garanti.

    /JB

  • danneman

    Medlem
    29 maj, 2009 vid 19:44

    Oj då där ser man Ja jag får la va testdummy för denna då modellen då!

    Ps.det blev bara en. bilden e från Windurfing.se hemsida!

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken Rdm-förlängare ska man ha!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.